Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

8800 skrev:Der er vist ret mange arbejdsløse cand soc'er pt (baseret på dem jeg kender). En af mine venner gik dog direkte i arbejde - primært fordi han er en haj til statistik og SAS. Er du skarp til matematik kan du skille dig ud på sociologistudiet.

hr_bjoern skrev:8800 skrev:Der er vist ret mange arbejdsløse cand soc'er pt (baseret på dem jeg kender). En af mine venner gik dog direkte i arbejde - primært fordi han er en haj til statistik og SAS. Er du skarp til matematik kan du skille dig ud på sociologistudiet.
Er man skarp til matematik er der bedre jobmuligheder i andre studier end sociologi.

GymClassHero skrev:Hejsa BB
jeg går pt i 2g på HHX, og er igang med at overveje de forskellige uddannelser efter gymnasiet. Jeg har været inde på en fin hjemmeside, tildelt af studievejlederen, og fundet frem til Sociologi. To the point:
Er der nogle af jer som har erfaringer eller ligefrem studerer Sociologi nu?
Jeg er nysgerrig efter alt viden jeg kan få, hvad i synes om studiet, hvad det i bund og grund handler om.
Til sidst vil jeg også gerne have en idé om hvilke jobmuligheder, man har, når jeg er færdig.
Det var mange spørgsmål, men håber nogle venlige mennesker kan hjælpe mig!
.8800 skrev:hr_bjoern skrev:8800 skrev:Der er vist ret mange arbejdsløse cand soc'er pt (baseret på dem jeg kender). En af mine venner gik dog direkte i arbejde - primært fordi han er en haj til statistik og SAS. Er du skarp til matematik kan du skille dig ud på sociologistudiet.
Er man skarp til matematik er der bedre jobmuligheder i andre studier end sociologi.
Jeg har ikke påstået andet, men hvis interessen ligger indenfor sociologi giver det ikke meget mening at foreslå manden at læse cand. oecon eller lignende.

GymClassHero skrev:Tak for de gode svar, alle sammen!
Jeg bliver bekymret når i begynder at snakke om matematik. Her er et lille uddrag af beskrivelsen af uddannelsen:
"Sociologi omhandler studiet af det sociale liv og mødet mellem enkeltmennesker, grupper, organisationer og hele samfundet."
Jeg er klar over at det er svært at beskrive et studie på 1 linje, men kan ikke se at det skal kræver de helt store matematiske færdigheder?
Ret mig nu endelig hvis jeg er forkert på den, jeg ved intet, andet end hvad jeg kan læse mig frem til!

Milanista skrev:GymClassHero skrev:Tak for de gode svar, alle sammen!
Jeg bliver bekymret når i begynder at snakke om matematik. Her er et lille uddrag af beskrivelsen af uddannelsen:
"Sociologi omhandler studiet af det sociale liv og mødet mellem enkeltmennesker, grupper, organisationer og hele samfundet."
Jeg er klar over at det er svært at beskrive et studie på 1 linje, men kan ikke se at det skal kræver de helt store matematiske færdigheder?
Ret mig nu endelig hvis jeg er forkert på den, jeg ved intet, andet end hvad jeg kan læse mig frem til!
Tror du misforstår faget. Ved ikke hvad niveau du har haft samfundsfag på, men man plejer at gennemgå et forløb med sociologi hvis man har B eller A. I sociologi benytter man en masse statistik for at undersøge forskellige tilstande i befolkningen. Du skal faktisk bruge matematik en hel del, det skulle vi ihvertfald da vi havde et forløb med det i 1g

GymClassHero skrev:Milanista skrev:GymClassHero skrev:Tak for de gode svar, alle sammen!
Tror du misforstår faget. Ved ikke hvad niveau du har haft samfundsfag på, men man plejer at gennemgå et forløb med sociologi hvis man har B eller A. I sociologi benytter man en masse statistik for at undersøge forskellige tilstande i befolkningen. Du skal faktisk bruge matematik en hel del, det skulle vi ihvertfald da vi havde et forløb med det i 1g
Tak for svaret! Det er lige præcis sådan noget som jeg har brug for at vide. Så måske skal man være lidt skarp til matematik før Sociologi er det rette?

GymClassHero skrev:Milanista skrev:GymClassHero skrev:Tak for de gode svar, alle sammen!
Tak for svaret! Det er lige præcis sådan noget som jeg har brug for at vide. Så måske skal man være lidt skarp til matematik før Sociologi er det rette?

PeterK skrev:Lol @ Arminius. Fransk sociologi er lækkert. Det er mange piger også.

Arminius skrev:PeterK skrev:Lol @ Arminius. Fransk sociologi er lækkert. Det er mange piger også.
Men er det forkert hvad jeg skriver?
EDIT: Skrev jo ikke, at fransk sociologi var forfærdeligt. Det er bare anderledes (og kræver mindre matematik) end den tidligere udbredte angel-saksiske sociologi.

GymClassHero skrev:Er der nogle af jer som har erfaringer eller ligefrem studerer Sociologi nu?
Jeg er nysgerrig efter alt viden jeg kan få, hvad i synes om studiet, hvad det i bund og grund handler om.
Til sidst vil jeg også gerne have en idé om hvilke jobmuligheder, man har, når jeg er færdig.

Moby Dick skrev:Drop spekulationerne om om jobmuligheder. 1) Det er svært at spå - særligt om fremtiden. 2) Er du dygtig (det er de fleste selvfølgelig ikke), så er der altid muligheder for dig.

. Moby Dick skrev:Hvis man ikke ikke er begavet nok til at være forsker, så har man intet at gøre på et universitet - hvilket gælder for 9 ud 10, der nogenside har befundet sig på ét
Moby Dick skrev:Enhver tale om "global konkurrence" kan i øvrigt kun komme fra noget så intellektuelt fattigt som statskundskab.

PeterK skrev:GymClassHero skrev: [...] Eksempelvis vil enhver socialkonstruktivist (et videnskabsfilosofisk perspektiv ligesom positivismen) mene, at min tidligere udtalelse, om at sociologi ikke er et pigefag, blot er et udtryk for min sårede maskulinitet, og at jeg forsøger at kompensere for ikke at læse et 'hårdt' fag. [..]
I min optik kan du overhovedet ikke konkludere at enhver socialkonstruktivist mener det du siger. Socialkonstruktivisme handler om samfundsmæssige konstruktioner og er i det hele taget meget nuanceret. Socialkonstruktivisme ville i dette tilfælde stille store spørgsmål til din brug af konceptet 'maskulinitet' og 'pigefag' og ud fra hvad jeg ved om feltet aldrig bevæge sig udi sådanne antagelser. Men jeg kunne godt lige tænke mig at høre, hvad du egentlig mener med det. Min ekspertise ligger mere i poststrukturalisme med gutter som Foucault, Bourdieu blandt mange og måske blænder det min opfattelse af socialkonstruktivisme.

GymClassHero skrev:Hejsa BB
jeg går pt i 2g på HHX, og er igang med at overveje de forskellige uddannelser efter gymnasiet. Jeg har været inde på en fin hjemmeside, tildelt af studievejlederen, og fundet frem til Sociologi. To the point:
Er der nogle af jer som har erfaringer eller ligefrem studerer Sociologi nu?

The Juice skrev:Moby Dick skrev:Drop spekulationerne om om jobmuligheder. 1) Det er svært at spå - særligt om fremtiden. 2) Er du dygtig (det er de fleste selvfølgelig ikke), så er der altid muligheder for dig.
Hvis man skal tage noget med fra denne tråd, så må det være at gøre det stik modsatte af, hvad Moby Dick her anbefaler. Der er absolut ikke altid muligheder, fordi du er dygtig. I hvert fald ikke indenfor dit fag. Det må rigtig mange humanister sande i disse tider.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster