Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1683
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1680

Følg bodybuilding.dk på

Skide meget under BULK

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

:)
Sidst rettet af magnussh93 10. jan 2015, 21:04, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

6-8 gange er voldsomt.
Nyder du forresten at spise rapsolie :-k Jeg synes det smager af ****

Reputation point: 25

Træningsduden skrev:6-8 gange er voldsomt.
Nyder du forresten at spise rapsolie :-k Jeg synes det smager af ****

Jeg synes ikke rigtigt det har nogen smag, det er bare lidt tykt, men det er let at få ned med noget vand :drink:

Du indtager meget fedt ift. Mig. Min fordeling er 30-50-20

Jeg tror det kan være rapsolie der sætter gang i skideren. Prøv at skære lidt ned og se om det virker.

Reputation point: 255

Logbog: Vis logbog

Lucas1994 skrev:Du indtager meget fedt ift. Mig. Min fordeling er 30-50-20

Jeg tror det kan være rapsolie der sætter gang i skideren. Prøv at skære lidt ned og se om det virker.

Jeg tror også lidt det er rapsolien? Jeg tror jeg dropper at drikke rapsolie til mine 2 måltider med havregryn og i min proteinshake på arbejde. Så jeg kun får det når jeg spiser min pesto. Håber sku det hjælper, det andet er sku for nederen :cry:

Shit happens :lol:

Men spøg til side, det er højst sandsynligt rapsolien der er synderen.
Synes også det lyder lidt kedeligt med alle de gryn? :-k

Reputation point: 255

Har aldrig fattet ideen i at bruge rapsolie som kaloriekilde. Det er 100 procent fedt og bliver lagret som 100 procent fedt. Det går no shit lige fra kæft til flæsk. Du er bedre tjent med at køre 100 gr mørk chokolade i femøren. Den mængde omega 3 du vinder er ubetydelig.
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

chill skrev:Har aldrig fattet ideen i at bruge rapsolie som kaloriekilde. Det er 100 procent fedt og bliver lagret som 100 procent fedt. Det går no shit lige fra kæft til flæsk. Du er bedre tjent med at køre 100 gr mørk chokolade i femøren. Den mængde omega 3 du vinder er ubetydelig.

Strong scientific approach!
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Havde selv er lign. problem for nogle måender tilbage. Brugte udelukkelses metoden i min kost.
Det endte med at jeg fjernede havregrynene (desværre) Men problemet med maven stoppede ret hurtigt herefter.

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

LWest skrev:Havde selv er lign. problem for nogle måender tilbage. Brugte udelukkelses metoden i min kost.
Det endte med at jeg fjernede havregrynene (desværre) Men problemet med maven stoppede ret hurtigt herefter.

Jeg starter med at fjerne rapsolien til mine havregryn og i min protein shake, herefter må jeg se hvad der sker, hvis det ikke virker prøver jeg med lidt mindre havregryn om dagen (måske kun 100g pr måltid) :D

chill skrev:Har aldrig fattet ideen i at bruge rapsolie som kaloriekilde. Det er 100 procent fedt og bliver lagret som 100 procent fedt. Det går no shit lige fra kæft til flæsk. Du er bedre tjent med at køre 100 gr mørk chokolade i femøren. Den mængde omega 3 du vinder er ubetydelig.

:baby:

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Havregryn er klart én af synderne. Er du lige begyndt på dit bulk? I så fald er 300g dagligt (+ andre fibre) hårdt at starte ud med.
Det tager formentlig et par måneder før systemet har vænnet sig til så stort et kvantum.

Byg langsomt op, og så skal du nok få halveret toiletbesøgene :D
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

Bare fordi du spiser fedt, bliver det ikke lagret som fedt. Hvad så hvis man spiser 100 gram fedt, samtidig med at man er i kcal underskud? Taber man sig så, samtidig med at man tager 100 gram fedt på om dagen?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

serotonin skrev:Havregryn er klart én af synderne. Er du lige begyndt på dit bulk? I så fald er 300g dagligt (+ andre fibre) hårdt at starte ud med.
Det tager formentlig et par måneder før systemet har vænnet sig til så stort et kvantum.

Byg langsomt op, og så skal du nok få halveret toiletbesøgene :D

Jep, prøver lige først at skære alt rapsolien fra, pånær det jeg bruger til at lave pesto til min pasta. Hvis der ikke sker noget/nok så tager jeg af havregrynene bagefter :king:

toto_G4M3R skrev:

Bare fordi du spiser fedt, bliver det ikke lagret som fedt. Hvad så hvis man spiser 100 gram fedt, samtidig med at man er i kcal underskud? Taber man sig så, samtidig med at man tager 100 gram fedt på om dagen?

Du taber selvfølgelig 100 gram muskel og tager 100 gram fedt på ved at indtage rapsolie.

Do you understand my science, broh?

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

6-8 gange er sgu en voldsom gang ræserrøv. Ja det er uden tvivl noget med din kost som de andre siger. En anden ting kan også være at du har vænnet dig til at skide så ofte. Ligesom at man kan vænne sig til at man altid skal skide om morgenen, kan man vænne sig til at skide oftere. Også selvom man kunne nøjes med mindre. Prøv måske at springe en skidning over. Uden at det bliver for ubehageligt, og du skider i bukserne :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Du støjer!

The science is strong in that bro-gument
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Du har vist set for meget dårlig tv med Lene Hanson.

Hvis man bliver hvad man spiser, så har du spist en larmende klovn.

Reputation point: 5

darkthrone skrev:6-8 gange er sgu en voldsom gang ræserrøv. Ja det er uden tvivl noget med din kost som de andre siger. En anden ting kan også være at du har vænnet dig til at skide så ofte. Ligesom at man kan vænne sig til at man altid skal skide om morgenen, kan man vænne sig til at skide oftere. Også selvom man kunne nøjes med mindre. Prøv måske at springe en skidning over. Uden at det bliver for ubehageligt, og du skider i bukserne :wink:

Jeg ved det ikke er fordi jeg har vænnet mig til at skide ofte, da jeg før jeg startede med at bulke kunne skide 1-2 gange dagligt. Jeg har også lige fundet dette link vedrørende mælk, det kan være at min tarm ikke kan tåle de mængder mælk jeg indtager og derfor skider oftere?

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/art ... 135258.htm

Det kunne være jeg skulle nøjes med 150g havregryn og ½ liter mælk 1 gang om dagen i stedet for 2 [-o<

Hvad med nej.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar

Reputation point: 50

"Coconut oil and any other vegetable oil is 100% fat. There is no fiber in oil to slow down digestion. This means that oil is pure fat that gets absorbed by the human body very quickly. Coconut oil or any other vegetable oil moves from our lips to our hips in about 15 minutes. The body is very efficient at storing oil as fat in our tissues. How could a food that gets stored as fat on the human body in about 15 minutes be considered a health food when the last thing an overweight/obese human population needs is a food that makes it store fat and gain weight? "

Skal nok finde belæg senere men du kan jo starte med at finde noget modbevisende.

Styrkeliste

Nu hvor emnet er dårlig mave og skide ofte, så tænkte jeg at denne artikel fra videnskab.dk, ville være spændende læse for nogle herinde på bb inklusiv mig selv.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/frugt- ... sundt-alle

chill skrev:"Coconut oil and any other vegetable oil is 100% fat. There is no fiber in oil to slow down digestion. This means that oil is pure fat that gets absorbed by the human body very quickly. Coconut oil or any other vegetable oil moves from our lips to our hips in about 15 minutes. The body is very efficient at storing oil as fat in our tissues. How could a food that gets stored as fat on the human body in about 15 minutes be considered a health food when the last thing an overweight/obese human population needs is a food that makes it store fat and gain weight? "

Skal nok finde belæg senere men du kan jo starte med at finde noget modbevisende.

15 minutter?
....
Ved du hvad, min ven, grundlæggende anatomi og en smule undersøgelse af hvordan tarmsystemet fungerer, burde modbevise dit "citat", med ren sund fornuft.

At du tror olie (og fedt) er slemt, er første signal om at du ikke aner hvad du snakker om.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 180.00

magnussh93 skrev:
darkthrone skrev:6-8 gange er sgu en voldsom gang ræserrøv. Ja det er uden tvivl noget med din kost som de andre siger. En anden ting kan også være at du har vænnet dig til at skide så ofte. Ligesom at man kan vænne sig til at man altid skal skide om morgenen, kan man vænne sig til at skide oftere. Også selvom man kunne nøjes med mindre. Prøv måske at springe en skidning over. Uden at det bliver for ubehageligt, og du skider i bukserne :wink:

Jeg ved det ikke er fordi jeg har vænnet mig til at skide ofte, da jeg før jeg startede med at bulke kunne skide 1-2 gange dagligt. Jeg har også lige fundet dette link vedrørende mælk, det kan være at min tarm ikke kan tåle de mængder mælk jeg indtager og derfor skider oftere?

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/art ... 135258.htm

Det kunne være jeg skulle nøjes med 150g havregryn og ½ liter mælk 1 gang om dagen i stedet for 2 [-o<

Anekdote her: Jeg troede også, at jeg havde et mælkeproblem. Et smut til lægen for en test + at skifte, hvornår jeg drak mælk, og jeg fandt ud af, at problemet ikke er mælkerelateret.
Hvis du mistænker, at mælk kan være med til at forårsage dig problem, jamen så kan du jo enten tage til lægen, fjerne mælk eller enten drikke mælk uden laktose eller tilføje laktase til din mælk.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Merodium skrev:
chill skrev:"Coconut oil and any other vegetable oil is 100% fat. There is no fiber in oil to slow down digestion. This means that oil is pure fat that gets absorbed by the human body very quickly. Coconut oil or any other vegetable oil moves from our lips to our hips in about 15 minutes. The body is very efficient at storing oil as fat in our tissues. How could a food that gets stored as fat on the human body in about 15 minutes be considered a health food when the last thing an overweight/obese human population needs is a food that makes it store fat and gain weight? "

15 minutter?
....
Ved du hvad, min ven, grundlæggende anatomi og en smule undersøgelse af hvordan tarmsystemet fungerer, burde modbevise dit "citat", med ren sund fornuft.

At du tror olie (og fedt) er slemt, er første signal om at du ikke aner hvad du snakker om.

Repped for educational management.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Hvor skriver jeg fedt er usundt? Spis alt det du lyster så længe det kommer fra en ordentlig kilde. At du giver dine kartofler et skvæt olie for ikke at blive kvalt er sgu i orden men at hælde det udover alt hvad man kommer i nærheden af så kan man snakke idioti. Skal nok finde belæg for mine "vanvids" postulater i morgen

Styrkeliste

chill skrev:Hvor skriver jeg fedt er usundt? Spis alt det du lyster så længe det kommer fra en ordentlig kilde. At du giver dine kartofler et skvæt olie for ikke at blive kvalt er sgu i orden men at hælde det udover alt hvad man kommer i nærheden af så kan man snakke idioti. Skal nok finde belæg for mine "vanvids" postulater i morgen

Der kommer en rigtig god løsning i morgen - Helle Thorning :lol:

Reputation point: 5

Den gode gamle "hvis noget står på engelsk er det sandt" -taktik.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Det er højest sandsynligt trukket herfra.

http://fuelyourhealth.net/category/debu ... food-myths

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

Lad os lige få det helt på plads:

No offense til chill, men:
Det han skriver er i princippet korrekt et stykke ad vejen. Dertil kan det dog også høres, at han formentlig nok har hørt/læst dette komplet ude af kontekst - nok af en person, der heller ikke har styr på sin biokemi/fysiologi. Alt kan fordrejes, hvis man kun fortæller halvdelen af historien.

Når fedt indtages som fast føde optages det langsomt efter 1-2 timer. Man kan diskutere hvorvidt denne proces kan reduceres væsentligt af, at det er et flydende medium, og altså ikke skal processeres ret lang tid i mavesækken. Ikke desto mindre er det urealistisk, at det hele har sat sig på lårrene efter et kvarter.

Når fedt optages i til tarmcellerne sker der 2 ting:
1. Korte fedtsyrer (8 eller under carbonatomer) transporteres direkte over cellemembranen til blodet.
2. De længere fedtsyrer pakkes i store molekyler (med alle andre lipider som fedtopløselige vitaminer, triaglycerider osv.) kaldet chylomikroner.

Chylomikroner transporteres først via lymfen, og herefter i blodbanen, hvor de transporteres til leveren. På vej til leveren afgives der fedtsyrer til det perifere væv - dvs. aktivt væv - især muskulaturen, fedtvæv osv. Der sidder nogle enzymer på karvæggens celler, der spalter fedtsyrerne fra chylomikronerne (f.eks. fra triaglycerider), hvorefter de optages i cellerne.
Chylomikronresterne (dvs. den rest der er tilbage efter dens passage igennem blodbanen til leveren) optages i leveren, og her bruges cholesterol f.eks. til syntese af forskellige stoffer, samt til transport væk fra leveren. Fedtsyrerne pakkes i andre partikler og transporteres ud til vævet igen, hvor de på samme måde optages til især fedtvæv.

Alt dette stimuleres af insulin, der hæmmer/fremmer et hav af enzymatiske processer i hele kroppen, og sikrer for optaget af glucose til muskel- og fedtvæv, der ligeledes kan omdannes til fedt (hvis man altså spiser et blandet måltid, som i tilfældet her).

Så langt så godt: Der er altså blevet afgivet fedtsyrer (og glucose fra de andre fødevarer!) til muskler, fedtvæv og alle andre væv, der mangler energi. Her bruges de som enten brændstof eller oplagring alt efter tilstanden vi er i (postprandial, faste, arbejde).

Det er klart, at meningen med lagringen af fedt i fedtvævet er, at konservere energi. Rent evolutionært har det været helt essentielt for vores overlevelse. Dette betyder åbenlyst ikke, at man blot tager fedt på, for at det bliver siddende, som det lyder til at chill måske har misforstået. Selvfølgelig ved han godt, at det kan tabes igen, men:

Under 'faste' (faste bruges blot som betegnelse for, at man ikke lige har spist - dvs. 1-2 timer efter et måltid) vil insulinsekretionen falde, grundet et naturligt fald i blodsukkeret, som respons på den foregående insulinsekretion, samt vores forbrug af glucose som energi.
Et fald i plasmakoncentrationen af glucose vil inducere en frigivelse af glukagon (note: adrenalin, der jo udskilles under arbejde, har mere eller mindre præcis samme effekt på fuel metabolism som glukagon). Glukagon er en slags 'antagonist' til insulin, og virker altså ved at øge fedtsyreforbrændingen, samt at frigive glucose fra vores lagrer (glycogen), samt at danne nyt glucose (gluconeogenese). I fedtvævet vil den øgede mængde glukagon (og nedsatte mængde af insulin) stimulere et enzym (den hormonsensitive lipase), der nedbryder det lagede fedt (triaglycerider til frie fedtsyrer), som herefter transporteres til vævet (især leveren, hvor der dannes ketonstoffer, der kan bruges i musklerne som brændstof) via plasmaproteiner (albumin), eller frigives direkte som nævnt i ovenstående (korte fedtsyrer).

Således er det i princippet rigtigt nok, at fedtet 'sætter sig' - men dette er naturligvis kun midlertidigt, så længe man holder sig inden for det hensigtsmæssige kalorieindtag, da de igen forbrændes under faste (tidspunkter, hvor man ikke spiser).

Og som nogle også påpeger er fedt et vigtigt element i kosten, da alle cellemembraner består af et et dobbelt lipidlag, samt cholesterol er udgangspunktet for syntesen af mange steroidhormoner (ikke bare anabole steroider, som nogle måske kunne tro).

Problemet opstår kun, hvis man spiser for meget - lade det være enten protein, kulhydrat eller fedt, som alle kan lagres som fedt i sidste konsekvens. Desuden skal man naturligvis af andre årsager passe på med ikke at spise for meget cholesterol/fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online