Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1334
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

Søvnproblemer hjælp!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bodybuilders. Jeg har trænet bodybuilding nu i 4 måneder og jeg har kørt følgende program:
2 split
mandag/torsdag bryst/skulder/triceps
benchpress(stang)
decline benchpress(stang)
incline benchpress(dumbell)
military press
lateral raise
Rear Lateral Raise
triceps med dumbell
triceps med cabel

tirsdag/fredag biceps/ryg/ben
dødløft
bent over barbell
3 vinger øvelser
squat
og 3 biceps øvelser

Nu ved i hvert fald hvilket program jeg kører og hvor lang tid jeg har styrketrænet. Her for måneder 1-2 har jeg haft søvnproblemer altså når jeg har været til træning,tager jeg et bad og så bliver jeg så frisk at jeg først sover kl 3-4 om natten. Hvad kan det skyldes? Jeg har ellers taget 7 kilo på i de 4 måneder selvom jeg ikke har fået sovet godt. Dog har jeg mistet motivationen til at styrketræne. Håber i kan hjælpe
på forhånd tak
jeg er 16 år forresten

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvad kl træner du? Fordi hvis du træner 2-3 timer også tager et bad og i seng så kan jeg bedre forstå grunden til at du ikke kan sove.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Kostplan: Vis kostplan

Tager du nogen former for energiprodukter inden træning?
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

jeg træner kl 6 og kommer hjem kl 9. Nej tager ingen energiprodukter enden træning eller efter træning. Drikker dog matilde men det er vel ikke et energiprodukt :D

Ved ikke om det kan være tegn på overtræning, men det er vel kun hvis man begynder at sove endnu mere end normalt?
be proud, but never satisfied!
Brugeravatar

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (3)

Hvis du har mulighed for det så gå i bad i varmere vand end nu; dét plejer i hvert fald at gøre mig søvnig. En hel del steder anbefaler de faktisk, at man tager et godt varmt bad 1 time(eller lignende) inden sengetid, så man sover godt.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Logbog: Vis logbog

Et super varmt bad, også lige et stort glas mælk og en banan! - Så sover du som en lille baby! :D

Krudter du ??
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

nej jeg krudter ikke

måske fordi du spiser kulhydrater inden sengetid
har hørt det giver søvnproblemer
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Et alternativ kunne være at du begyndte at spise flere grønsager. Hvis man får mange grønsager sover man bedre. Selv gider jeg ikke rigtig at spise mange, tager dem istedet igennem piller.

Gør det dog ikke længere da affekten efterhånden er ved at forsvinde. den første uge jeg tog pilverne sov jeg dog helt vildt godt, faldt nærmest i søvn lige da mit hoved rørte hovedpuden.

Locke skrev:Et alternativ kunne være at du begyndte at spise flere grønsager. Hvis man får mange grønsager sover man bedre. Selv gider jeg ikke rigtig at spise mange, tager dem istedet igennem piller.

Gør det dog ikke længere da affekten efterhånden er ved at forsvinde. den første uge jeg tog pilverne sov jeg dog helt vildt godt, faldt nærmest i søvn lige da mit hoved rørte hovedpuden.

Hvad er det for piller du tager?

Lyder ret underligt at man kan få grøntsager på piller :-k
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Min log - Birkkjær will find a way, kun 19 år

Birkkjærs hardcore billedelog
Brugeravatar

Geografisk sted: Tisvildeleje

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 220.00

Ved godt det lyder lidt smååndsvagt. Men når du ligger og forsøger at sove, så prøv at tænke på et stykke hvidt papir og fokuser udelukkende på det, på striberne og sammensætningen. 3-4 rigtig dybe vejrtrækninger plejer også at hjælpe på at falde i søvn. Hvis det er helt galt, så prøv at find en kogern sang og smid den på inden (eller imens) du hopper i seng, det hjælper også (for mig hvertfald).

Ellers prøv at smide dine træninger ind på eftermiddagene i stedet :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Birkkjaer skrev:
Locke skrev:Et alternativ kunne være at du begyndte at spise flere grønsager. Hvis man får mange grønsager sover man bedre. Selv gider jeg ikke rigtig at spise mange, tager dem istedet igennem piller.

Det er sgu nok vitaminerne der fra, han får gennem piller.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 210.00

ryger du hash? eller har du røget hash? Abstinenser i forbindelse med hashmisbrug viser sig ofte i søvnbesvær igennem en længere periode - går dog over igen, når abstinenserne er forsvundet.
Brugeravatar

Reputation point: 145

cl1nt skrev:
Birkkjaer skrev:

Locke: Vitaminpiller (hvilket jeg går ud fra du hentyder til) kan aldrig erstatte grøntsager!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Nej ryger heller ikke hash. Well jeg plager ellers at spise 2 gulerødder samt en agurg og en tomat før sengetid så det med vitaminer hjælper vidst ikke. Men kan det være fordi jeg laver for mange øvelser?

flamingopikken skrev:
cl1nt skrev:
Birkkjaer skrev:

Locke: Vitaminpiller (hvilket jeg går ud fra du hentyder til) kan aldrig erstatte grøntsager!

Jeg hævder ikke, at de kan erstatte rigtige grønsager, det står der selv på pakken :)

Får dem fra Juiceplus, det er tørret grønsager der er knust og puttet ind i en pilleform. De er meget gode, læste om dem i avisen i forbindelse med en anden der har søvnproblemer.

Dog ville jeg ikke anbefale dem, de er mega dyre, koster omkring 1650 kr for 8 pakker med 60 kapsler hver. Men hvis du har rigeligt med penge så køb dem. Du kan få et link til hjemmesiden hvis du vil.

Synes det sjovt der ikke er nogen der bider mærke i han skriver han får Matilde :roll:

Hvor meget kakao drikker du efter træning? der er jo kæmpe meget sukker i det stads. Så hvis du drikker det kl 21+ om aftenen kan det sagtens være derfor du ikke kan falde i søvn.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Martin88 skrev:ryger du hash? eller har du røget hash? Abstinenser i forbindelse med hashmisbrug viser sig ofte i søvnbesvær igennem en længere periode - går dog over igen, når abstinenserne er forsvundet.

Abstinenser?

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Straws skrev:
Martin88 skrev:ryger du hash? eller har du røget hash? Abstinenser i forbindelse med hashmisbrug viser sig ofte i søvnbesvær igennem en længere periode - går dog over igen, når abstinenserne er forsvundet.

Abstinenser?

Jah, når THC niveauerne i kroppen igennem en periode ophober sig, vil man i en periode uden hash opleve abstinenser i form af mild nedtrykthed, svedture, lorte hukommelse, nedsat funktionsniveau og søvnbesvær.

Skønt det kun sker ved misbrug og længere tids brug. (F.x. flere gange om ugen i en periode på en måned eller to)

Så selvom det ikke giver decideret cravings for at ryge mere, oplever mange, at de efter en periode med misbrug faktisk får det værre for en kort stund for så først at føle sig tilpas igen, når THC'en er ved at være ude af kroppen - den har jo en meget lang halveringstid og vil ophobe sig ved misbrug.

Vi taler kun om misbrug her, og ikke af at ryge en joint en gang imellem.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Jeg tror muligvis at, når du skal lægge dig til at sove, er der mange ting som køre rundt hovedet, hvilket holder din hjerne aktiv og det kan være en grund.
En anden ting tror jeg at det er, fordi du ikke sover på faste tidspunkter, hvilket måske kan påvirke din døgnrytme.
den tredje grund er det har noget med din alder at gøre. Årsag: Fordi som 16-årige havde jeg også selv søvnproblemer snakkede og så med lægere og osv. men det førte det ikke til særlig meget.

Martin88 skrev:
Straws skrev:

Abstinenser?

Jah, når THC niveauerne i kroppen igennem en periode ophober sig, vil man i en periode uden hash opleve abstinenser i form af mild nedtrykthed, svedture, lorte hukommelse, nedsat funktionsniveau og søvnbesvær.

Skønt det kun sker ved misbrug og længere tids brug. (F.x. flere gange om ugen i en periode på en måned eller to)

Så selvom det ikke giver decideret cravings for at ryge mere, oplever mange, at de efter en periode med misbrug faktisk får det værre for en kort stund for så først at føle sig tilpas igen, når THC'en er ved at være ude af kroppen - den har jo en meget lang halveringstid og vil ophobe sig ved misbrug.

Vi taler kun om misbrug her, og ikke af at ryge en joint en gang imellem.

Har oplevet en ringere hukommelse, og lidt ugidelighed ved et dagligt forbrug igennem længere tid..
Bliver dog fuldt funktionel igen efter endt brug.

Den med søvnbesvær og nedtrykthed tror jeg er psykisk.
Nogen tror de ikke kan sove hvis de ikke får en pind, hvis de vænner sig til det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Altså jeg drikker matilde efter trænings dvs omkring kl 20:00 og jeg sover 22:00. Angående det at jeg tænker meget er faktisk ikke rigtigt for det er kun i træningsdage jeg ikke kan sove.

Ali skrev:Altså jeg drikker matilde efter trænings dvs omkring kl 20:00 og jeg sover 22:00. Angående det at jeg tænker meget er faktisk ikke rigtigt for det er kun i træningsdage jeg ikke kan sove.

Tror jeg vist at forklaringen ligger ved matilde mælk. Jeg tror det er fordi du får sukker når du drikker matilde fordi der er ca 2 timers mellemrum og der er rigelig med sukker i matilde kakaomælk til at holde dig i gang.
Kakaomælk
Mange børn, der ikke kan lide mælk er stadig tilhængere af kakaomælk. Kakaomælk er ikke noget godt alternativ til mælk, idet der er et højt sukkerindhold i kakaomælk dvs. 5. gram sukker pr 100 gram kakaomælk. Derfor hører kakaomælk kun til ved festlige lejligheder på lige fod med sodavand.

http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder/2005/naar_boern_ikke_kan_lide_maelk.htm

er det bedre hvis jeg drikker skummet mælk så?

Ali skrev:er det bedre hvis jeg drikker skummet mælk så?

bare glem mælken.. og køb noget proteinpulver, det eneste godt ved mælk er nok calcium.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 100.00

og proteiner?

Det alt for lidt protein der er per 100gr.. tror det er 4g protein per 100ml. synes selv det er for lidt.. iforhold til proteinpulver. Jeg spiser selv kun kød og lidt grønt efter træning) træner selv 20-22 og ingen problemer med søvn
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 100.00

Jeg mener jeg læste en artikel herinde, hvor der stod, at man skulle sørge for, at der er HELT mørkt når man skal sove, og at man kun skal bruge sin seng til at sove og knalde i. Så ingen musik/tv/playstation i sengen, brug mørklægningsgardiner, eller evt de der sovebriller og se om det hjælper.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

Næste