Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1547
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

Seriøs træning uden resultater?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej
Ja der er sikker rigtig mange af nogen som mig herinde, der spørg om det samme, dog har jeg ledt efter nogle svar som jeg specifik kunne relatere til min situation uden held.

Jeg har igennem snart 8 mdr. trænet seriøst, hvor jeg har kombineret bodybuilding/styrketræning med cardio i form af fodbold. Nedenstående er min træningsuge set ud fra Mandag til Søndag jeg har dog ikke impliceret øvelserne i nedenstående, men det skal nævnes jeg køre 3-4 øvelser på hver muskelgruppe:

Mandag:
- Bryst
- triceps
- Mave

Tirsdag:
1,5 - 2 timers intensiv fodbold træning

Onsdag:
- Ryg
- Skulder
- Nakke

Torsdag:
1,5 - 2 timers intensiv fodbold træning

Fredag:
- Ben
- Biceps
- Mave

Lørdag:
Fodbold kamp el. syretræning

Søndag:
Fodbold kamp el. syretræning

Mit mad program er baseret på et ligevægts indtag på omkring 2900 Kcal og mit mål er at cutte:

Morgen:
Havregryn m. rosiner
Skummet mælk

Mellem:
2 bananer

Middag:
2 stk. grov toast
100 g. hytteost
3 æg

Mellem:
Før træning - 35 g Whey protein og 40 g. carbs

Efter træning - 35 g Whey protein og 40 g. carbs

Aften:
Kylling og grøntsager

Ialt ligger ovenstående på omkring 2500 Kcal, hvilket betyder at jeg ligger i 400 kcal underskud.
Det helt store problem for mig er at jeg har kørt ovenstående i ca 4 mdr. nu uden de ønskede resultater, faktisk nærmere ingen resultat.

Mine stats pt:
Alder 25 år
Højde 1,78
Vægt omkring 80 kg

Når jeg kigger på mig selv har jeg stadig et for højt fedt indhold, samt det velkendte "elskovs håndtag" og dette burde ud fra mine vurderinger være væk eller ihvertfald reduceret.
Jeg vejer mig selv og har svinget en 3-4 kg den ene og anden vej, samt at jeg målt mig selv med målebånd, som også fortæller mig at intet er sket.

Nogen der kan komme med nogle svar eller gode råd til hvad jeg skal gøre, så jeg for fuldt udbytte af min træning. Jeg er selv rådvild efterhånden

P.F.T.
Sidst rettet af tjummy12 1. okt 2012, 15:49, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ville træne fullbody 3 dage om ugen istedet for det du har gang i det virker noget mærkeligt.

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tænker, at du bare skal gå efter at tabe dig 2kilo om måneden.
Hvis du ikke taber dig så sætter du bare dit forbrug ned eller motion op.
Samtidig med at du taber dig, skal du jo regne med, at dit ligevægtsindtag falder.
Er der en speciel grund til at du ikke træner et fullbody program?
Din frekvens er ekstremt lav for en begynder synes jeg..
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog

Kasper68 skrev:Ville træne fullbody 3 dage om ugen istedet for det du har gang i det virker noget mærkeligt.

Hej Kasper tak for svar,må jeg spørge hvad det mærkelig ved et 3 dages split program er? Jeg syntes selv det intensivere træningen på de enkelte muskelgruppe, fremfor at tæske sig igennem mange grupper samme dag.

Problemet er det kun er nogen af dine muskel grupper du rammer flere gange i ugen og andre flere gange hvis du har tid til det kunne du også træne 2 split men det program du har lavet giver ikke så
Meget mening og er ikke sådan man normalt laver et 3 split

Træner her: OBBC

Dit problem er at dit program er lort.. Hvis du ikke gider bruge minimal andel af tid på at sætte dig ind i området kan du forsøge dig med et af dem der er lavet, eksempelvis back to basics.. Kig i artikel arkivet

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

thefighter skrev:Dit problem er at dit program er lort.. Hvis du ikke gider bruge minimal andel af tid på at sætte dig ind i området kan du forsøge dig med et af dem der er lavet, eksempelvis back to basics.. Kig i artikel arkivet

Det er jo ikke hans program. Problemet er at han ikke ligger, i et "stort" nok underskud. Smid 300kcal mere af det du har nu, vent en uge og se. Ellers smid nogle flere eller sæt motion op.
Tror ikke han har tid til et 2 spilt á 4 trænigs pas, hvis man kun træner 3 gange. http://www.bodylab.dk/styrketraening/#
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Fuldt udbytte af træning:

1: Styrketræn med korrekt teknik. Fuld range of motion med så høj vægt du nu engang kan. Jeg ville træne fullbody x3 om ugen.
2: Dyrk konditiontræning på pausedagene.
3: Spis ordentligt. Vil du tabe dig så 500 kcal under ligevægtsindtag.
4: Sov ordentligt. 7-9 timer dagligt.

Hvis du ikke har tabt dig, så er det fordi, at du gør noget forkert. Det kan være, at du ikke spiser helt som du skriver. At der ryger lidt slik/sodavand/større portioner eller andet ned i løbet af dagen, som du ikke lige får taget højde for. Alkohol kan også være en synder, hvis du går ud en gang eller to om ugen, skal du også tage højde for dette i dit energiregnskab.

Mit bedste råd er, at du skal skrue ned for energiindtaget i en periode og se om det har en effekt. Sørg for at spise clean sund mad med massere af protein, sundt fedt og komplekse kulhydrater. Variation er altid godt. Drik vand.
Du kan også skrue op for mængden af konditionstræning, men det lyder som om, at du allerede træner en del i forvejen.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Jeg vil lige starte med at sige mange tak for de yderst konstruktive svar!

Jeg kan så konkludere på det hele at jeg skal have en alvorlig omlægning af mine trænings pas, evt. et fullbody? Jeg har besluttet mig for at droppe min fodbold en gang om ugen, så den hedder Træning mandag,tirsdag, onsdag, bold torsdag, træning fredag og så enten Lørdag el. Søndag afhængig af fodbold kamp.

Derudover vil jeg forsøge at skære mere af min kcal, lige pt vejer jeg alt min mad og notere det i en abb på min iphone, så det skulle passe.

Lige et side spørgsmål, jeg har jo det her overflødige fedt på kroppen, hvis jeg ønsker at vokse i muskelmasse, så skal jeg vel ligge 5-600 Kcal over mit ligevægtsindtag? Jeg er jo ikke interesseret i at få mere fedt på kroppen med derimod muskelmasse?

tjummy12 skrev:Jeg vil lige starte med at sige mange tak for de yderst konstruktive svar!

Jeg kan så konkludere på det hele at jeg skal have en alvorlig omlægning af mine trænings pas, evt. et fullbody? Jeg har besluttet mig for at droppe min fodbold en gang om ugen, så den hedder Træning mandag,tirsdag, onsdag, bold torsdag, træning fredag og så enten Lørdag el. Søndag afhængig af fodbold kamp.

Derudover vil jeg forsøge at skære mere af min kcal, lige pt vejer jeg alt min mad og notere det i en abb på min iphone, så det skulle passe.

Lige et side spørgsmål, jeg har jo det her overflødige fedt på kroppen, hvis jeg ønsker at vokse i muskelmasse, så skal jeg vel ligge 5-600 Kcal over mit ligevægtsindtag? Jeg er jo ikke interesseret i at få mere fedt på kroppen med derimod muskelmasse?

når du taber dig vil der altid ryge lidt muskelmasse med, og når du tager på vil der altid ryge lidt fedt med.

kør fullbody ja. det er meget mere effektivt end kun at ramme dine muskler 1 gang i ugen. du behøver ikke droppe en bold træning, for at få bedre resultater hvis det er det du tror?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

tjummy12 skrev:Jeg vil lige starte med at sige mange tak for de yderst konstruktive svar!

Hvis du vil være mere lean skal du ligge mindre, men du får bedst udbytte af et 500kcal overskud.
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Du er i et dilemma:

1: Du vil gerne af med det overflødige fedt og tabe dig/se bedre ud.
2: Du vil gerne have større muskler.

De to ting kan desværre ikke lade sig gøre på samme tid. Aldrig nogensinde. Så du skal gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst for dig.

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med et vægttab. Få en lavere fedtprocent og bliv mere markeret. Måske dine muskler inden under alt det fedt faktisk ser meget godt ud? Hvis du ikke er tilfreds med dit udseende med en lav fedtprocent, så kan du derefter begynde at indtage flere kalorier og langsomt tage mere på i muskelmasse/fedt for herefter at tabe dig igen og se om det er blevet bedre.

Det er den helt korte version af den fremgangsmåde, jeg ville benytte mig af. Det er nemmere sagt end gjort - men bestemt ikke umuligt. Vær tålmodig og yd dit bedste, så kan det ikke gå helt galt. Husk at både vægttab og at tilføje mere muskelmasse er "et marathon og ikke en sprint".. Du får absolut ingenting ud af at prøve at skynde dig til hurtige resultater ved at sulte/fede dig selv op. 500 kcal under ligevægtsindtag for vægttab og 500 kcal over ligevægtsindtag for større muskelmasse - det er noget i den stil.

Styrkeliste

Du overvurderer sandsynligvis din forbrænding ved fodboldtræning. Det er langt fra cardio i almindelig forstand (medmindre du har en meget mærkelig fodboldtræner)

Larsen123 skrev:Du er i et dilemma:

1: Du vil gerne af med det overflødige fedt og tabe dig/se bedre ud.
2: Du vil gerne have større muskler.

De to ting kan desværre ikke lade sig gøre på samme tid. Aldrig nogensinde.

Jo!

Jeg ville først cutte til sidst, og i stedet fokusere på at få rykket nogle vægte, og blive stærk. Hvilket du også bedst kan med højere kropsvægt.
Circumstances doesn't matter only state of being
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Ringsted

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00

Hej mange tak for den gode respons endnu engang :)

Jeg kan se at folk er lidt uenige om hvad jeg skal starte med, bulke eller lave et lean cut. Da jeg ikke anser mig selv som værende fed, blot med lidt overflødige kilo, så tog jeg mig et godt langt kig i spejlet. Herefter besluttede jeg mig for at bulke også vurderet ud fra den tid vi går i møde, så ser jeg ingen grund til at cutte lige pt :)
Jeg har udarbejdet mig et trænings program, ud fra nedestående link:
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Som jeg syntes passer til UG efter hvad jeg har af tid i min uge til træning.

Dog lavede jeg også et mad program som passede med at jeg lå ca 500 KCAL i overskud. Problemet med denne er at jeg nu skal op og bruge omkring 500 Dkr om ugen på mad, (2000 DKR) om måneden. Dette er i mine øjne lige dyrt nok i forhold til at jeg er på SU. Har i nogle gode råd til hvad i gør når i bulker og sparer på maden rent økonomisk? :)

Du har taget en beslutning og ved, hvad du vil med din træning.. Fornuftigt.

Sørg nu bare for ikke at "bulke" i traditionel forstand. Lad vær med at overspis og lad vær med at spise alt muligt junk. Hold dig til en varieret kost bestående af kød, grønt, frugt, grove kulhydrater og sundt fedt. Lig i energi overskud på ca. 500 kcal dagligt. Det giver absolut ingen mening at grovæde alt muligt skodmad og tage helt åndssvagt store mængder fedt på under bulk. Det er unødvendigt og vil gøre det langt svære for dig at blive cut senere hen, da et større fedttab desværre også har det med at medføre et tab af muskelmasse (med mindre at det gøres ved lavt kalorieunderskud over længere tid) - hvilket jo er ærgerligt, når det jo var hele meningen med bulket at blive større..

Mit råd vil stadig være at cutte ned nu. Især fordi, at du siger, at du er træt af dine elskovshåndtag og generelt er lidt for rund om maven og længe har været det. Bevis overfor dig selv, at du har styr nok på din kost/træning til at kunne finde ud af at smide det overskydende fedt. Det er jo det, du skal efter et bulk, hvor du med stor sandsynlighed vil være endnu tykkere og dine muskler vil være endnu vanskeligere at få øje på.

Hvis du har styrketrænet i længere tid relativt seriøst, så er der stor sandsynlig for at du bærer rundt på en ganske fin muskelmasse inden under alt det fedt.. Når du så er helt cut kan du tage muskler på uden at være nødt til at tage specielt meget fedt på samtidig - ganske smart. På den måde behøver du ikke være ked af dine elskovshåndtag mere.

Nu fik jeg sikkert forvirret dig igen. Det er jeg ked af. Held og lykke ligemeget, hvad du finder på. Det kan ikke gå helt galt, hvis du er super motiveret for at træne og spise sundt. Du finder nok den metode, der passer dig bedst med tiden.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster