Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1292
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

Squat stativ

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa.

Jeg arbejder som frivillig instruktør i et DGI center med alle deres forbandede restriktioner, der bla. betyder håndvægte på max 26 kg., ingen salg af kosttilskud og ingen maskiner der animerer til bodybuilding (hvad end det er :afraid: ) osv.

Jeg har i flere måneder tigget og bedt bestyrelsen om at anskaffe et squatstativ så vi kan få noget mere effektiv træning, men gang på gang kommer den skide indavlede bestyrelse med det argument, at et stativ vil lokke steroidebrugere til centeret :-s teh fuck? :?

Hvad i alverden kan jeg sige for at overbevise dem om, at folk på aas ikke kommer til et DGI center fordi de netop investerer i et squat stativ? Vi har sgu allerede et smith-stativ der jo har samme funktion bortset fra det er lort at bænke, squatte osv. i ...

Har I nogle forslag til hvordan jeg kan få overbevist de her lokale, gamle, bange svage mennesker om, at et squat stativ ikke vil lokke sådanne typer til?? Jeg ved det godt, det er pinligt dumt at de ikke vil have sådan et, især nu vi allerede har et Smith ](*,) Flere af de instruktører der bare ved lidt om træning er også friske på idéen, men det er bestyrelsen der tager alle beslutningerne.

Please help!
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Fortæl dem at et squat-stativ har samme effekt som smith-stativ, bare bedre.

Btw, animerer et smith-stativ og håndvægte ikke til bodybuilding?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fortæl dem at det er de færreste der er på steroider, der faktisk interesserer sig for at bruge et squat stativ. I vores center er der ingen af dem der er på aas der bruger det. Og at squat er en helt fantastisk øvelse til sportsfolk, såsom fodbold og håndboldspill.ere
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Andars skrev:Fortæl dem at et squat-stativ har samme effekt som smith-stativ, bare bedre.

Btw, animerer et smith-stativ og håndvægte ikke til bodybuilding?

Det var selvfølgelig en mulighed.

Jo, ud med smithen og håndvægtene. Det eneste vi burde ha' er måtter og ribber!

#-o
Billede
Brugeravatar

Lystfiskeren skrev:Fortæl dem at det er de færreste der er på steroider, der faktisk interesserer sig for at bruge et squat stativ. I vores center er der ingen af dem der er på aas der bruger det. Og at squat er en helt fantastisk øvelse til sportsfolk, såsom fodbold og håndboldspill.ere

Selvom det lyder meget generaliserende, så kan du fortælle dem at de fleste som gør brug af steroider, er folk som har tendens til at vælge nemme løsninger, hvorfor squat ikke er deres første øvelsesvalg.
Brugeravatar

Og de 26 kilos håndvægte er vidst rigeligt til at holde dem væk imo..
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Lystfiskeren skrev:Fortæl dem at det er de færreste der er på steroider, der faktisk interesserer sig for at bruge et squat stativ. I vores center er der ingen af dem der er på aas der bruger det. Og at squat er en helt fantastisk øvelse til sportsfolk, såsom fodbold og håndboldspill.ere

Ja det har jeg også sagt, men de siger, at når folk løfter tungt så kommer steroiderne også.. Fordi folk skal jo ikke løfte tungt. Jo mindre man kan presse sig selv jo bedre er det.. :^o

Jeg har også sagt, at istedet for at investere penge i kredsløbsmaskiner til 45K så bruge 1500 på et squatstativ og smide det ud hvis typerne nu kommer (eller give mig det..), men hvis der overhovedet træder en forkert type ind så brænder centeret i helvedesilden og bliver fordømt til evig lidelse og skam... For folk på as er jo som hajer i vand der lugter blod.. =; De kan lugte det på 100 kms afstand
Billede
Brugeravatar

Andars skrev:

Selvom det lyder meget generaliserende, så kan du fortælle dem at de fleste som gør brug af steroider, er folk som har tendens til at vælge nemme løsninger, hvorfor squat ikke er deres første øvelsesvalg.

Se det var faktisk et udemærket argument
Billede
Brugeravatar

Lyngbeck skrev:Og de 26 kilos håndvægte er vidst rigeligt til at holde dem væk imo..

Ja ikke? Dertil kommer, at bestyrelsen har talt om at smide de største vægtskiver ud fordi de ikke syntes om tunge løft.. :baby:
Billede
Brugeravatar

Hvis vi antager at i har en vægtstang. Lær at Cleane vægten op til et Front Squat, samt lær at lave Overhead Squat. Mestre du de to ting, er du allerede meget bedre stillet end de fleste andre idioter fra diverse centre.

Ellers, skift center.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

tisoe9520 skrev:
Lyngbeck skrev:Og de 26 kilos håndvægte er vidst rigeligt til at holde dem væk imo..

Ja ikke? Dertil kommer, at bestyrelsen har talt om at smide de største vægtskiver ud fordi de ikke syntes om tunge løft.. :baby:

Det er sørgeligt. Meget endda.
Brugeravatar

Andars skrev:
tisoe9520 skrev:

Helt vildt..

Jeg tror det bunder ud i, at bestyrelsen kun lytter til bestyrelsesformanden der er sådan en gut der syntes folk skal sidde pænt i maskinerne og være glade for det. Han kan ikke rigtig selv finde ud af at træne, så derfor er der jo ingen grund til at tilbyde bedre udstyr til dem der faktisk kan. Selvom de faste kunder er dem der bruger de farlige frie vægte
Billede
Brugeravatar

indtil videre gør brug af casper s' råd, lær at stødvende stangen op og så lav enten front eller OH squats,
alternativt kan du squatte ud fra et dip stativ, eller med lidt snilde squatte den fra bænkpresstativet.

alt dette er dog lorteløsninger ifht at skifte center.
Brugeravatar

Reputation point: 245

tisoe9520 skrev:
Andars skrev:
tisoe9520 skrev:

Helt vildt..

Jeg tror det bunder ud i, at bestyrelsen kun lytter til bestyrelsesformanden der er sådan en gut der syntes folk skal sidde pænt i maskinerne og være glade for det. Han kan ikke rigtig selv finde ud af at træne, så derfor er der jo ingen grund til at tilbyde bedre udstyr til dem der faktisk kan. Selvom de faste kunder er dem der bruger de farlige frie vægte

Hvem har i sin brandert godkendt den bestyrelse?
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyngbeck skrev:
tisoe9520 skrev:
Andars skrev:
tisoe9520 skrev:

Helt vildt..

Hvem har i sin brandert godkendt den bestyrelse?

Det ved jeg faktisk ikke. Tror det er nogen der har haft noget at gøre med det lille idrætsanlæg vi har i Skørping som så har fået tilbuddet uden videre overvejelse :roll:

Talte med en fra bestyrelsen i dag til træning.. Han kom lige forbi fordi han skulle vise en instruktør et sjovt youtube-klip.. Jeg er 100 på, at han var stiv, for han kunne hverken stå eller tale ordentligt. ffs..

Det fede ved bestyrelsen er, at de stort set intet har med centeret at gøre andet end de af og til træner der..
Billede
Brugeravatar

Coup d'etat, min ven!
Har du ingen mulighed for, at kunne vinde nogle af bestyrelsesmedlemmer over på din side? Omend, så kan de ikke ignorere det, hvis samtlige instruktører har ønsket om noget så banalt som et squat stativ. Ellers er de da godt nok for viderekommende.
Let's go Diesel! Drive, come on, Yates. DRIIIVE!

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50

Logbog: Ingen logbog

Hawk skrev:Coup d'etat, min ven!
Har du ingen mulighed for, at kunne vinde nogle af bestyrelsesmedlemmer over på din side? Omend, så kan de ikke ignorere det, hvis samtlige instruktører har ønsket om noget så banalt som et squat stativ. Ellers er de da godt nok for viderekommende.

Har ingen idé om hvad "Coup d'etat" betyder :lol:

hehe jo, det er i hvert fald planen. Jeg har faktisk sendt en kopi af artiklen om squat her på siden hjem til bestyrelsesformanden sammen med dét, om frivægt kontra kabel og maskin-træning. Han skulle gerne få det i morgen.

Men det kan være der skal lidt bestikkelse til :)
Billede
Brugeravatar

Vis dem et billedeaf Markus Rühl, og fortæl dem at han kun squatter i et smith-stativ.. eller, vent. Nej, lad være med det, så kyler de bare smith-stativet ud af skræk for at Daz Markusaurus vil komme væltende og skyde alle tilstedeværende med sin AAS-Uzi.

Spørgsmål: er det også forbudt at råbe, stønne og grimassere når man banker den sidste rep op?

---> Coup d'etat = statskup. Med andre ord: kup bestyrelsen !!! Hostile takeover!
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Vis dem et billedeaf Markus Rühl, og fortæl dem at han kun squatter i et smith-stativ.. eller, vent. Nej, lad være med det, så kyler de bare smith-stativet ud af skræk for at Daz Markusaurus vil komme væltende og skyde alle tilstedeværende med sin AAS-Uzi.

Spørgsmål: er det også forbudt at råbe, stønne og grimassere når man banker den sidste rep op?

Nej for de tør ikke sige noget da det er "de store" der gør det :lol:

Men helt ærligt: Jeg kender da ikke ét eneste fitnesscenter med respekt for sig selv der IKKE ejer et squat stativ??

Ah okay. Ja, jeg likviderer sgu hele banden!
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:
Hawk skrev:Coup d'etat, min ven!

Har ingen idé om hvad "Coup d'etat" betyder :lol:

hehe jo, det er i hvert fald planen. Jeg har faktisk sendt en kopi af artiklen om squat her på siden hjem til bestyrelsesformanden sammen med dét, om frivægt kontra kabel og maskin-træning. Han skulle gerne få det i morgen.

Men det kan være der skal lidt bestikkelse til :)

Go get 'em :ninja3:

Så beder jeg for dig til, at han ikke er ligeså Ole Thestrup-stiv som han var med den Youtube video :)
Let's go Diesel! Drive, come on, Yates. DRIIIVE!

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50

Logbog: Ingen logbog

tisoe9520 skrev:
Ah okay. Ja, jeg likviderer sgu hele banden!

:goodpost:
Brugeravatar

Styrkeliste

Casper.S skrev:Hvis vi antager at i har en vægtstang. Lær at Cleane vægten op til et Front Squat, samt lær at lave Overhead Squat. Mestre du de to ting, er du allerede meget bedre stillet end de fleste andre idioter fra diverse centre.

Ellers, skift center.

Det er helt sikkert en mulighed, men det er nok noget jeg vil blive træt af..

Jeg er instruktør deroppe og er faktisk også glad nok for det, for mange af de andre instruktører lytter til mig og kan godt lide at gøre en forskel :) Så jeg syntes ikke det nytter noget bare at droppe centeret
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:Ja ikke? Dertil kommer, at bestyrelsen har talt om at smide de største vægtskiver ud fordi de ikke syntes om tunge løft.. :baby:
Hvor og hvornår smider de dem ud?
Jeg sikker på at der er mange her, der gerne vil samle dem op. :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

henning skrev:
tisoe9520 skrev:Ja ikke? Dertil kommer, at bestyrelsen har talt om at smide de største vægtskiver ud fordi de ikke syntes om tunge løft.. :baby:
Hvor og hvornår smider de dem ud?
Jeg sikker på at der er mange her, der gerne vil samle dem op. :)
Henning

Det sker forhåbentlig aldrig da de i så fald mister en række instruktører og medlemmer..

Men jeg skal nok skrive hvis de nu overrasker og gør det alligevel :)
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:
Casper.S skrev:Hvis vi antager at i har en vægtstang. Lær at Cleane vægten op til et Front Squat, samt lær at lave Overhead Squat. Mestre du de to ting, er du allerede meget bedre stillet end de fleste andre idioter fra diverse centre.

Ellers, skift center.

Tja, siden du ikke har et Squatrack, så er dine alternativer måske begrænsede. Hellere lave Front Squat end Step-ups.
Brugeravatar

Casper.S skrev:
tisoe9520 skrev:

Ellers, skift center.

Tja, siden du ikke har et Squatrack, så er dine alternativer måske begrænsede. Hellere lave Front Squat end Step-ups.

Enig. Vi har desværre også kun smith-stativ i vores center. :(
Jeg bruger dip-stativet som rack. Det fungerer faktisk fint.
Brugeravatar

Andars skrev:
Casper.S skrev:
tisoe9520 skrev:

Ellers, skift center.

Enig. Vi har desværre også kun smith-stativ i vores center. :(
Jeg bruger dip-stativet som rack. Det fungerer faktisk fint.

Jamen det er jo derfor du skal cleane vægten op.

Front Squat
Overhead Squat
Walking Lunges
Leg Extension

Det burde være fint
Brugeravatar

Ved ikke at have et squat rack, og håndvægte over 26 kg, gør de faktisk sig selv til et useriøst center. De gør det umuligt for seriøse sportsfolk at træne der, og reducerer sig selv til et trygt mormor center hvor alle træner i maskiner fordi det er så dejligt nemt for instruktørerne at instruere i, og fordi uerfarne tror skadesrisikoen er mindre i maskiner. Hvis ikke de kan se det, så er de bare en flok klaphatte der er uværdige til at drive deres undskyldning for et fitnesscenter.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Ellers kan du jo forsøge dig med, at lave en eller anden for for squatrack. Stable nogle stepbænke ovenpå hinanden og forsøge at undgå at vælte dem, eller du kan forsøge at racke ud fra bænkpres stativet. Boxsquatte sådan evt?

Det er en menneskerettighd at kunne squatte. Den skal du ikke lade dem tage fra dig.

I squat. Therefore I am.

Træner her: Fitness World Aalborg
Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

Mussetrussen skrev:Ved ikke at have et squat rack, og håndvægte over 26 kg, gør de faktisk sig selv til et useriøst center. De gør det umuligt for seriøse sportsfolk at træne der, og reducerer sig selv til et trygt mormor center hvor alle træner i maskiner fordi det er så dejligt nemt for instruktørerne at instruere i, og fordi uerfarne tror skadesrisikoen er mindre i maskiner. Hvis ikke de kan se det, så er de bare en flok klaphatte der er uværdige til at drive deres undskyldning for et fitnesscenter.

Vi er enige.

Tendensen i de danske centre er - jo flere maskiner jo bedre. Og det er så forbandet ærgeligt, for Bente og Jørgen på 60 ville få 1000 gange mere ud af tung frivægtstræning (at de ikke vil er en anden sag), og bestyrelsen siger - åbenbart uvidende om hvad det betyder - at FREMfitness kun skal instruere i funktionel træning. . . =D> 100% modsigende. Jeg kan ikke overbevise dem om andet. Desuden er tendensen i vores center at jo mindre bestyrelsen skal lave jo bedre. Der holdes kun møde hver 3. måned!?! Og de reklamerer stolt med at være et "ikke-kommercielt"-center. Jeg har svært ved at se noget der indikerer at dette skulle være tilfældet.. De sørger for, at folk let kan gå til maskinerne og få en ordentlig portion lortetræning så de kan have det bedre med sig selv. Så kan "vi andre" der ønsker at få noget ud af træningen (heriblandt en par instruktører) fise af. :verysad: Og det skal siges at de faste kunder er dem der er engagerede i frivægtene.
Billede
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster