Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

snatch

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

kan begyndere/ noobs(mig selv inkluderet) bruge snatch? og hvilke øvelser kan jeg f.eks erstatte med snatch?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er formålet med at inddrage snatch?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Hvis du vil lære at lave træk, så find en vægtløftningsklub der har en træner der kan lære dig det.
Jeg skal ikke udelukke at jeg er komplet idiot til at lære teknikken, men har trænet VL i lidt under et ½år og synes stadig ikke min teknik er noget at råbe hurra for.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

W_I_P skrev:Hvis du vil lære at lave træk, så find en vægtløftningsklub der har en træner der kan lære dig det.
Jeg skal ikke udelukke at jeg er komplet idiot til at lære teknikken, men har trænet VL i lidt under et ½år og synes stadig ikke min teknik er noget at råbe hurra for.

du kan også øve teknik i VL resten af dit liv. det er ikke noget man bare lige perfektionere. ved godt det ikke er det du siger, men understregede det bare, også så TS kan forstå det.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

går bare og leger med ideen om at have et mere dynamisk program, synes de samme øvelser over and over blir lidt for trivielt :D

Styrkeliste

Hej...

Det absolut bedste er selvfølgelig, at finde en klub med en kvalificeret træner. Dog er der, vores lille land til trods, langt imellem vægtløftningsklubber og specielt nogle der har trænere til rådighed. I en del crossfit centrer forsøger man sig også med vægtløftningsøvelser, men ikke mange vil kunne udføre et korrekt træk alligevel og/eller instruere i det. Af alle de vægtløftningsøvelser der findes (og det er rigtig rigtig mange - inklusiv hjælpe øvelser) ja der er trækket det, der ubetinget er sværest at lære. Hvis du stadig har mod på, at lære det - så vil jeg anbefale dig, at indlære det bagvendt.

Fase 1: trækbenbøj (eller overhead squat) - start med tom stang eller et kosteskaft, du vil hurtigt finde ud af, om du har den fornødne smidighed i kroppen. Hvis ikke, vil du opleve at du ikke kan komme ned at sidde, eller at armene begynder at bøje eller trække dig fremad når du sænker dig under vægten.

Fase 2: arbejdet fra hoften og over hovedet med stangen. Her skal du med et kosteskaft prøve, at simulere den bevægelse skuldre, nakke og arme laver på vejen under stangen. Med grebsbredde i trækfat arbejder man albuerne opad (ikke bagud) for derefter at "vende" dem rundt og fiksere stangen over hovedet.

Dernæst kommer faserne fra øvre lår, knæ og gulvposition - og dernæst hele molivitten med total udstrækning fra hoften og ind under den.. det var vist det mest simple.. som sagt - det ser pivlet ud, når man faktisk kan... men det tager mange år at lære... I vægtløftningsregi, er man begynder i hele 3 år og det er ikke uden grund. :D

Nå, men prøv først om du kan sidde med stangen over hovedet i bundstilling - så er der håb forude hehe...

Tulle :wink:

G.I Joe skrev:kan begyndere/ noobs(mig selv inkluderet) bruge snatch? og hvilke øvelser kan jeg f.eks erstatte med snatch?
Vægtløftningspioner, løft tungt og hurtigt.. medlem af klub100.. næste mål VM 2014 for veteraner!

Geografisk sted: Nørresundby

Træner her: Motionskælderen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.00
- Squat: 252.50
- Dødløft: 240.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

regner ikke med at ville noget med styrkeløft :dance: tror ikke det vil kunnet blive presset ind mellem 4 løbeturen , 7 svømmeture og meget styrketræning og march træning ;) var mere hvis det nu havde været en lidt nemmere øvelse

Styrkeliste

G.I Joe skrev:regner ikke med at ville noget med styrkeløft :dance: tror ikke det vil kunnet blive presset ind mellem 4 løbeturen , 7 svømmeture og meget styrketræning og march træning ;) var mere hvis det nu havde været en lidt nemmere øvelse

Nej det kan jeg godt forstå... men en rigtig vægtløfter bliver noget fornærmet, hvis du siger at de er styrkeløftere... [-( men nuvel, jeg lader være med, at tage det ilde op hehe...

anyway - du kan altid prøve med de her to øvelser..

http://www.youtube.com/watch?v=idyhuDgmpuU

http://www.youtube.com/watch?v=jHJWvzrIE6o

- og selvfølgelig overhead squat - syntes dog selv, at den er ret kedelig - men den kan være god at bruge til styrke kropsforståelse, smidighed og corestyrke..

Tulle :wink:
Vægtløftningspioner, løft tungt og hurtigt.. medlem af klub100.. næste mål VM 2014 for veteraner!

Geografisk sted: Nørresundby

Træner her: Motionskælderen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.00
- Squat: 252.50
- Dødløft: 240.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

:´) gad godt se motionisterne i 4fitness hvis man gik ind og lavede snatches :D.. tror jeg vil se om jeg kan lærer den, er rimeligt godt med mht core-muskulaturen, smidigheden ved jeg ikke :P

Styrkeliste

Skriver her lige og kigger med, hvis der skulle komme noget godt til indlæring. Har selv bøvlet med med træk (og stød) det sidste år, dog med styrkeløft som primære sport, så VL har ikke været specielt seriøst og der er heller ikke brugt ret meget tid på det.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Tilbage til Begynder forum