Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Spørgmål til øvelser i mit program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Heej alle sammen

Nu har jeg trænet dette program en del måneder : http://(link slettet)/vis_artikel.php?id=31
Og mest bare for at få kørt øvelserne godt ind..
og syntes selv jeg har nogenlude styr på det.. men mit træningscenter er ikke så stort og der er nogle øvelser jeg ikk kan lave på grund af manglende udstyr desværre.. men har lige et et par spørgmål og når jeg har styr på det er min plan at forsætte det ½ - 1 år derefter vil jeg i et større center og finde et nyt program..

1. Jeg har ikke mulighed for at lave squat på grund af pladsmangel der er dog et smith-stativ jeg kan udføre det i.. har læst front squat er der eneste rigtige når vi snakker stativ men kan meget bedre lide back. skal jeg følge programmet med både back og front squat?, lave kun front eller back eller forsætte med kun back som jeg bedst kan lide?

2. Kan ikke lave incline bænkpres da jeg ikke kan justere på bæken skal jeg så bare lave alm bænkpres hver gang, eller måske lave Dumbbell incline bænkpres isteder for inclinebænkpres eller hva ville i gøre

3. laver Kneeling Crunch som mave øvelse alle dagene ville i vælge en anden eller måske nogle forskellige?

4. Kan ikk lave dips i mit center så laver Weighted Bench Dip istedet syntes bare det gør lidt ondt i skulderen at udføre den når jeg har kilo på maven/benene skal jeg forsætte med den eller er den en anden lige så god basic øvelse nu når jeg desværre ikk kan lave alm dips :(

Puhaa det man en del spørgmål og sikkert meget forvirende at side og læse men håber i gider hjælpe mig alligevel så jeg kan komme ordenligt vidre:)

/ordy

Reputation point: 5

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ordy skrev:Heej alle sammen

Nu har jeg trænet dette program en del måneder : http://(link slettet)/vis_artikel.php?id=31
Og mest bare for at få kørt øvelserne godt ind..
og syntes selv jeg har nogenlude styr på det.. men mit træningscenter er ikke så stort og der er nogle øvelser jeg ikk kan lave på grund af manglende udstyr desværre.. men har lige et et par spørgmål og når jeg har styr på det er min plan at forsætte det ½ - 1 år derefter vil jeg i et større center og finde et nyt program..

1. Jeg har ikke mulighed for at lave squat på grund af pladsmangel der er dog et smith-stativ jeg kan udføre det i.. har læst front squat er der eneste rigtige når vi snakker stativ men kan meget bedre lide back. skal jeg følge programmet med både back og front squat?, lave kun front eller back eller forsætte med kun back som jeg bedst kan lide?

2. Kan ikke lave incline bænkpres da jeg ikke kan justere på bæken skal jeg så bare lave alm bænkpres hver gang, eller måske lave Dumbbell incline bænkpres isteder for inclinebænkpres eller hva ville i gøre

3. laver Kneeling Crunch som mave øvelse alle dagene ville i vælge en anden eller måske nogle forskellige?

4. Kan ikk lave dips i mit center så laver Weighted Bench Dip istedet syntes bare det gør lidt ondt i skulderen at udføre den når jeg har kilo på maven/benene skal jeg forsætte med den eller er den en anden lige så god basic øvelse nu når jeg desværre ikk kan lave alm dips :(

Puhaa det man en del spørgmål og sikkert meget forvirende at side og læse men håber i gider hjælpe mig alligevel så jeg kan komme ordenligt vidre:)

/ordy

Først og fremmest et godt program du har valgt.

1.) Jeg vil helt klart køre back squat minimum en gang om ugen, da der er mulighed for at køre øvelsen noget tungere end front. Front squat er en variation af alm back squat, som du godt kan undlade hvis du lyster.

2.) Der vil det smarteste helt klart være at køre inlince DB, da forskellen mellem inlice bp og db er noget mindre end alm bp. Husk at vinklen skal være mellem 30-45 grader.

3.) Det er svært at sige hvilke maveøvelser der er de bedste. Det er min opfattelse at de fleste har gode erfaringer med dragon flags og evil wheel.

4.) Køre selv weighted bench dips og synes den giver godt. Specielt i triceps.

Håber det kunne bruges til noget. Hvis du savner uddybende argumentation kan du jo passende læse nogle artikler der omhandler dine spørgsmål.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Kostplan: Ingen kostplan

jeg laver selv crunches liggende på en bænk.. det er imo en super mave øvelse..

du kan sagtne kører dumbell inchline bænk pres istedet for barbell inchline bænk pres. det tror jeg faktisk de fleste gør..

bench dips er langt fra lige så effektiv som alm. dip, da bench dips ikke aktivere brystet. det gør alm. dip. hvis jeg var dig ville jeg droppe bench dips og kører db tricebs extension istedet for.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Tak for de gode svar :)

Var dejligt lige at få styr på det !

Har faktisk lige et 5. spørgsmål kunne jeg ikk lige en Dumbbell Curl 5x5 ind mandag eller vil dette være dumt?

hvis nogen har noget at tilføje til svarene eller måske har egne erfaringer med programmet er i meget velkommende til at skrive osse :)

Det skulle der ikke været noget problem i, men hvorfor 5x5 i curl? Er du specielt på jagt efter styrke eller hvordan forholder det sig?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Var mere fordi alle de andre øvelser på nær mave er 5x5 ? men altså mit mål med det ½ - 1 år er at bygge et godt fundament og kunne tage nogle lidt mere særiøse løft jeg kan bruge til noget i et split program stadig baseret på basic øvelser da jeg ikk gider alt det kabel haløj

/ordy

istedet for dips så lav close grib bænkpres, det styrer :D

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

Kostplan: Ingen kostplan