Er der en klog og hjælpsom gut der kender et godt program til bænk jeg kan køre?

Min 5rm er en smule over sølle 60 kg og det har været deromkring i flere måneder.. Så ville være meget glad for lidt hjælp

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kristoffer P skrev:Hvad kører du af antal sæt og gentagelser i bænk? Jeg vil foreslå at køre nogle tunge sæt med 2-3 gentagelser, hvis du udelukkende er interesseret i at stige i styrke. Få en kammerat til at presse dig lidt og træn hårdt. Eventuelt slutte af med et negativ sæt ind i mellem, for at vende sig til de tungere vægte.
Jeg taler udelukkende ud fra egne erfaringer, håber det kan bruges.

peter n skrev:Kristoffer P skrev:Hvad kører du af antal sæt og gentagelser i bænk? Jeg vil foreslå at køre nogle tunge sæt med 2-3 gentagelser, hvis du udelukkende er interesseret i at stige i styrke. Få en kammerat til at presse dig lidt og træn hårdt. Eventuelt slutte af med et negativ sæt ind i mellem, for at vende sig til de tungere vægte.
Hvis man bænker 60kg har man ikke teknik eller erfaring til at rode med tunge 2'ere og 3'ere.

peter n skrev:Kristoffer P skrev:Hvad kører du af antal sæt og gentagelser i bænk? Jeg vil foreslå at køre nogle tunge sæt med 2-3 gentagelser, hvis du udelukkende er interesseret i at stige i styrke. Få en kammerat til at presse dig lidt og træn hårdt. Eventuelt slutte af med et negativ sæt ind i mellem, for at vende sig til de tungere vægte.
Hvis man bænker 60kg skal man ikke ligge og rode med tunge 2'ere og 3'ere. Det kan man gøre når man har erfaring og god teknik. Og det burde netop være prioriteret højt, hvis han vil være god til bænkpres.

N97 skrev:peter n skrev:Kristoffer P skrev:Hvad kører du af antal sæt og gentagelser i bænk? Jeg vil foreslå at køre nogle tunge sæt med 2-3 gentagelser, hvis du udelukkende er interesseret i at stige i styrke. Få en kammerat til at presse dig lidt og træn hårdt. Eventuelt slutte af med et negativ sæt ind i mellem, for at vende sig til de tungere vægte.
Hvis man bænker 60kg skal man ikke ligge og rode med tunge 2'ere og 3'ere. Det kan man gøre når man har erfaring og god teknik. Og det burde netop være prioriteret højt, hvis han vil være god til bænkpres.
Men hvad kunne man så køre efter når man bænker 60 kg?

peter n skrev:N97 skrev:peter n skrev:Kristoffer P skrev:Hvad kører du af antal sæt og gentagelser i bænk? Jeg vil foreslå at køre nogle tunge sæt med 2-3 gentagelser, hvis du udelukkende er interesseret i at stige i styrke. Få en kammerat til at presse dig lidt og træn hårdt. Eventuelt slutte af med et negativ sæt ind i mellem, for at vende sig til de tungere vægte.
Men hvad kunne man så køre efter når man bænker 60 kg?
Det tror jeg der er mange forskellige meninger om, men personligt tror jeg, at jeg ville lave lineær progression. Altså starte helt lavt med 4x8, fokusere på perfekt teknisk udførelse og øge med 2,5 kg pr gang. Hvis du samtidig forsøger at øge i dine squats og dødløft er jeg sikker på, at det nok skal give en pæn forøgelse.

N97 skrev:Det lyder jo meget simpelt. Så starter jeg på 50kg imorgen og ser hvor længe jeg kan blive ved med at øge i kg. Jeg takker

. hvor mine squats og især dødløft er en del foran. evt. tjek min log, det er helt normalt 

MadzP92 skrev:din bænk er jo ikke bagude af resten af kroppen så bare fokuser på det hele.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster