Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

VPN skrev:Hvor mange gentagelser osv?
Men øvelserne er fine nok..
Ligner jo lidt B2B
Jukkaboy skrev:Jeg ville smide noget tung DL ind og så supplerer med RDL. RDL kan ikke loades ligeså tungt og rammer ikke ryggen på sammen måde.
Jussefar skrev:Jeg mener, du rammer ryggen fint med de øvelser, du har valgt.
Hvordan ser dit split ud? Umiddelbart er det en ret grov dag, du har gang i med ben og ryg på samme dag.
Fik du en brystvariant ind på ovenstående dag, var det jo et full body program, du havde.
Jeg ville foreslå at variere øvelserne hver 4-6 uge for at ramme både ryg og resten af kroppen fra andre vinkler.

Keiral skrev:Mit split ser sådanne ud som helhed:
Dag 1:
Bænkpres
Incline DB bænkpres
Shoulder Press
Lateral Raises
Tricep Dips
Tricep Pushdowns
Cable Crunches
Dag 2:
Squat
Rumænsk dødløft
T-bar Rows
Pull-ups
Facepulls
DB curls
Calf Raises.
Men ville en variation af øvelserne ikke gøre at de muskler jeg ikke rammer med den ene øvelse vil blive svagere mens jeg kører den anden øvelse?

Keiral skrev:
Dag 1:
Bænkpres
Incline DB bænkpres
Shoulder Press
Lateral Raises
Tricep Dips
Tricep Pushdowns
Cable Crunches
Dag 2:
Squat
Rumænsk dødløft
T-bar Rows
Pull-ups
Facepulls
DB curls
Calf Raises.

Kidd skrev:Pres muskulatur: 5 øvelser
Træk muskulatur: 2(3)
Ben: 3
Ikke en optimal fordeling i det lange løb, vil jeg mene.
Jussefar skrev:Når det så er sagt, så virker det som et lidt skævt 2 split. Er du ikke helt smadret efter ben/ryg dagen ift. presdagen? Jeg ville nok lave et upper / lower split i stedet, men det er selvfølgelig op til dig. Bibeholder du det nuværende, ville jeg som minimum lave skulderpres variant før skrå bænk og slutte af med flad bænk.

Keiral skrev:Men jeg har bare haft svært ved at finde et 2-split program, og så tog jeg b2b og modificerede det lidt.

Klud skrev:Det kommer i høj grad an på volumen i dine øvelser (sæt/gentagelser/intensitet - som er procentdel af RM). Hvis du afbalancerer den samlede volumen mellem træk-, pres- og benmuskulaturen vil din ben/ryg-dag være væsentligt mere taksonomerende end bryst/triceps-dag. Det er dog normalt ved denne form for split, og splittet vil sagtens kunne være brugbart alligevel.

Keiral skrev:Jo, jeg er oftest helt død efter ben/ryg/biceps dagen, i forhold til min bryst/skulder/tricep -dag. Måske kan man starte på et upper/lower split.... Men jeg har bare haft svært ved at finde et 2-split program, og så tog jeg b2b og modificerede det lidt.
- Ville du mene at jeg burde køre skulder før bryst i mit split?
Keiral skrev:I dette aspekt af programmet kører jeg også efter b2b's retningslinjer, altså med 4 sæt, 6-8 reps (undtagen mave- og lægøvelser, der ligger på 12-14 reps). Intensitet har jeg ikke styr på, da jeg aldrig har lavet 1RM-løft. Men jeg presser mig selv hårdt, og vil tro jeg ligger på omkring 70-80% af min max-vægt. Men jeg har mere fokus på god teknik, og jeg stopper når jeg ikke kan tage flere med god eller moderat teknik.

Jussefar skrev:Keiral skrev:Mit split ser sådanne ud som helhed:
Dag 1:
Bænkpres
Incline DB bænkpres
Shoulder Press
Lateral Raises
Tricep Dips
Tricep Pushdowns
Cable Crunches
Dag 2:
Squat
Rumænsk dødløft
T-bar Rows
Pull-ups
Facepulls
DB curls
Calf Raises.
Men ville en variation af øvelserne ikke gøre at de muskler jeg ikke rammer med den ene øvelse vil blive svagere mens jeg kører den anden øvelse?
Det jeg mener med variation er, at om 4-6 uger skifter du T-bar rows ud med eksempelvis seated pulley row med underhåndsgreb, pull ups med chin ups (fra dobbelt overhåndsgreb til dobbelt underhåndsgreb).
Nej, det vil ikke gøre dig svagere, da det jo faktisk bare er en anden vinkel / måde musklen bliver ramt på.
Når det så er sagt, så virker det som et lidt skævt 2 split. Er du ikke helt smadret efter ben/ryg dagen ift. presdagen? Jeg ville nok lave et upper / lower split i stedet, men det er selvfølgelig op til dig. Bibeholder du det nuværende, ville jeg som minimum lave skulderpres variant før skrå bænk og slutte af med flad bænk.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster