Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MathiasLaustrup skrev:Jeg vil selvfølgelig vente med at sende varerne til jeg står med pengene i hånden.

MathiasLaustrup skrev:Hey BB. Jeg har noget kameragrej til salg, og en dude fra Nigeria skrev på min annonce, at han gerne ville købe det. Først ville han lave PayPal-overførsel, men da jeg har læst flere artikler om at de specielt i Nigeria er gode til at fucke ting op, har jeg nu bedt ham om at sende mig en check i stedet.
Han vil så have mit fulde navn, telefonnummer og adresse.
Umiddelbart syner det jo til at være legit, hvis han vil sende en check.
Hvis man har fået checken og udløst den i sin bank, så kan man vel på ingen måde miste penge på det herefter, eller hvad?
Jeg vil selvfølgelig vente med at sende varerne til jeg står med pengene i hånden.

Pzyrex skrev:MathiasLaustrup skrev:Jeg vil selvfølgelig vente med at sende varerne til jeg står med pengene i hånden.
Hvad er problemet så?
Hvis man har fået checken og udløst den i sin bank, så kan man vel på ingen måde miste penge på det herefter, eller hvad?

MathiasLaustrup skrev:I skal stadig huske på, at jeg ikke har givet andre oplysninger væk, end dem man kan finde på krak.
Hvis han sender mig en check jeg kan få legit penge for, i min egen bank, er der vel ingen problemer. Eller hvad? haha.

ChristianR skrev:MathiasLaustrup skrev:I skal stadig huske på, at jeg ikke har givet andre oplysninger væk, end dem man kan finde på krak.
Hvis han sender mig en check jeg kan få legit penge for, i min egen bank, er der vel ingen problemer. Eller hvad? haha.
Nej. Jeg forstår de andres skepsis, og det virker som om, du selv har en fornuftig portion skepsis. At give ham de oplysninger, du taler om, foreligger der ingen risiko ved. Blot vær opmærksom, hvis der skulle forekomme twists af den ene eller anden art.
Men står du først med pengene i hånden er der ingen risiko for, at du blievr snydt. Du kan derimod tage røven på den stakkels nigerianer

ChristianR skrev: Men står du først med pengene i hånden er der ingen risiko for, at du blievr snydt. Du kan derimod tage røven på den stakkels nigerianer

ominator skrev:Ja hvis du har lyst til at blive taget i nummeren.. go for it!
Bare drop det, du ser aldrig dine penge og i værste fald bliver dine bankoplysninger brugt til at hæve penge fra din konto.. og jo de skal nok finde en måde at gøre det på. En af mine venner fik taget 2000 kr fra sin konto af en fra peru på trods af han ALDRIG har haft kontakt til personen, eller været i peru for den sags skyld.. og han fik selvfølgelig pengene dækket af sin bank, men stadig)

s0enice skrev:ominator skrev:Ja hvis du har lyst til at blive taget i nummeren.. go for it!
Bare drop det, du ser aldrig dine penge og i værste fald bliver dine bankoplysninger brugt til at hæve penge fra din konto.. og jo de skal nok finde en måde at gøre det på. En af mine venner fik taget 2000 kr fra sin konto af en fra peru på trods af han ALDRIG har haft kontakt til personen, eller været i peru for den sags skyld.. og han fik selvfølgelig pengene dækket af sin bank, men stadig)
Det kan jo sagtens have været en keylogger af den ene eller anden slagsHan kan jo ikke, uden at have nogen som helst information overhovedet, bare hæve penge fra din kammerat konto

ominator skrev:s0enice skrev:ominator skrev:...
Det kan jo sagtens have været en keylogger af den ene eller anden slagsHan kan jo ikke, uden at have nogen som helst information overhovedet, bare hæve penge fra din kammerat konto
Nej det rigtigt. Men det er altså lykkedes ham på én eller anden måde at få nogle informationer, om det har være fra et hack mod et sted min ven havde handlet eller noget lign. er ikke til at sige

Sakin skrev:Er det ik bare at tænke sig om i fucking 2 sekunder? hvorfor skulle en fra Nigeria, gentager NIGERIA!!!!!! ville købe noget fra en fra danmark? vi ved jo alle at danske priser er utrolig lave i forhold til....? nå nej vi er stort set det land i verden hvor alt koster mest![]()
Det er været oppe og vende i medierne flere gange, og utroligt at folk stadig hopper på den, når det er så tydeligt at det er fusk. Og hvor er det lige du har sat det til salg henne? Den blå avis? alle ved jo at folk fra Nigeria tit går ind og tjekker danske sider som DBA

ntp9 skrev:Er han også prins med behov for et beskedent forskud for at løskøbe hans eksilramte families enorme formue, for så ved man jo, det er legit!
http://en.wikipedia.org/wiki/Advance-fee_fraud
Optimisten skrev:En check indløses umiddelbart med det samme på din konto, men pengene er ikke sikret før checken er godkendt fra det udstedende pengeinstitut. Du kan derfor godt risikere 3 uger efter, at pengene trækkes tilbage.

MathiasLaustrup skrev:ntp9 skrev:Er han også prins med behov for et beskedent forskud for at løskøbe hans eksilramte families enorme formue, for så ved man jo, det er legit!
http://en.wikipedia.org/wiki/Advance-fee_fraud
Ja, hvordan vidste du d.. Oh wait.
Men nej, der var faktisk ingen filurlige informationer ellers.Optimisten skrev:En check indløses umiddelbart med det samme på din konto, men pengene er ikke sikret før checken er godkendt fra det udstedende pengeinstitut. Du kan derfor godt risikere 3 uger efter, at pengene trækkes tilbage.
Hvis man har udløst pengene hos sin egen bank, har man vel sikret sig pengene - Amirite?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster