Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 935
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 932

Følg bodybuilding.dk på

Spagat, split, osv.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har et spørgsmål omkring smidighedstræning, f.eks. til opvarmning til squat er der mange som udstrækker hams, glutes osv. Det bliver man nok med tiden mere smidig af, men den begrænsede tidsperiode hvor der er stræk på musklen/senen begrænser vel også hvor smidig man kan blive?

Hvis man gerne vil træne op til f.eks. at kunne røre låret med brystet (meget smidige baglår), gå i split/spagat, osv, skal der vel mere til, end bare den normale squat opvarmning?

Det er her min problemstilling kommer ind, jeg vil gerne kunne udføre det ovennævnte, og har lavet noget research, og der kommer meget blandede resultater frem. Blandt andet at man skal strække ud HVER dag, for hvis man ikke gør det, heler senen/musklen op igen, og bliver endnu mere stram/usmidig end førhen. Men ligesom bodybuilding, findes der meget bras ude på nettet, og da jeg ikke har nogen indsigt i dette selv, kan jeg ikke se forskel på rigtigt og forkert.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:Mht. udstrækning inden træning: http://news.bodylab.dk/vidensbank/nyt-f ... er-styrken

Har læst denne artikel før, men jeg takker alligevel, dog er den noget off-topic. Jeg vil helst have indlæg som berører mit spørgsmål :)

RippedInFourWeeks skrev:
DonKahle skrev:Mht. udstrækning inden træning: http://news.bodylab.dk/vidensbank/nyt-f ... er-styrken

Har læst denne artikel før, men jeg takker alligevel, dog er den noget off-topic. Jeg vil helst have indlæg som berører mit spørgsmål :)

"f.eks. til opvarmning til squat er der mange som udstrækker hams, glutes osv. "

Det lød som om du strak ud inden træning, for at blive mere smidig, så tænkte jeg lige ville smide linket. Kan ikke hjælpe med det andet, men at skulle strække ud hver dag, for øget smidighed lyder voldsomt, specielt med tanke på vedligeholdelse.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:
RippedInFourWeeks skrev:

"f.eks. til opvarmning til squat er der mange som udstrækker hams, glutes osv. "

Det lød som om du strak ud inden træning, for at blive mere smidig, så tænkte jeg lige ville smide linket. Kan ikke hjælpe med det andet, men at skulle strække ud hver dag, for øget smidighed lyder voldsomt, specielt med tanke på vedligeholdelse.

Det var bare for at lave en sammenligning mellem opvarmningsudstræk, og udstrækning for at blive meget smidig. Jeg kan forestille mig det hovedsageligt er statisk udstrækning, men hvor langt tid strækket skal vare, og hvor mange sæt, har jeg ingen ide om :)

bumb :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster