Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Skulderløs træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey

Jeg har lige fået konstateret en mindre skulder skade, jeg skal holde den i ro 14 dage, hvilket tager livet af mig. Men jeg må gerne træne sagde han, jeg skal bare undgå at bruge mine skuldre, så har i nogle forslag til øvelser jeg kan lave

Umlidbart er det eneste jeg kan tænke på

Ben
Bi - og triceps træning
Underhånds cable rows (de gør af en eller anden grund ikke ondt)

Håber i vil smide nogle flere op

Reputation point: 0

Træner her: Hadsten Motionsforening

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mave :) - vidste du nok godt
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

De gange mine skuldre har brokket sig har det hjulpet at droppe alt skulder & bryst træning, men derudover har jeg ikke skåret noget væk, det afhænger selvfølgelig af hvor i din skulderskaden er.

Som jeg ser det har du 2 muligheder prøv dig frem eller lyt til din læge og hold den helt i ro
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

For rigtigt at kunne udtale os om det, er vi nødt til at vide præcis hvad problemet er. Mange læger har trods alt en tendens til at sige "gå hjem og hold det i ro", hvis de ikke lige ved hvad det er, hvilket er et råd man langsomt er begyndt at bevæge sig væk fra.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Spo skrev:Hey

Jeg har lige fået konstateret en mindre skulder skade, jeg skal holde den i ro 14 dage, hvilket tager livet af mig. Men jeg må gerne træne sagde han, jeg skal bare undgå at bruge mine skuldre, så har i nogle forslag til øvelser jeg kan lave

Umlidbart er det eneste jeg kan tænke på

Ben
Bi - og triceps træning
Underhånds cable rows (de gør af en eller anden grund ikke ondt)

Håber i vil smide nogle flere op

He he så er du i samme båd som mig - min skulderskade er dog så småt ved at gå over.

Men så er tiden jo til, at få gjort lidt ekstra ved ben og mave/core, samt lidt ekstra cardio.

Har du overvejet at køre en Smolov Jr i Squat - det har jeg selv haft stor held med under min skulderskade og tror det hænger sammen med, at de færre øvelser har gjort, at jeg bedre restituere og derfor har kunnet give benene smæk.

Selv har jeg under min skulderskade kørt squat, calvraises, legcurl, situps, chrunches, hyperextensions, sidebends, leg pres, dødløft(hvis skulderskaden tillader det) men ellers afhænger det jo lidt af hvordan skulderskaden er - selv har jeg skullet holde mig langt væk fra vertikal pres og træk - tror min skade opstod pga. formeget dips og chinups kørt samtidigt med en Smolov i bænk [-X
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Dødløft osv kan du vel stadig også?

Er det ikke bare at droppe alle presse øvelser?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

DHL^ skrev:Dødløft osv kan du vel stadig også?

Er det ikke bare at droppe alle presse øvelser?

Hvis der er et beskadiget ledbånd, en forstrukken muskel, en overbelastet sene til det lange bicepshoved, etc, kan det sagtens give skulderproblemer, der kan mærkes i dødløft.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Ingen squat her desværre, dårligt knæ.

Det er inde i skulderleddet, jeg kan ikke huske nanvet, men det hedder noget med Super spinal ..... Den havde det i hvert fald ikke for godt.

Han rådede mig til at ikke gå i stå, men bare træne og passe på skulderen så den kunne få ro til at blive rask, for ellers ville jeg døje med den altid.

Spo skrev:Ingen squat her desværre, dårligt knæ.

Det er inde i skulderleddet, jeg kan ikke huske nanvet, men det hedder noget med Super spinal ..... Den havde det i hvert fald ikke for godt.

Han rådede mig til at ikke gå i stå, men bare træne og passe på skulderen så den kunne få ro til at blive rask, for ellers ville jeg døje med den altid.

Du mener supra spinatus?
http://www.exrx.net/Muscles/Supraspinatus.html

Har været igennem en skulderskade pga den, det skal du tage seriøs!! det er over 9 måneder siden je startede behandlingen og når jeg virkelig presser mig selv kan det stadig mærkes :-s

Og som før nævnt, hvis det er den der driller, er det højest sandsynligt pectoralis minor der driller, evt er for stærk i forhold til bagkæden og giver dig en tendens til at trække skulderne for meget frem?

Vær opmærksom på din holdning dagen igennem og skrot pres øvelserne i et stykke tid, jeg kunne sagtens dødløft, chin up, bor osv, hold dig fra dips i et stykke tid da den går i pectoralis minor.

held og lykke med det :wink

Ezzspray og ibumentin (ibu på offdage) kan også godt anbefales mod inflamationen :hihi:

Den eneste pres øvelse jeg kunne er NG BP (bp med håndfladerne langs kroppen)
Brugeravatar

Styrkeliste

DHL^ skrev:

Du mener supra spinatus?

Har været igennem en skulderskade pga den, det skal du tage seriøs!! det er over 9 måneder siden je startede behandlingen og når jeg virkelig presser mig selv kan det stadig mærkes :-s

Og som før nævnt, hvis det er den der driller, er det højest sandsynligt pectoralis minor der driller, evt er for stærk i forhold til bagkæden og giver dig en tendens til at trække skulderne for meget frem?

Vær opmærksom på din holdning dagen igennem og skrot pres øvelserne i et stykke tid, jeg kunne sagtens dødløft, chin up, bor osv, hold dig fra dips i et stykke tid da den går i pectoralis minor.

Ezzspray og ibumentin (ibu på offdage) kan også godt anbefales mod inflamationen :hihi:

Fuck hvor lækkert med ordenli hjælp =D> :D

Men jeg har Ibumetin, det fik jeg på grund af andre smerter, men lægen rådede mig til at stoppe med at tage dem, fordi de sænker healingsprocessen! :-k

Kan det have noget at gøre med at jeg har lidt englevinger? Mine skulderblade stikker meget ud.. ?

Hvad kan jeg gøre med pec minor sagen?

Spo skrev:
DHL^ skrev:

Du mener supra spinatus?

Fuck hvor lækkert med ordenli hjælp =D> :D

Men jeg har Ibumetin, det fik jeg på grund af andre smerter, men lægen rådede mig til at stoppe med at tage dem, fordi de sænker healingsprocessen! :-k

Kan det have noget at gøre med at jeg har lidt englevinger? Mine skulderblade stikker meget ud.. ?

Hvad kan jeg gøre med pec minor sagen?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om din pec minor er for stærk, men hvad jeg kunne forstå på min fysio terapeut er det meget normalt at den blive stærk, øm og irriteret, og resulterer i den trækker mere frem end skulderne trækker tilbage.
Det eneste du rigtig kan gøre ved det er at skrotte cable flies og dips i et godt stykke tid indtil problemet er overstået,

Om ibumentin sænker healing processen ved jeg ikke, jeg ved dog at det virke nedsættende på inflamation og derfor lyder det umiddelbart som en god idé i mit hovede hehe. Supra spinatus kommer i klemme hvilket resulterer i den bliver irriteret, evt efterfulgt at hævelse hvilket giver den endnu mindre plads, så der skal ikke meget til for at du "går i stå" med "healing processen" Det må ikke gøre ondt i skulderen på noget tidspunkt.

Dine engle vinger kan godt have lidt at sige tror jeg, det tyder umiddelbart (?) på at bagkæden ikke er stærk nok?

Du skal igang med at øge styrken i trapezius, rhomboids og alt det andet gode i ryggen :hihi:

Ydermere et link: http://www.exrx.net/ExInfo/Posture.html#anchor3102554

Der står også lidt om det, men træning gør det ikke alene, din holdning i dagligdagen spiller lige så meget ind, skulderne tilbage :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster