Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1495
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

sprogfag

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er i den situation at jeg skal vælge et 2. sprog på mit nye gymnasium. Jeg er røv dårlig til tysk, jeg har bare ikke taget mig sammen i folkeskolen, fordi mine lærer har været nogle well, idioter... Jeg klarer mig helt fint i engelsk. Jeg står nu med valget mellem spansk og fransk som 2. sprog, har i nogle ideer om hvilket sprog der er nemmest at lærer?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

RippedInFourWeeks skrev: jeg har bare ikke taget mig sammen i folkeskolen, fordi mine lærer har været nogle well, idioter...

du har simpelthen begrænset dine egne muligheder pga. andres opførsel...

jeg ville vælge spansk... har intet andet grundlag end jeg kan det i forvejen og syntes fransk er enormt grimt... og tror ikke der er et sprog der er nemmere at lære end et andet. Har man sprog øre er de fleste relativt nemme at lære...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Spansk er så vidt jeg ved ret nemt.

Jeg stod i samme situation som dig efter 9. og ville ønske jeg havde valgt at fortsætte med tysk. Så ville jeg være 'nogenlunde' til tysk - i stedet for elendig til tysk OG fransk som jeg er nu.

Det er ikke dine læreres skyld at du er dårlig til tysk.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

RippedInFourWeeks skrev:Jeg er i den situation at jeg skal vælge et 2. sprog på mit nye gymnasium. Jeg er røv dårlig til tysk, jeg har bare ikke taget mig sammen i folkeskolen, fordi mine lærer har været nogle well, idioter... Jeg klarer mig helt fint i engelsk. Jeg står nu med valget mellem spansk og fransk som 2. sprog, har i nogle ideer om hvilket sprog der er nemmest at lærer?

Well du kan selfølgelig vælge spansk eller fransk (har ingen idé om hvad der er lettest) og starte på en frisk. Resultat = efter 3.g kan du en lille smule tysk og en lille smule fransk/spansk, hvilket betyder at du aldrig kommer til at bruge nogle af sprogene.
Hvis du derimod vælger tysk på gymnasiet - og tager dig sammen i faget vel og mærke - kan du gå ud af 3.g med et tysk niveau som du rent faktisk kan bruge til noget senere hen i livet.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Nu kan jeg ikke udtale mig omkring fransk, da jeg aldrig har haft det.. Men jeg har personligt Spansk på A.. Og synes ikke det er noget specielt.. Det man kan sige om spansk er at grammatikken er noget lettere end på tysk. Så hvis du ikke er vild med grammatik vil jeg anbefale dig spansk :wink: :wink:

Kostplan: Ingen kostplan

spansk og fransk ligger meget op ad hinanden.

jeg snakker selv fransk. fransk skulle vidst nok også være mere udbredt i Europa end spansk.

grammatikken er svær på fransk, grundet mange tider, men ellers et nemt sprog.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Vælg spansk.. har været igang med begge fag, og spansk var klart at fortrække for mit vedkommende ihvertfald :hihi:
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Casper H. skrev:jeg snakker selv fransk. fransk skulle vidst nok også være mere udbredt i Europa end spansk.

Nu ved jeg ikke hvad der er mest udbredt i europa, men på verdensbasis er der over 4 gange så mange som taler spansk.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Capa skrev:
RippedInFourWeeks skrev:Jeg er i den situation at jeg skal vælge et 2. sprog på mit nye gymnasium. Jeg er røv dårlig til tysk, jeg har bare ikke taget mig sammen i folkeskolen, fordi mine lærer har været nogle well, idioter... Jeg klarer mig helt fint i engelsk. Jeg står nu med valget mellem spansk og fransk som 2. sprog, har i nogle ideer om hvilket sprog der er nemmest at lærer?

Well du kan selfølgelig vælge spansk eller fransk (har ingen idé om hvad der er lettest) og starte på en frisk. Resultat = efter 3.g kan du en lille smule tysk og en lille smule fransk/spansk, hvilket betyder at du aldrig kommer til at bruge nogle af sprogene.
Hvis du derimod vælger tysk på gymnasiet - og tager dig sammen i faget vel og mærke - kan du gå ud af 3.g med et tysk niveau som du rent faktisk kan bruge til noget senere hen i livet.

Du kan jo ikke vide om han kommer til at bruge spansk eller fransk senere.. Jeg kommer personligt til at bruge spansk efter.. Og hvis du tager dig sammen kan du lære meget på de år.

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du er helt ude i skoven jf. tysk, så ville jeg vælge enten fransk eller spansk. For hvis du vælger tysk, skal du have det på fortsætter niveau, og derfra er det ikke rigtigt muligt at følge med længere, hvis du end ikke behersker det grundlæggende grammatik, m.v.
Så hellere starte fra zero på samme måde som de andre i det fag.

Men hvorfor ikke bare vælge det samme, som du havde på dit forrige gym?
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Jeg har spansk, og det har jeg været rigtig glad for! På min handelsskole, er det spansk som folk de foretrækker lige pt. der er ikke et eneste fransk hold.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Padi skrev:Hvis du er helt ude i skoven jf. tysk, så ville jeg vælge enten fransk eller spansk. For hvis du vælger tysk, skal du have det på fortsætter niveau, og derfra er det ikke rigtigt muligt at følge med længere, hvis du end ikke behersker det grundlæggende grammatik, m.v.
Så hellere starte fra zero på samme måde som de andre i det fag.

Men hvorfor ikke bare vælge det samme, som du havde på dit forrige gym?

undskyl,d jeg formelerede mig forkert, er lige gået ud af 9. og skal på gymnasiet nu, og min grammatik er lig 0. ](*,)

du kan ikke tage tysk som begyndersprog igen ? ^^

Det handler selvfølgelig også om fremtidige ambitioner, men jeg gik selv i klasse med en som allerede havde haft tysk og tog det som begynderfag i gym for at slippe nemt....

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster