Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Seriøse råd søges!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB,

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg skal til at genoptage min træning (2-split program 4 gange ugenligt). Jeg vil meget gerne tage på i muskelmasse og selvfølgelig blive markeret over det hele. Problemet er bare, at jeg vejer 71kg og er 1,95 høj,så rimelig tynd.

Ja jeg ved jeg skal indtage et kalorieoverskud, men jeg må indrømme atmed træning og skole har jeg ikke tid til at planlægge alt min mad ned til detalje. Jeg tager en "Weight-gainer" shake efter hver træning. Er alt dette godt nok til at få de resultater jeg søger?

Skulle helst gerne se store resultater inden for et år, hvis muligt. Nogle råd?
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Farver skrev:Hey BB,

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg skal til at genoptage min træning (2-split program 4 gange ugenligt). Jeg vil meget gerne tage på i muskelmasse og selvfølgelig blive markeret over det hele. Problemet er bare, at jeg vejer 71kg og er 1,95 høj,så rimelig tynd.

Ja jeg ved jeg skal indtage et kalorieoverskud, men jeg må indrømme atmed træning og skole har jeg ikke tid til at planlægge alt min mad ned til detalje. Jeg tager en "Weight-gainer" shake efter hver træning. Er alt dette godt nok til at få de resultater jeg søger?

Skulle helst gerne se store resultater inden for et år, hvis muligt. Nogle råd?

Godt råd: Gør det der skal til! Vej din mad, lær at spise.. Drop weight gaineren og æd igennem med gode fødevarer :wink:

Beklager at måtte sige det, men da jeg er lige så høj som dig, taler jeg af erfaring.. Det tager MANGE år at se ud af noget, når du er 195cm.. Det kræver seriøst og hårdt arbejde.. :) Det er også vigtigt, at du ikke overbulker, for det gavner kun de færreste. Den fejl begik jeg, og lad være at gøre det samme :)
Brugeravatar

Reputation point: 145

læs og forstå:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bulking.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/vejen-til-en-muskuloes-veltraenet-krop.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html¨'
hvis du vil køre 2-split vil jeg anbefale dette program, taget fra den sidste artikel:

Mandag/Torsdag: bryst/skulder/triceps

Bænkpres
Incline bænkpres
Cable crossovers
Military presses
Side laterals
Rear laterals
Fransk pres
Triceps pushdowns

Tirsdag/Fredag: ben/ryg/biceps

Squat
Leg curls
Dødløft
Bent rows
Pullups
Shrugs
Barbell curls
Preacher dumbell curls

- se evt. øvelserne under 'øvelser' ( =D> )

Reputation point: 15

Hvornår trænede du sidste gang? Det kan være muligt det vil gavne dig mere at starte op med at træne et fullbody program :)
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

4 måneder siden eller lignende, vil helst igang med mit 2-spit igen.

Maskinen: Skal jeg køre HST? Med den der progression i alle øvelserne syntes du eller bare nogle, eller overhovedet ingen form for HST?
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Reputation point: 0

Hippokrates skrev:Hvornår trænede du sidste gang? Det kan være muligt det vil gavne dig mere at starte op med at træne et fullbody program :)

Why?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Farver skrev:4 måneder siden eller lignende, vil helst igang med mit 2-spit igen.

Maskinen: Skal jeg køre HST? Med den der progression i alle øvelserne syntes du eller bare nogle, eller overhovedet ingen form for HST?

Træn hvad du har lyst til, hvis du er relativt nybegynder er kosten alligevel det allervigtigste og det eneste afgørende for om du får resultater eller ej
Brugeravatar

Dingo skrev:
Hippokrates skrev:Hvornår trænede du sidste gang? Det kan være muligt det vil gavne dig mere at starte op med at træne et fullbody program :)

Why?

Han siger, at han skal til at genoptage sin træning, så jeg spørger angående sidste træning, da dette kan være to uger siden eller to år siden? Jeg vil ikke anbefale et 2-split til en der har trænet sidste gang for to år siden, da frekvensen ville være alt for lav i mine øjne. Jeg ville personligt også selv starte med et fullbody i dette tilfælde, hvor manden sidste gang trænede for fire måneder siden. Jeg siger ikke han skal fortsætte med programmet i længere tid, men en højere frekvens ville i mine øjne være at foretrække efter en pause. Jeg ville optrappe træningen startende fra en lav intensitet til en højere før jeg - eventuelt efter fire/otte uger - skiftede over til et split program.

Men jeg kan høre vi ikke er enige?
Brugeravatar

Styrkeliste

Martin88 skrev:
Farver skrev:4 måneder siden eller lignende, vil helst igang med mit 2-spit igen.

Træn hvad du har lyst til, hvis du er relativt nybegynder er kosten alligevel det allervigtigste og det eneste afgørende for om du får resultater eller ej

Hvornår er kosten ikke det vigtigste?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hippokrates skrev:
Martin88 skrev:

haha, you got me there... Den er altid det vigtigste, men træningsplanlægningen er også MEGET vigtig, når vi taler om at veje 90-100kg forholdsvis lean og clean og så forsat ville bygge muskelmasse :)
Brugeravatar

Martin88 skrev:
Hippokrates skrev:
Martin88 skrev:

haha, you got me there... Den er altid det vigtigste, men træningsplanlægningen er også MEGET vigtig, når vi taler om at veje 90-100kg forholdsvis lean og clean og så forsat ville bygge muskelmasse :)

Du har ganske ret! Jo mere trænet man er, jo større indflydelse får selve træningsplanlægningen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding