Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Sheiko til BB'ere

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Incognito har anbefalet Sheiko til bodybuildere. Men vil Ryg bagskulder, yderskulder, biceps og læg ikke trænes for lidt set fra et symmetrisk synspunkt? Kan disse muskelgrupper tilføjes til sheiko-programmerne?
Sidst rettet af Ferus 18. jul 2009, 23:26, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Blot af nysgerrighed, hvorfor ønsker du at køre et komplekst styrke program som sheiko? Ligesom så meget andet, så har sheiko programmet et formål, hvis man ændrer for meget, så er det ikke længere et sheiko program, men et program med elementer af sheiko... Men derfor kan man naturligvis gøre som man lyster, men det er ikke hensigtsmæssigt at ændre for meget på visse programmer, mht. volume, intensitet etc
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Fordi Incognito anbefaler det på "bodyhouse" -> "Træning: bodybuilding og fitness" -> "Træning 3...". Og jeg snakkede med en erfaren bodybuilder gennem 25 år, som selv har fået gode gains af det. Og så har jeg kørt 3 split med høje reps i lange tider, så for at prøve noget nyt også.

Nu ved jeg ikke meget om "bodyhouse", da deres site ikke tiltaler mig... Alt for meget snak om krudt osv. men du kan da fint forsøge dig med en omgang sheiko. Dog er det ikke længere et originalt sheiko, hvis du begynder at ændre for mange elementer, men mere blot et program med fastlagt progression, hvilket er et væsentlig moment i de fleste programmer, specielt styrke orienterede programmer.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du får trænet meget mere ryg i en sheiko end du tror.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:Du får trænet meget mere ryg i en sheiko end du tror.

Lænden får en del. Men bliver øvre ryg ikke kun trænet isometrisk gennem dødløft, og meget lidt gennem dips?

Der er stor volumen på brystet som ikke behøver så stor volumen som ryggen!

Bundesball skrev:Nu ved jeg ikke meget om "bodyhouse", da deres site ikke tiltaler mig... Alt for meget snak om krudt osv. men du kan da fint forsøge dig med en omgang sheiko. Dog er det ikke længere et originalt sheiko, hvis du begynder at ændre for mange elementer, men mere blot et program med fastlagt progression, hvilket er et væsentlig moment i de fleste programmer, specielt styrke orienterede programmer.

og hvad så? Så har man et program der ligner, eller er inspireret af sheiko, so be it!

Hvorfor er folk altid så skeptiske når nogen vil lave ændringer i et program? "Nej nej nej, ikke flere sæt, så det ikke længere hst" nej så er det et tilpasset hst(ligende) program som passer brugeren bedre så han får maksimalt ud af programmet.

Dog er jeg selv mest til at man prøver et program i dets originale form først, for først derefter kan man tilpasse det så det passer bedre næste gang man har lyst til at køre det.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Da jeg for nylig kørte Sheiko tilføjede jeg 5x6 pullups 2 gange om ugen, på den måde fik jeg ryggen og biceps med..
Billede
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Hvis masse og symmetri er det vigtigste for dig, så tilføj dog de øvelser
du synes mangler, hvis ellers du kan holde til det, hvilket jeg personligt
vil mene afhænger lidt af hvad du skal kæmpe dig igennem i de 3 store
rent kg mæssigt.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:
Bundesball skrev:Nu ved jeg ikke meget om "bodyhouse", da deres site ikke tiltaler mig... Alt for meget snak om krudt osv. men du kan da fint forsøge dig med en omgang sheiko. Dog er det ikke længere et originalt sheiko, hvis du begynder at ændre for mange elementer, men mere blot et program med fastlagt progression, hvilket er et væsentlig moment i de fleste programmer, specielt styrke orienterede programmer.

og hvad så? Så har man et program der ligner, eller er inspireret af sheiko, so be it!

Hvorfor er folk altid så skeptiske når nogen vil lave ændringer i et program? "Nej nej nej, ikke flere sæt, så det ikke længere hst" nej så er det et tilpasset hst(ligende) program som passer brugeren bedre så han får maksimalt ud af programmet.

Dog er jeg selv mest til at man prøver et program i dets originale form først, for først derefter kan man tilpasse det så det passer bedre næste gang man har lyst til at køre det.

JEg påstår ikke at der er noget galt i det, men mange har en tendens til at ændre det så radikalt, at det ikke længere giver mening at kalde det eks. v. et sheiko program. Men for min skyld kan enhver da ændre programmer så meget som de lyster, bare det virker for dem og de ikke render ind i en omgang overkill...

Jeg er ikke skeptisk. Og du skriver jo selv at du foretrækker at prøve det af, og det er jo lidt det samme jeg vil ind på.
Brugeravatar

Styrkeliste

Sheiko's programmer er supergode til at bygge masse på - har selv brugt meget af det i min off season periode. Du får pænt med masse på din ryg, både lænd og øvre. Bagskuldre får du også med netop af f eks DB rows, som jeg havde med som en af de der high rep øvelser man ofte afslutter med. Alle dødløft, rack pulls og rows rammer også din brachialis, som mange glemmer at træne når de vil have en god overarm. Jeg ville også som udgangspunkt også anbefale det til bodybuilders i off season. Norah Josephsen (Angel eller NORAH på MOL) mener jeg har brugt det også i sin prep-periode, fordi hun syntes det var så dejligt nemt "bare at følge" når hjernen var halvdød på diæt.

Personlig holder jeg mig fra det lige nu, fordi jeg ikke tror at jeg ville være god nok til at undgå skader på de tunge reps, når jeg har diæthjerne :´)

Du har aldrig prøvet et Sheiko program før?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Tror jeg vil prøve et Sheikoprogram, hvor jeg inkorporerer noget mere ryg.

Linealba skrev:Sheiko's programmer er supergode til at bygge masse på - har selv brugt meget af det i min off season periode.
Hvorfor kun Off season? Er det for hårdt når man ikke bulker?
Linealba skrev:Du får pænt med masse på din ryg, både lænd og øvre. Bagskuldre får du også med netop af f eks DB rows, som jeg havde med som en af de der high rep øvelser man ofte afslutter med. Alle dødløft, rack pulls og rows rammer også din brachialis, som mange glemmer at træne når de vil have en god overarm.
I de sheiko versioner jeg har liggende (Beginners 1, Beginners 2, CMS) er der ingen DB rows, rack pulls eller anden form for row. Derfor jeg ville smide noget row/pulldown/pullup ind
Linealba skrev:Du har aldrig prøvet et Sheiko program før?
Nope

Ferus skrev:Tror jeg vil prøve et Sheikoprogram, hvor jeg inkorporerer noget mere ryg.

Linealba skrev:Sheiko's programmer er supergode til at bygge masse på - har selv brugt meget af det i min off season periode.
Hvorfor kun Off season? Er det for hårdt når man ikke bulker?

I langvarig cut, især når du er kommet ned i fedtprocent, er du udsat for en større skadespotentiel, grundet lavere koncentrationsevne, udholdenhed, styrke samt øget stresniveau i kroppen. Alt bidrager til en større risiko at gøre noget galt på de høje procenter. Desuden får du ikke under cut det ud af programmet som det er designet til; styrkefremgang. Dog får du en fed kombination af basisøvelser i en god blanding af volumen og intensitet som nok skal hjælpe på fedttabet og i teorien kunne virke fremragende som muskelbesparende under kalorieunderskud. Det sidste gælder dog afhængig af hvad du lavet af program lige før Sheiko, hvor lang delaod du haft efter dette samt hvad du tænkt at lave af delaod efterfølgende. Evt kan du jo tage et par procenter af dine off season max og køre på det, om du vil lave det under diæt. Men ved som sagt at Norah kørt det med success op imod bare et par uger før konkurrence (90% sikker på at jeg husker det korrekt, måske var det en måned før). Hun er dog meget stærkere end mig og har meget længere erfaring med tunge vægt, hvorfor jeg tror at hun har bedre styr på sin teknik med mange kilo på stangen og derfor ville jeg ikke gøre det samme endnu...

Linealba skrev:Du får pænt med masse på din ryg, både lænd og øvre. Bagskuldre får du også med netop af f eks DB rows, som jeg havde med som en af de der high rep øvelser man ofte afslutter med. Alle dødløft, rack pulls og rows rammer også din brachialis, som mange glemmer at træne når de vil have en god overarm.
I de sheiko versioner jeg har liggende (Beginners 1, Beginners 2, CMS) er der ingen DB rows, rack pulls eller anden form for row. Derfor jeg ville smide noget row/pulldown/pullup ind

I CMS er der "deadlift from boxes" som er de der klodser de har de i mange vægtløfterklubber - disse er dog ikke så nemme at finde over det hele, hvorfor jeg brugt rack pulls i stedet for. Det du skal have ud af det, er eksplosiviteten i hoften, samtidig som du kan holde de høje vægte imod i din øvre ryg/skuldre, når vægten accellereres. Dette kan du også få ud af rack pulls

Kan ikke huske hvad det var jeg erstattede med DB rows... Det var en eller anden hjælpeøvelse som jeg ikke kunne lave enten pga min venstre skuldre eller fordi jeg ikke kunne lave den i det center jeg trænede på det tidspunkt... Mener det var military bag nakken som jeg helt enkelt "smed ud" fordi den er no-go for mine skuldre og så ville jeg have mere fokus på ryg og biceps. Det var dog stadig væk som en LI-øvelse, med mange reps

Linealba skrev:Du har aldrig prøvet et Sheiko program før?

Nope

Så har du noget at glæde dig til! :8 Synes dog at du skal lave så lidt som muligt om i det og have tålmodigheden til at starte på en beginners1, muligvis beginners2, når du aldrig prøvet det før. Nu kender jeg ikke noget til din grundform, kan godt være at du kan hoppe på en beginners2 direkte. Og gå ikke i panik over at det ikke altid føles tungt det hele og lad hjælpeøvelserne være netop hjælpeøvelser. Du kan sagtens smide lidt isolationsøvelser ind for biceps og lidt chins ind en gang om ugen, men det skal igen være ren BB, med mange reps og langt fra max i øvelserne. Det er ikke under Sheikon's 4 uger hvor du skal bekymre dig om at bygge et vildt peak eller et par brede vinger - de kommer bagefter. Og du skal nok bygge masse på det - volumen er god nok til det. Husk dog også at køre cardion ved siden af, som Sheiko selv anbefaler. Når du pakket alt dette ind i de 4 uger, tror jeg ikke at du kommer at kede dig :wink: Første uge skal være som du undrer om det virkelig kommer at være en udfordring det her, anden uge skal være cirka den samme, tredje uge skal du begynde at synes at det faktisk er ret rart når du nærmer dig slutningen på hver træningssession og sidste uge skal du have det som at du har brug for at slæbe dig af sted til træning.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for jeres tid og hjælp :)

Hej alle,

Nu har jeg prøvet at lede www.bodybuilding.dk igennem et par gange, og jeg kan altså ikke finde noget om Sheiko programmet? Er der en venlig person der gider poste et link til mig?

Venlig hilsen
Jens

Jens_L skrev:Hej alle,

Nu har jeg prøvet at lede http://www.bodybuilding.dk igennem et par gange, og jeg kan altså ikke finde noget om Sheiko programmet? Er der en venlig person der gider poste et link til mig?

Venlig hilsen
Jens

Er det netop Incognitos indlæg du vil have eller er det bare selve Sheiko's programmer du leder efter?

Brugeravatar

Styrkeliste

Linealba skrev:

Nu har jeg prøvet at lede http://www.bodybuilding.dk igennem et par gange, og jeg kan altså ikke finde noget om Sheiko programmet? Er der en venlig person der gider poste et link til mig?

Venlig hilsen
Jens

Er det netop Incognitos indlæg du vil have eller er det bare selve Sheiko's programmer du leder efter?

Det er selve Sheiko programmet....

Jens_L skrev:
Linealba skrev:

Venlig hilsen
Jens

Det er selve Sheiko programmet....

Her er lidt af hvert:
http://www.joeskopec.com/programs.html

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding