Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1094
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Stor vægt øgning i weekenden

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB Jeg skal nu prøve at uddybe mit spørgsmål bedst muligt :)
Jeg hat tidliger spist for lidt og skal så stille og roligt øge mit intag. Den første uge øgede jeg måske lidt for hurtigt fra 2000 kcal til 2450 kcal men en lille vægt øgning på 300 gram den næste uge kom jeg op på 2700 kcal og øgede vægten med 800 gram fra mandag til fredag. Også har jeg en gainer dag om fredagen på ca 4000 kcal også intager jeg ca 2600 lørdag og søndag og på de 3 dage øgede jeg vægten med 2,2 kg på 3 dage altså 3 kg på 1 uge og det har sat sig lige på maven. :( det er der som sådan ikke noget underligt i men mit spørsmål er om jeg skal være urolig ? der er ingen tvivl om det er væske, men sætter væske sig på maven lige som fedt gør ? for det ligner fedt men man kan da ikke blive fed over weekenden, det skal lige siges at jeg spiser mange flere kulhydrater i weekenden end jeg gør til hverdag og jeg kan ALTID se maven er bedst om fredagen og klart værst om søndagen Mandagen, kan det være fordi jeg spiser for meget i weekenden eller er det bare fordi jeg spiser for mange kulhydrater ? håber mit spørgsmål er til at forstå God mandag

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Efter jeg havde shoppet færdig nød jeg et pepperoni pizzaslice og en lille cola inde i byen :)
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

LilleLise skrev:Efter jeg havde shoppet færdig nød jeg et pepperoni pizzaslice og en lille cola inde i byen :)

Hej Lillelise - købte du ikke en kakaomælk? heh..ehe :D
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Det er nok bare væske. Det er helt normalt når man spiser mange kulhydrater.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Salt kan også give vægtøgning i form af væskeretention.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Jarlby skrev:
LilleLise skrev:Efter jeg havde shoppet færdig nød jeg et pepperoni pizzaslice og en lille cola inde i byen :)

Hej Lillelise - købte du ikke en kakaomælk? heh..ehe :D

Hej Jarlby :D:DDD hehe ingen kakaomælk det var i et pizzaria du ved med massere shababs de har ikke kakao:D:)
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Men det der sætter sig på maven er det fedt eller kan det også være væske?

Jyden fra hobro skrev:Men det der sætter sig på maven er det fedt eller kan det også være væske?

Der kommer ikke 3kg fedt på maven i løbet af en uge :wink:
Brugeravatar

Morrille skrev:
Jyden fra hobro skrev:Men det der sætter sig på maven er det fedt eller kan det også være væske?

Der kommer ikke 3kg fedt på maven i løbet af en uge :wink:

Nej ellers har jeg særlige talenter:-)
Men kan den væske jeg har ophobet forveksles med fedt ?

Jyden fra hobro skrev:Hej BB Jeg skal nu prøve at uddybe mit spørgsmål bedst muligt :)
Jeg hat tidliger spist for lidt og skal så stille og roligt øge mit intag. Den første uge øgede jeg måske lidt for hurtigt fra 2000 kcal til 2450 kcal men en lille vægt øgning på 300 gram den næste uge kom jeg op på 2700 kcal og øgede vægten med 800 gram fra mandag til fredag. Også har jeg en gainer dag om fredagen på ca 4000 kcal også intager jeg ca 2600 lørdag og søndag og på de 3 dage øgede jeg vægten med 2,2 kg på 3 dage altså 3 kg på 1 uge og det har sat sig lige på maven. :( det er der som sådan ikke noget underligt i men mit spørsmål er om jeg skal være urolig ? der er ingen tvivl om det er væske, men sætter væske sig på maven lige som fedt gør ? for det ligner fedt men man kan da ikke blive fed over weekenden, det skal lige siges at jeg spiser mange flere kulhydrater i weekenden end jeg gør til hverdag og jeg kan ALTID se maven er bedst om fredagen og klart værst om søndagen Mandagen, kan det være fordi jeg spiser for meget i weekenden eller er det bare fordi jeg spiser for mange kulhydrater ? håber mit spørgsmål er til at forstå God mandag

Lidt blandet artikler og lignende har givet mig følgende indtryk som tænker der kunne være noget om.
Hvis du længe har kørt meget lavt kalorie indtag bør du stige i kalorierne langsomt. Da dit stofskifte ikke er gearet til den pludselig stigning i energi.

Skrives lidt om det heri. Ved ikke om det kan bruges.
http://news.bodylab.dk/gaesteblog/vejen ... aret-rundt

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Hansen1402 skrev:
Jyden fra hobro skrev:Hej BB Jeg skal nu prøve at uddybe mit spørgsmål bedst muligt :)

Lidt blandet artikler og lignende har givet mig følgende indtryk som tænker der kunne være noget om.
Hvis du længe har kørt meget lavt kalorie indtag bør du stige i kalorierne langsomt. Da dit stofskifte ikke er gearet til den pludselig stigning i energi.

Skrives lidt om det heri. Ved ikke om det kan bruges.
Det kan den.
Men tænkte på om det kan være det store intag af kulhydrater fredag er den værste jeg kommer op på 500/550 gram og 300/350 lørdag og søndag og hverdag ligger jeg på 250. Men ja planen er at blive på 2600 2700 kcal til vægten er faldet 2 kg også øge med 100 kcal om ugen igen
http://news.bodylab.dk/gaesteblog/vejen ... aret-rundt

Ville det hjæle hvis jeg skal kraftigt ned på hurtige kulhydrater i weekenden?

Jyden fra hobro skrev:Ville det hjæle hvis jeg skal kraftigt ned på hurtige kulhydrater i weekenden?

Du spørger om din krops reaktion på din mad ville være mere konsistent hvis du spiste mere konsistent? :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:
Jyden fra hobro skrev:Ville det hjæle hvis jeg skal kraftigt ned på hurtige kulhydrater i weekenden?

Du spørger om din krops reaktion på din mad ville være mere konsistent hvis du spiste mere konsistent? :)

Konsistens Hvordan mener du?
Ja altså forstår slet ikke hvordan jeg kan blive så tyk over en enkelt weekend.
Men hvis det nu er væske der har sat sig på maven så er mit spørgsmål om det ville hjælpe på maven hvis jeg undlade at spise de hurtige kulhydrater og skiftede dem ud med langsomme kulhydrater og protein og fedt? Eller er det simpelthen bare fordi jeg har fået for mange kcal?

Med konsistens mener han et ensartet makroindtag, fx. 40/40/20, eller hvad du nu mener er bedst.
Er det din egen subjektive vurdering i spejlet der er lig 3kg fedt? Eller har du taget flere cm på rundt om maven? Måske nogle mm. fedtfold? Er du helt sikker på du ikke har taget dine kvindeøjne på i starten af ugen?

Reputation point: 10

Badejern skrev:Med konsistens mener han et ensartet makroindtag, fx. 40/40/20, eller hvad du nu mener er bedst.
Er det din egen subjektive vurdering i spejlet der er lig 3kg fedt? Eller har du taget flere cm på rundt om maven? Måske nogle mm. fedtfold? Er du helt sikker på du ikke har taget dine kvindeøjne på i starten af ugen?

Når okey. I hverdagen ligger den på 30/40/30 og weekenden ca 20/55/25 også kan jeg til tider spise mere i weekenden end i hverdagen til trods for jeg mere aktiv i hverdagen. Og jeg kan snildt øge 2/3 cm over weekenden og nej det er ikke kvinde øjne jeg har på for kan dårligt kende mig selv efter weekenden det en god pølse jeg kan skrabe sammen over weekenden:-)

Jyden fra hobro skrev:
Badejern skrev:Med konsistens mener han et ensartet makroindtag, fx. 40/40/20, eller hvad du nu mener er bedst.

Når okey. I hverdagen ligger den på 30/40/30 og weekenden ca 20/55/25 også kan jeg til tider spise mere i weekenden end i hverdagen til trods for jeg mere aktiv i hverdagen. Og jeg kan snildt øge 2/3 cm over weekenden og nej det er ikke kvinde øjne jeg har på for kan dårligt kende mig selv efter weekenden det en god pølse jeg kan skrabe sammen over weekenden:-)

hvad får du typisk kastet indenbords, på sådan en weekend hvor den er helt gal om mandagen? :)

Reputation point: 10

Altså fredagen er værst normalt det samme hele eftermiddagen dog lidt mere frokost kl 9 da vi får franskbrød med 2 skiver ost og 3 skiver pålæg og lidt smør og syltetøj. Også 200 kcal skyr med yoghurt kl 4 også spiser jeg aftensmad hos mormor vil skyde på 1000/1200 kcal også ca 80/120 gram kage det en normal Fredag også de sidste 3 uger har jeg spist 150 gram slik
Lørdag holder jeg den ok sund ca 1200/1500 kcal også giver mor aftensmad og ok mad ikk usundt men ca 1000/1200 kcal +300 kcal af de søde
Søndag morgenbord fra bageren med 2 æg og 2 grove boller med ost og smør og lidt syltetøj ca 1000/1200 kcal så spiser jeg ca 400 kcal op af dagen også små 700/800 kcal til aftensmad generelt er weekenden aftensmad rig på protein og fedt. Så vil skyde på jeg normalt fredag får 3000/3400 men de sidste 3 uger 4000 og det Slut nu.
Lørdag 2800/3200 søndag 2400/2600. Det jo ikke noget vildt men er Heller ikke så aktiv i weekenden styrke træner lørdag og lidt rengøring også det ellers sofaen men det også tiltrængt efter en hård uge.har i øvrigt smidt 1,2 kg på 2 dage mandag 2500 kcal og tirsdag 2700.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster