Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Lithium skrev:man "skal" ikke noget
Jeg vil forslå en variende ned-adgående rep-range således at du kan holde progression i intensiteten henover din cyklus men der er mange veje til rom - du kan også variere med en high-rep og en low-rep dag henover ugen.
Nogle sværger til at træne læg med høje reps pga den fiberfordeling der angiveligt er i den muskel - men det er ikke noget jeg går ind for at træne efter
Det vigtigste som jeg ser det er at man ikke er bange for at putte kg på - utrolig mange står og repper med latterligt få kg - man kan roligt læsse squat-max på og reppe derudaf og ikke være en wuss imo

Rasmus Ladefoged skrev:Solus sku eftersigende ha bedst af høje reps og gastrocnemius(tror jeg den hedder) respondere bedst på moderat antal

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:man "skal" ikke noget
Jeg vil forslå en variende ned-adgående rep-range således at du kan holde progression i intensiteten henover din cyklus men der er mange veje til rom - du kan også variere med en high-rep og en low-rep dag henover ugen.
Nogle sværger til at træne læg med høje reps pga den fiberfordeling der angiveligt er i den muskel - men det er ikke noget jeg går ind for at træne efter
Det vigtigste som jeg ser det er at man ikke er bange for at putte kg på - utrolig mange står og repper med latterligt få kg - man kan roligt læsse squat-max på og reppe derudaf og ikke være en wuss imo
Så variation er vejen frem?
yes variation og så KG på i øvelsen - men pas på det kan godt taksere systemet hårdt at stå med så tung en stang på ryggen flere gange om ugen![]()
Vil anbefale at lave den i smith-stativ simpelthen fordi det ikke betyder noget som helst med den lille ROM der er og fordi det giver mulighed for flere kg og man skal ikke bruge unødige kræfter på at balancere og lave walk-out fra alm rack. + sikkerheden i at lave det i smith er langt bedre end at lave standing calf-raise fri

Nick_91 skrev:Jeg kunne knap nok gå bagefter

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:man "skal" ikke noget
yes variation og så KG på i øvelsen - men pas på det kan godt taksere systemet hårdt at stå med så tung en stang på ryggen flere gange om ugen![]()
Vil anbefale at lave den i smith-stativ simpelthen fordi det ikke betyder noget som helst med den lille ROM der er og fordi det giver mulighed for flere kg og man skal ikke bruge unødige kræfter på at balancere og lave walk-out fra alm rack. + sikkerheden i at lave det i smith er langt bedre end at lave standing calf-raise fri
Jeg lavede den for første gang i dag, netop i smith. Og jeg stod på en stepbænk, og så vippede jeg "op og ned" med stangen på ryggen
Jeg kunne knap nok gå bagefter
så har du gjort det rigtigt![]()
![]()
jeg ville dog nok ikke stå på en bænk - det kan ikke holde til alle de kg + der er for langt ned - find en lille plade eller et par skiver at stå på - SAFETY FIRST

TheFatboy skrev:Rasmus Ladefoged skrev:Solus sku eftersigende ha bedst af høje reps og gastrocnemius(tror jeg den hedder) respondere bedst på moderat antal
Gastrocnemius er (så vidt jeg ved) den muskel med det højeste antal hvide vs. røde fibre

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:man "skal" ikke noget
Jeg lavede den for første gang i dag, netop i smith. Og jeg stod på en stepbænk, og så vippede jeg "op og ned" med stangen på ryggen
Jeg kunne knap nok gå bagefter
så har du gjort det rigtigt![]()
![]()
jeg ville dog nok ikke stå på en bænk - det kan ikke holde til alle de kg + der er for langt ned - find en lille plade eller et par skiver at stå på - SAFETY FIRST
Jeg lagde to 20kg's skiver op ad den modsatte side af bænken, så den føltes stabil nok
stå på skiverne i stedet, det er synd for den lille pis-bænk, foresten behøves du ikke overstrække din lægmuskel med enorm ROM for at få den aktiveret ordenligt.

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Så tung er jeg altså ikke![]()
Giver det ikke mere, hvis jeg lige vipper dét ekstra stykke højere op?
tag en video lad os se på sagen - det er svært at sige noget om når det ikke rigtig er til at vide hvad det "lille ekstra stykke" består af
det kan godt være du ikke er tung men stang+skiver+dig kan sagtens være for meget for sådan en step-bænk. Jeg smadrede 2 stk i mit gamle center inden jeg begyndte at stå på skiver![]()

Lithium skrev:Gibbs skrev:Jeg kører barbell standing calf raise på denne måde derhjemme. Jeg har 2 10 kg vægtskiver liggende på gulvet inde i racket.
Har du nok kg liggende til at få noget fornuftigt ud af den øvelse ?der er ikke så mange skiver med på billedet

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Så tung er jeg altså ikke![]()
Giver det ikke mere, hvis jeg lige vipper dét ekstra stykke højere op?
tag en video lad os se på sagen - det er svært at sige noget om når det ikke rigtig er til at vide hvad det "lille ekstra stykke" består af
det kan godt være du ikke er tung men stang+skiver+dig kan sagtens være for meget for sådan en step-bænk. Jeg smadrede 2 stk i mit gamle center inden jeg begyndte at stå på skiver![]()
Har ikke mulighed for at filme, men jeg snakker op at strække læggen til dét sidste, altså maksimal ROM.
Blev de ikke sure?Eller blev de bange for dig?
der var næsten ikke flere skiver i centeret så folk blev BÅDE impressed og mugne (det med den bustede bænk opdagede de vist ikke lige med det samme den bøjede ganske stille og roligt ned til gulvet i løbet af mit sæt)
ja altså du skal vippe op, men du skal ikke op og stå på spidsen af tæerne kan næsten ikke forklare det anderledes

Poliquin skrev:Jeg er meget meget uenig med Lithium. Fuld ROM er altid at foretrække. Os i Calf raise. Mange går faktisk ind for man arbejder med fleksibiliteten af calf/ankel for netop at kunne skabe lidt større ROM.
At reppe med en squat max er os alt alt for meget. Så er der 100% ikke fuld ROM.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster