Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Restituere før man træner?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har en tildens til at have ømme muskler 2-3 dage efter en træning... er det i orden at træne på halv-ømme muskler? Eller skal jeg lade dem restituere fuldt ud - til jeg ikke rigtig er øm længere?

Vil gerne træne hveranden dag, men hvis jeg skal restituere fuld ud kan jeg kun træne 2-3 gange om ugen.. oftest kun 2

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

TheRookie skrev:Jeg har en tildens til at have ømme muskler 2-3 dage efter en træning... er det i orden at træne på halv-ømme muskler? Eller skal jeg lade dem restituere fuldt ud - til jeg ikke rigtig er øm længere?

Vil gerne træne hveranden dag, men hvis jeg skal restituere fuld ud kan jeg kun træne 2-3 gange om ugen.. oftest kun 2

Du kan godt træne selvom dine muskler er ømme.

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Kostplan: Vis kostplan

TheRookie skrev:Jeg har en tildens til at have ømme muskler 2-3 dage efter en træning... er det i orden at træne på halv-ømme muskler? Eller skal jeg lade dem restituere fuldt ud - til jeg ikke rigtig er øm længere?

Muskel restitution og muskel ømhed har intet med hinanden at gøre. Du kan uden problemer træne dine muskler hver anden dag.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Labze skrev:

Muskel restitution og muskel ømhed har intet med hinanden at gøre. Du kan uden problemer træne dine muskler hver anden dag.

Det kommer da så sandelig an på volume og intensitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Ømme muskler kan være et resultat af flere ting. Bl.a. for høj volumen, utilstrækkelig kost/kosttilskud og for lav træningsfrekvens.

Med optimeret fødeindtag og kosttilskud bør du kunne minimere dine DOMS en hel del. Hvis du træner med alt for stor volumen kan det også være gavnligt at nedsætte din volumen. (diminished returns and all..). Hvis du kun træner en muskelgruppe hver 8-9 dag kan det også resultere i for mange DOMS i forhold til en højere frekvens.

I stedet for at spekulere i, om du kan træne med ekstrem DOMS, burde du måske revurdere din træning/kost/restitution.

Bortset fra det, er det sjældent dine muskler som er en forhindring i at træne, men nærmere restitution af nervesystemet.

Kostplan: Ingen kostplan

Søger du på 'ømme muskler' her på siden, får du svar på dit spørgsmål. Ret mange svar.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster