Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Starter fra bunden, efter langt kemoforløb. Gode råd?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folkens.

Jeg har været i gang med et længere kemoforløb på ca. 8 måneder, for kræft. Om jeg er helbredt, ved jeg desværre ikke endnu, men jeg har gode odds, og har den gode/dårlig nyhed næste måned.

Jeg har valgt at starte min træning langsomt op igen, som jeg er gået meget op i før. Min krop er banket helt i bund, ingen energi, ingen kræfter, ingen immunforsvar og så er jeg gået hen og blevet små-fed under forløbet.

Det kan vi ikke have :) Men efter 8 måneder hvor man faktisk bare har spist når man kunne spise, uden at skænke form og sund kost en tanke, er formen sgu rent ud sagt, elendig og det går mig meget på. Så der skal bankes noget fedt af, og bygges muskler op igen.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver - For jeg ved i bund og grund godt hvad der skal til. Der skal knokles i centeret, og tage mig sammen hvad angår kosten. Det hele skal forgå stille og roligt her i starten.

Jeg søger vel bare nogle gode råd :dope: , og vil høre om andre har stået i samme situation?

Mvh :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er jeg ked af at høre og håber virkelig Kemoterapien har hjulpet dig.

Jeg er selv hoppet tilbage til vægttræningen og er faldet over Back to Basic programmet fra bodylab - et 2-splits program. Det kunne du evt. køre og så med 2-3 rolig cardio dage som tillæg. Mht. kost så er der masser af artikler herinde omkring hvad god ernæring er :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal have al mulig held og lykke med helbredet og træningen fremadrettet. :)

Det kunne være spændende at følge, hvis du oprettede en logbog, når træningen engang var på sporet. Så kan folk løbende komme med - forhåbentligt - konstruktive inputs til din træning.
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Reputation point: 73

Tillader mig lige at svare lidt på dit spørgsmål. Altså, det er faktisk bevist, at folk der styrketræner og vedligeholder en hvis form for fysisk aktivitet under og efter kemo-forløbet, kommer langt bedre igennem forløbet. Naturligvis skal man lytte til sin krop, så alt med måde.

Her er evt. et link du kan bruge:

http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdel ... og+sygdom/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

MortenFF skrev:Tillader mig lige at svare lidt på dit spørgsmål. Altså, det er faktisk bevist, at folk der styrketræner og vedligeholder en hvis form for fysisk aktivitet under og efter kemo-forløbet, kommer langt bedre igennem forløbet. Naturligvis skal man lytte til sin krop, så alt med måde.

Her er evt. et link du kan bruge:

http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdel ... og+sygdom/

Godt formuleret :)
Prøv evt. at læse Chris Macdonald's bog " Du er ikke alene" - handler om hans opvækst, og hans fars kamp mod kræften - i bogen kommer de lidt ind på effekten af korrekt kost og træning i kampen mod kræft.

Håber du kommer dig 120%! Gi det lort kamp til stregen :twisted:

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

alt held og lykke herfra :) så kommer du også til at opleve begynder gaines igen :)
No Pain, No Gain

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Opret en logbog herinde så vi kan følge med ;)
Kom så! Vis kræft at den ikke skal fucke med mennesker :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Dulli skrev:Hey folkens.

Jeg har været i gang med et længere kemoforløb på ca. 8 måneder, for kræft. Om jeg er helbredt, ved jeg desværre ikke endnu, men jeg har gode odds, og har den gode/dårlig nyhed næste måned.

Jeg har valgt at starte min træning langsomt op igen, som jeg er gået meget op i før. Min krop er banket helt i bund, ingen energi, ingen kræfter, ingen immunforsvar og så er jeg gået hen og blevet små-fed under forløbet.

Det kan vi ikke have :) Men efter 8 måneder hvor man faktisk bare har spist når man kunne spise, uden at skænke form og sund kost en tanke, er formen sgu rent ud sagt, elendig og det går mig meget på. Så der skal bankes noget fedt af, og bygges muskler op igen.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver - For jeg ved i bund og grund godt hvad der skal til. Der skal knokles i centeret, og tage mig sammen hvad angår kosten. Det hele skal forgå stille og roligt her i starten.

Jeg søger vel bare nogle gode råd :dope: , og vil høre om andre har stået i samme situation?

Mvh :)

Først og fremmest så jeg håber du kommer dig 120% over dit sygdomsforløb, kræft er en 'bitch' som selv burde få kræft.
Jeg synes det er super sejt du gerne vil i gang med træningen igen, og det vil sikkert også gavne din krop, men lyt til den hvis den siger fra!

Som tidligere nævnt, OPRET en log. Jeg vil helt sikkert være en fast læser, og self. komme med mit besyv i forhold til din træning/kost.

Med den indstilling du ligger for dagen så er jeg sikker på du nok skal slå kræften, og se tilbage på denne periode i dit liv og sige "jeg havde kræft, men kræften havde aldrig mig"!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Årh i er sgu da nogle herlige mennesker ;) .

Tak for støtten - Jeg tror faktisk jeg vil gå i gang med at lave en logbog, nu hvor i opfordrer mig til det :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 155.00

Brugeravatar

Styrkeliste