Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

toto_G4M3R skrev:Ben
Bryst
Ryg
Skulder, biceps, triceps
Forfra

Holst. skrev:toto_G4M3R skrev:Ben
Bryst
Ryg
Skulder, biceps, triceps
Forfra
Ville det så ikke være mere fordelagtigt at kører
skulder bicep triceps
ben
bryst
ryg
pause forfra?

A Menace To Chicken skrev:bryst/ryg
ben
delts/trapz
off
gunz
off
off
forfra
bryst/biceps
ben
off
ryg
delts/triceps
off
off
forfra
bryst
ryg
ben
off
delts/gunz
off
off
forfra
.. osv osv ad nauseam.
Et af mine favorit-splits (lol ordleg), er baseret på et 4-split, med en ekstra dag flettet ind til ryg og underkrop:
bryst/biceps
ben
ryg
delts/triceps
ben/ryg
off
off
forfra.

A Menace To Chicken skrev:bryst/ryg
ben
delts/trapz
off
gunz
off
off
forfra
bryst/biceps
ben
off
ryg
delts/triceps
off
off
forfra
bryst
ryg
ben
off
delts/gunz
off
off
forfra
.. osv osv ad nauseam.
Et af mine favorit-splits (lol ordleg), er baseret på et 4-split, med en ekstra dag flettet ind til ryg og underkrop:
bryst/biceps
ben
ryg
delts/triceps
ben/ryg
off
off
forfra.

lassej skrev:A Menace To Chicken skrev:bryst/ryg
ben
delts/trapz
off
gunz
off
off
forfra
bryst/biceps
ben
off
ryg
delts/triceps
off
off
forfra
bryst
ryg
ben
off
delts/gunz
off
off
forfra
.. osv osv ad nauseam.
bryst/biceps
ben
ryg
delts/triceps
ben/ryg
off
off
forfra.
Off off off, hvorfor hele tiden off?

Holst. skrev:mit program ser således ud kører det indtil janaur, hvor jeg ville skifte til nyt (kører altid 8 uger)
Ryg/baglår
Dødløft 5x5 SS
pullups 5x5 og 5x10
behind the neck ss pulldowns 4x10
Leg curl 5x10
calf raise 5x10.
skulder/ tricep
mili skulderpres 5x5 og 5x10
lateral raise 5x12-15
rear raise 5x10
Cg bænk 4x10
1 tricep øvelse 5x10
Ben
Benpres 5x5 og 5x10
Leg extension 5x10
calf raise 5x10
Leg curls 5x10
mave.
Bryst/bicep
Bænkpres decline 5x5 og 5x10
flies 5x12-15
chinups 4x10
DB curls 5x10
pause. forfra
ryg/baglår
Dødløft 5x5
Row 5x5
Low Row 5x10
CG machine row 4x10x2
Leg curl 5x10
calf raise 5x10.
Noget du synes jeg forsømmer?

A Menace To Chicken skrev:Holst. skrev:mit program ser således ud kører det indtil janaur, hvor jeg ville skifte til nyt (kører altid 8 uger)
Ryg/baglår
Dødløft 5x5 SS
pullups 5x5 og 5x10
behind the neck ss pulldowns 4x10
Leg curl 5x10
calf raise 5x10.
skulder/ tricep
mili skulderpres 5x5 og 5x10
lateral raise 5x12-15
rear raise 5x10
Cg bænk 4x10
1 tricep øvelse 5x10
Ben
Benpres 5x5 og 5x10
Leg extension 5x10
calf raise 5x10
Leg curls 5x10
mave.
Bryst/bicep
Bænkpres decline 5x5 og 5x10
flies 5x12-15
chinups 4x10
DB curls 5x10
pause. forfra
ryg/baglår
Dødløft 5x5
Row 5x5
Low Row 5x10
CG machine row 4x10x2
Leg curl 5x10
calf raise 5x10.
Noget du synes jeg forsømmer?
Squat. Og skrå pres, ikke mindst. Derudover bør du helt droppe træk til nakke, det er en skulderdræber. Det er ikke umiddelbart et program jeg ville køre, men det er heller ikke værre end så meget andet end hvad folk render og laver.
Hvad er dine stats og løft?

A Menace To Chicken skrev:Du er i hvert fald strong, det er er nogle ganske sunde løft du har. Ærgerligt med squatten, men hvis du kombinerer benpres og hacksquat med nogle frivægtsøvelser ala lunges, split-squats osv. så burde du også få styrket de stabiliserende muskler og ikke risikere locked-pattern-overload, i understellet.
Jeg tror sagtens du kan gaine godt på et 4-split, med dine stats og erfaring. Jeg ville dog variere ligeligt mellem incline og flat/decline, både for det rent æstetiske, men også for din overordnede skuldersundhed.

bestwr96 skrev:Hijacker lige tråden:
AMTC hvad synes du om følgende hypotetiske split, med fokus på arme, hvis målet er hypertrofi?:
bryst/tricep
Ryg/bicep
Ben
Arme+skulder
Off
Repeat/off.
Er det helt hul i hovedet?
Jeg er dog godt klar over at øvelsesvalg, volumen, intensitet osv. spiller en stor rolle.

Holst. skrev:A Menace To Chicken skrev:Du er i hvert fald strong, det er er nogle ganske sunde løft du har. Ærgerligt med squatten, men hvis du kombinerer benpres og hacksquat med nogle frivægtsøvelser ala lunges, split-squats osv. så burde du også få styrket de stabiliserende muskler og ikke risikere locked-pattern-overload, i understellet.
Jeg tror sagtens du kan gaine godt på et 4-split, med dine stats og erfaring. Jeg ville dog variere ligeligt mellem incline og flat/decline, både for det rent æstetiske, men også for din overordnede skuldersundhed.
Jamen jo tak!
Mit mål er også udelukkende muskelmasse med dette program, tror helt klart jeg ville hente en del mere styrke ved at træne nogle flere tunge øvelser noget oftere.
Jeg tilføjer noget incl. bænk, istedet for decline 5x10 så jeg har begge øvelser. også tilføjer jeg Cg pulldown istedet for behind the neck også noget lunges istedet for leg curl på ben dagen, (har allerede leg curl på baglår dagen anyway) Lyder det ikke fornuftigt nok?

A Menace To Chicken skrev:Holst. skrev:A Menace To Chicken skrev:Du er i hvert fald strong, det er er nogle ganske sunde løft du har. Ærgerligt med squatten, men hvis du kombinerer benpres og hacksquat med nogle frivægtsøvelser ala lunges, split-squats osv. så burde du også få styrket de stabiliserende muskler og ikke risikere locked-pattern-overload, i understellet.
Jamen jo tak!
Mit mål er også udelukkende muskelmasse med dette program, tror helt klart jeg ville hente en del mere styrke ved at træne nogle flere tunge øvelser noget oftere.
Jeg tilføjer noget incl. bænk, istedet for decline 5x10 så jeg har begge øvelser. også tilføjer jeg Cg pulldown istedet for behind the neck også noget lunges istedet for leg curl på ben dagen, (har allerede leg curl på baglår dagen anyway) Lyder det ikke fornuftigt nok?
Det lyder helt fint. Husk dog, at close-grip pulldown er lat-dominant, hvor træk til nakke (ligesom front pulldowns, pullups og generelt træk med albuerne ude) er mere upper-back dominant. Hvis fordelingen af træk med hhv. elbows out og elbows in tipper, så udskift close-grip pulldowns med noget ala wide-grip seat. row eller wide-grip pulldown-row.

A Menace To Chicken skrev:Der er egentlig ikke nogen umiddelbar forskel på horisontale og vertikale træk, udover at ROM er større i vertikale og man som oftest er stærkere i horisontale. Den rigtige forskel findes i hvorvidt trækket er elbows out, eller elbows in.
Yates var en af de første der forstod dette, og implementerede den viden i sin rygtræning.
Elbows in = latissimus dorsi.
Elbows out = upper-back grupperne (teres minor og major, rhomboideus, trapz II og III, rear delts).
Groft sagt.
Selvfølgelig er der overlab, når lats arbejder assisterer upper-back og vice versa. Men det er godt at holde sig fordelingen af hhv. elbows out, og elbows in, for øje.

Holst. skrev:A Menace To Chicken skrev:Der er egentlig ikke nogen umiddelbar forskel på horisontale og vertikale træk, udover at ROM er større i vertikale og man som oftest er stærkere i horisontale. Den rigtige forskel findes i hvorvidt trækket er elbows out, eller elbows in.
Yates var en af de første der forstod dette, og implementerede den viden i sin rygtræning.
Elbows in = latissimus dorsi.
Elbows out = upper-back grupperne (teres minor og major, rhomboideus, trapz II og III, rear delts).
Groft sagt.
Selvfølgelig er der overlab, når lats arbejder assisterer upper-back og vice versa. Men det er godt at holde sig fordelingen af hhv. elbows out, og elbows in, for øje.
elbows in/out vil jeg huske! Cool tak for hjælpen Hr. chicken!

så burde du også få styrket de stabiliserende muskler og ikke risikere locked-pattern-overload, i understellet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster