Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Spildte træningsår

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ærgrer mig ret meget over det jeg skal fortælle nu.

Jeg har trænet i lige godt 3 år, en smule længere. Jeg har været meget seriøs med træningen langt det meste af tiden, men jeg har altid været "bange" for at spise for meget fordi jeg ikke vil være kvabset. Derfor har jeg da også kun fået en minimal del ud af de massegains der ellers kunne have været meget bedre, og jeg ser fyre i mit center, der har trænet langt kortere end jeg, men er på et meget bedre masseniveau.
Har tænkt mig at tage mig sammen nu og komme ud over frygten for bare at spise igennem. For nu går det mig sgu meget på at jeg ikke ser de resultater jeg gerne vil have.

Men mit spørgsmål er om jeg har spildt alt mit potentiale nu?
Jo længere træningserfaring, jo længere tid tager det at gaine masse siger man jo. Jeg er jo ikke en særlig stor fyr, vil jeg alligevel falde ind under denne kategori og tage lang tid om at gaine masse, hvis jeg begynder at spise mere?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har selv spildt år på ikke at spise nok - men idag vokser jeg sgu fint nok.

Al den fokus på begyndergains, og det at få nok ud sit/sine første træningsår, får det ind imellem til at lyde som at alle chancer er spilt når det kommer til seriøse gains ,hvis man har fejlet i starten.

Træn, spis og voks.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lønborg skrev:Jeg ærgrer mig ret meget over det jeg skal fortælle nu.

Jeg har trænet i lige godt 3 år, en smule længere. Jeg har været meget seriøs med træningen langt det meste af tiden, men jeg har altid været "bange" for at spise for meget fordi jeg ikke vil være kvabset. Derfor har jeg da også kun fået en minimal del ud af de massegains der ellers kunne have været meget bedre, og jeg ser fyre i mit center, der har trænet langt kortere end jeg, men er på et meget bedre masseniveau.
Har tænkt mig at tage mig sammen nu og komme ud over frygten for bare at spise igennem. For nu går det mig sgu meget på at jeg ikke ser de resultater jeg gerne vil have.

Men mit spørgsmål er om jeg har spildt alt mit potentiale nu?
Jo længere træningserfaring, jo længere tid tager det at gaine masse siger man jo. Jeg er jo ikke en særlig stor fyr, vil jeg alligevel falde ind under denne kategori og tage lang tid om at gaine masse, hvis jeg begynder at spise mere?

Har gjort det selv samme som dig, men der er sku ikke andet for end at komme op på hesten igen. Men om du har spildt dit potentiale til at blive stor, kan jeg der kort sige nej, Dine begyndergains er nok mere eller mindre "spildt", men hvis du træner og spiser godt så skal du nok se resultater :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.50

Man spilder ikke sine begyndergains. Jeg trænede selv et typisk FitnessDK program det første 1½ år med 8 maskiner, 2x15 gentagelser og en kost der bestod af coco pops til morgen, toast til middag og mors mad til aften.
Da jeg begyndte at tage træning og kost alvorligt fløj min styrke op. Jeg mener min ældste logbog her på siden er fra omkring dengang. Så kan man jo selv tjekke (oh snap).
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Begyndergains er altså ikke som et glas vand der skal være drukket inden 1 år, ellers er det fordampet, og kan ikke fyldes op igen.

begyndergains er dine musklers evne til at tilpasse sig en belastning relativt hurtigt.
Men nu hvor du begynder at spise noget mere, vil du sikkert kunne opleve at du vokser hurtigere end du hidtil har gjort. Måske du endda stadig kan få noget ud af dine begynder gains hvis du virkelig ikke har fået ret meget muskelmasse på kroppen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg startede med at træne da jeg var en 13-14 år, og der skete intet, jeg trænede og trænede, men der skete stort set ingenting. Jeg tog ca. 5-6 kg. på fra jeg startede til jeg blev 16, og jeg var altså vokset en del.

Så da jeg blev 16 tænkte jeg der skulle ske noget, satte mig ind i kost og træning, jeg vejer nu 1½ år efter ikke længere 72kg. men 88 kg. med en fedtprocent der er steget lidt, men ikke det store. Og jeg er steget med over 100% i stort set alle øvelser, så det er sgu aldrig for sent at komme i gang.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Det var positivt at høre, at andre har stået i samme situation og at man ikke på den måde kan spilde sine begyndergains :)
Jeg er ret spinkel vil jeg sige og min styrke har aldrig steget det vilde. Det håber jeg så bliver bedre nu hvor jeg tager mig sammen og spiser noget mere mad.
Tak for hjælpen :)

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg må tilslutte mig dem, der siger, at begynder gains ikke findes i den forstand mange tror.

Dem der får spist og trænet rimelig seriøst fra start, vil måske opleve det sådan, men det der i virkeligheden foregår, er at jo større muskelmasse du har, jo sværere bliver det at putte mere musklemasse på.

Så år 1 med optimal træning kan du fx proppe 10 kg muskelmasse på, år 2 7kg, år 3 3kg etc.***

Så hvis du efter et års træning ikke har taget muskelmasse på, har du stadigvæk det første års muskelmassepotentiale til gode. Så dit potentiale afhænger i virkeligheden af, hvor meget muskelmasse du propper på, og ikke hvor lang tid du har trænet.

***Tallene er helt fiktive og har ingen relevans til virkeligheden. Det er forskelligt fra person til person, hvor meget man kan tage på pr. år (og i alt).

Magicbox skrev:Jeg må tilslutte mig dem, der siger, at begynder gains ikke findes i den forstand mange tror.

Dem der får spist og trænet rimelig seriøst fra start, vil måske opleve det sådan, men det der i virkeligheden foregår, er at jo større muskelmasse du har, jo sværere bliver det at putte mere musklemasse på.

Så år 1 med optimal træning kan du fx proppe 10 kg muskelmasse på, år 2 7kg, år 3 3kg etc.***

Så hvis du efter et års træning ikke har taget muskelmasse på, har du stadigvæk det første års muskelmassepotentiale til gode. Så dit potentiale afhænger i virkeligheden af, hvor meget muskelmasse du propper på, og ikke hvor lang tid du har trænet.

***Tallene er helt fiktive og har ingen relevans til virkeligheden. Det er forskelligt fra person til person, hvor meget man kan tage på pr. år (og i alt).

Super godt beskrevet. Var lidt det jeg ville hen af, men kunne ikke lige finde ordene til at forklare det. :thumpup:

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

jeg trænede godt i 1 års tid, med ordentlig kost etc.. så gik det ned af bakke i 3 års tid, for lidt mad, for meget træning, langt fra nok afslapning.. Men er tilbage til ordentlig træning, nok mad, (næsten) nok søvn etc :D

Spis, træn, sov, gentag :)
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster