Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1728
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1726

Følg bodybuilding.dk på

Spiser mere og mere & diæten er elendig :(

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bb'er

Jeg cutter jo her for tiden..
Den store strandtur er på vej & så skal man da har en pæn krop...
Jeg har læst meget om kost osv.
Mit ligevægts indtag ligger cirka på de 2800 cirka!
har fået af vide man kan gange sin vægt med 35 men for andre er det anderledes, min kost har jeg faktisk aldrig haft styr på som jeg har skrevet meget om i nogle tråde jeg har lavet!
hvis man ser på hele mit forløb har jeg aldrig nogensinde haft kontrol på hvad de inderholder og de værste ting...
Men lige nu vil jeg pt sætte mine ben ned og gøre det nødvendige, jeg tror nok jeg har brug for lidt af snipers hjælp da jeg har hørt han skulle være lidt af en wonderkid inde for mad :b
Hahahahha! Så sniper på banen :mrgreen:
Ej, det at det her går ud på er jeg virkelig gerne vil have i sener mig artikler og links { Helst dansk, er ikke så god til engelsk :oops: }
Så her kommer de følgene spørgsmål!

1) Før begyndte jeg og spise sundt og variet, der var ingen problemer i bar at spise normalt, havregryn mælk rugbrød frugt... Men her for tiden skal jeg lige har en ''godbid'' og det har jeg aldrig oplevet før :( faktisk kender jeg min appetit, nogle råd til hvordan jeg gør når jeg får lyst til en lille potion ekstra mad?

2) jeg spiser tun og kødpålæg og og alle de ting i nu ved, det står i min log, men self om jeg spiser det, så står min vægt mellem 74 og 75...
Det har den gjort i et godt styk tid? hvad betyder det? at jeg skal spise mindre og begynde og dyrke kondi igen? og er det videnskabeligt bevist at det ligeså godt og dyrke cardio om eftermiddagen...

3)Vil gerne har råd om en diæt plan som holder vandret til mig... Jeg har faret frem og tilbage med forskelligt mad, men da jeg ikke er speciel god inde for området er det aldrig lykkes mig og lave en ordenlig kostplan....
Pt har jeg ikke mulighed for at få alle de fiskeolie kapsler og ren kød om frokost, da jeg bor på et opholdsted hvor der bor 8 børn...
Så det forskelligt hvor meget jeg kan få..
Det ville være perfekt hvis i kunne hjælpe mig i de 3 følgene spørgsmål... For er kommet så langt, mangler bar det sidste stykke

Hilsen den taknemmelige :(
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mht. at du hele tiden lige skal have lidt ekstra, så findes der en del ting man kan gøre for at reducere appetiten.
Det handler selvfølgelig om at spise "lidt" 6-8 gange om dagen. Istedet for "meget" 3 gange om dagen.
Undgå hvidt brød, da der ikke rigtig er nogen næring i dette og derfor mætter det ikke. Men groft brød er derimod rigtig godt til cut!
Det er lige hvad jeg kunne huske.. Jeg er ikke den store cutter :wink:
Men jeg ved JBH har en masse gode råd..
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

BigDaddy skrev:Hey bb'er

1) Før begyndte jeg og spise sundt og variet, der var ingen problemer i bar at spise normalt, havregryn mælk rugbrød frugt... Men her for tiden skal jeg lige har en ''godbid'' og det har jeg aldrig oplevet før :( faktisk kender jeg min appetit, nogle råd til hvordan jeg gør når jeg får lyst til en lille potion ekstra mad?

du lader bare være.. ellers spis en gullerod til at tage den værste sult.

[/quote]
2) jeg spiser tun og kødpålæg og og alle de ting i nu ved, det står i min log, men self om jeg spiser det, så står min vægt mellem 74 og 75...
Det har den gjort i et godt styk tid? hvad betyder det? at jeg skal spise mindre og begynde og dyrke kondi igen? og er det videnskabeligt bevist at det ligeså godt og dyrke cardio om eftermiddagen...
[/quote]

der er delte meniger om hvirvidt cardio om eftermidagen er ligeså effektivt som om morgenen.. man bliver desvære næødttil at prøve sig frem for at se hvad der virker bedst for en selv.
hvis din vægt står stille skal dit kcal indtag ned eller dit energi forbrug op.. det kan gøres ved at spise mindre eller motionere mere.. vælg selv den løsning du bedst kan lide.

[/quote]
3)Vil gerne har råd om en diæt plan som holder vandret til mig... Jeg har faret frem og tilbage med forskelligt mad, men da jeg ikke er speciel god inde for området er det aldrig lykkes mig og lave en ordenlig kostplan....
Pt har jeg ikke mulighed for at få alle de fiskeolie kapsler og ren kød om frokost, da jeg bor på et opholdsted hvor der bor 8 børn...
Det ville være perfekt hvis i kunne hjælpe mig i de 3 følgene spørgsmål... For er kommet så langt, mangler bar det sidste stykke
Hilsen den taknemmelige :([/quote]

det er sådanset lidt svært at lave en kostplan til dig når man ikke ved hvor tit du spiser, og hvad du har af mulighedder for at varriere din kost.

hvad er det for et opholdssted du bor på?
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Jeg bor på et opholdsted der hedder nordbo, det ligger ude i gilleleje!

Altså jeg har altid adgang til appelsiner,æbler og for de meste bananer osse.
Jeg har fri adgang til hvidtbrød rugbrød og fransbrød krydderboller.
Jeg har adgang til havregryn musli og cornflakes mælk appelsin juice...
Vi plejer har tons vis af kylling pålæg tun og makrel rullepølse leverpostej osv....
aftens maden er helt forskelligt hehe..
Vi har masser af grønt og yougurht nogle gange og sådan...

Jeg tror jeg vil begynde og dyrke lidt mere cardio.
også spise lidt mindre!
hvordan sætter man energi forbruget op?
Brugeravatar

Styrkeliste

"hvordan sætter man energi forbruget op?"

Ved at lave mere. Løb, svømining eller gåture det er ligemeget. Bare du bruger noget energi.

Fik du nogensinde lavet en log over din mad, og fik en herinde til at kigge på den?

Du skal passe på med mange af de ting du har fri adgang til på dit opholdssted. De er ikke godt for formen :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

du sætter energi forbruget op ved at lave mere fysisk aktivitet :wink:

hvis du har adgang til de ting er det jo ikke noget problem..

morgen: havregryn+ 1stk frugt
mellemmad: 2 skiver rugbrød m tun og kylling pållæg.
frokost: 2-3 skiver rugbrød m. makrell, tun og andet pållæg
mellemmad: frugt+ en lille skål havregryn
træning
aften.. hvad i nu får.
sen aften: ½ dåse tun

en shake efter træning selvølgelig.

nordbo kender jeg ikke. men da jeg boede hjemme havde vi et plejebarn fra godhavn... han var sq en rigtig god dreng faktisk.. lidt hidsig, men det ville jeg også være hvis jeg havde levet hans liv!
Brugeravatar

Styrkeliste

Mht. den søde tand, så kender jeg det alt for godt for tiden.. Jeg tror det er en blanding af psykologi og kropsrespons på underskud.. Det psykologiske er at du ikke må, og så er det interessant. Det der motiverer mig er at lægge mig ned på sengen, det er oftest hjemme jeg får denne søde tand, og forestille mig hvad det er jeg vil nå med dette cut. På den måde vil du kunne blive glad og få styr på den søde tand, idet du ved at når den melder sig så er du i kcalunderskud og det er her du tærer på dine fedtdepoter.. Så må du bare holde fingrene væk fra de søde sager det næste stykke tid, og jo flere gange du gør det des lettere bliver det og des mere brænder du for at opnå den idéelle form.. Sådan gør jeg det.. Prøver så vidt muligt ligeledes at have et clean hjem mht disse ting, det er lettere at vide at man ikke kan få tingene frem for at have dem liggende lige ovre i skabet.. :wink:
Giver du først dig selv lov en gang resulterer det ofte i en glidebane.. #-o

Det vigtigste du kan gøre hvis du ikke selv 100pct kan styre hvad du indtager er at tælle kcal og sørge for at få protein i hvert måltid.. Kcal-indtaget tjekker du self. op på hen over dagen så du ender i minus..

Rent kød til frokost er ikke så væsentligt, det er mere sammensætningen og proteinindholdet du skal fokuserer på er fornuftigt. Du kunne f.eks. spise en ds. tun til frokost suppleret med en rugbrødsmad eller lignende. Eller drikke en halv til en liter skummetmælk 17,5-35g protein.. Det er ikke så dyrt men sundt.. Sådan plejer jeg at få en del proteiner ind når det er..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg har osse haft en pretty fuckt up liv, men har klaret mig selv fra bund af! har vejet 90 kg som 14 årig og nu er jeg på 74 og rimlig muskeløs..
Er mega stolt af mig selv for at være ærlig..

morgen: havregryn+ 1stk frugt
mellemmad: 2 skiver rugbrød m tun og kylling pållæg.
frokost: 2-3 skiver rugbrød m. makrell, tun og andet pållæg
mellemmad: frugt+ en lille skål havregryn
træning
aften.. hvad i nu får.
sen aften: ½ dåse tun

en shake efter træning selvølgelig.

Lyder super den vil jeg så benytte mig af!
Tak kuglen.

Fik du nogensinde lavet en log over din mad, og fik en herinde til at kigge på den?

Nej det har jeg ikke.. der næsten ingen der kigger! :b
og mine trænings dage er sku ikke så spændene så det lidt ligemeget :(

Jeg tror 3 dage om ugen er nok.
for der er jo så osse 3 dages hård styrketræning?
Brugeravatar

Styrkeliste

var skam så lidt..

lav en log.. den er super god motivation for dig selv.. hvis du på et tidspunkt går i stå, kan du gå tilbage og se hvor meget du rent faktisk har opnået allerede. det kan give det psykiske los der skal til for at kommer over bakken.
Brugeravatar

Styrkeliste

Så du ved faktisk ikke hvad du spiser - Tænker her på mængden af protein, kulhydrat og fedt?

Det ville være super, at få styr på, hvis du vil i super strandform :)
Brugeravatar

1) Før begyndte jeg og spise sundt og variet, der var ingen problemer i bar at spise normalt, havregryn mælk rugbrød frugt... Men her for tiden skal jeg lige har en ''godbid'' og det har jeg aldrig oplevet før faktisk kender jeg min appetit, nogle råd til hvordan jeg gør når jeg får lyst til en lille potion ekstra mad?

Jeg ville ikke bliver forundret, hvis det skyldes et indtag af hurtig optagelige kulhydrater! Man kan sagtens undgå at føle sult under bulk, hvis man spiser på denne måde, fordi kroppen jo har masser af energi igennem hele dagen, men under cut er kroppen i underskud af energi, så derfor er det vigtigt at fokusere på en god kost, så man netop ikke oplever denne trang til sødt, som normalt skyldes et for lavt blodsukkerniveau. Sørg for at spise kulhydrat med et lavt glykæmisk indeks, og du vil opdage at din sliktrang bliver sænket gevaldigt...

Hvis din vægt står stille, så betyder det at du forbrænder lige så meget energi, som du indtager! Altså, vægten er status quo: du skal, som du selv nævner, spise mindre eller dyrke mere cardio. Du kan også vælge at gøre begge ting, men dit energiforbrug så nok større, så du faktisk kommer til at indtage lidt mere mad, men det finder du jo ud af ved hjælp af vægten...

Hvad angår cardio om morgenen eller eftermiddagen, så har der for nyligt været en tråd om dette! Der er vist ikke kommet noget entydigt svar, men personligt tror jeg ikke der er den store forskel, så gør hvad du føler behager dig bedst: selv kan jeg bedst lide at træne cardio om eftermiddagen...

Vi kan jo ikke lave en kostplan til dig! Det er noget du selv skal være med til, da vi jo ikke kan bedømme hvorvidt du elsker fisk eller fordrager dette. Der er mange måder at sammensætte en god kost på, men følg eventuelt nedenstående trin:

1) Proteinindtag på omkring 2 gram pr/kg kropsvægt
2) Spis minimum 600 gram frugt og grønt om dagen
3) Prøv at stræb efter 50-70 gram sundt fedt alt efter ligevægtsindtag
4) Spis langsom optagelige kulhydrater
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Så du ved faktisk ikke hvad du spiser - Tænker her på mængden af protein, kulhydrat og fedt?

nope det gør jeg faktisk ikke #-o

Tak for svarene j-s-o
Ja jeg kan godt huske tråden, men der kom vist ikke noget konkret svar om hvor vidt det var ligemeget!
men jeg kan, ligesom dig, bedst lide og gøre det om eftermiddagen.
Brugeravatar

Styrkeliste

BigDaddy skrev:

nope det gør jeg faktisk ikke #-o

Tak for svarene j-s-o
Ja jeg kan godt huske tråden, men der kom vist ikke noget konkret svar om hvor vidt det var ligemeget!
men jeg kan, ligesom dig, bedst lide og gøre det om eftermiddagen.

Hvis du bruger et par timer på at finde ud af det, får du dem mange gange tilbage. Det kan jeg love dig.
Brugeravatar

Har ikke fundet en skid! :s
Jeg har lidt og fundet noget på engelsk osv men fatter hat. :?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online