Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 861
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

Større bryst

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej.

jeg er en dreng på 17 som nu har trænet i ca 2.5 måned.

jeg syndes selv at det går meget godt men jeg har lidt problemer med min bryst, det er som om den ikke følger med min (under brys) er "stor" men der nesten ikke noget af det øverste.

min trænigs plan er artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php

også køre jeg skråbænk og skrå bænk med hånd vægte. så laver jeg bryst på de to snore. og til sidst laver jeg den hvor man tager en hånd vægt hvor man læger på bænken og tager den over hoved i stækt arme også op igen.

jeg håber i forstår mig og kan hjælpe mig :P

Reputation point: 0

Geografisk sted: 2000

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg er ikke den store BB expert men jeg har selv kørt det der program engang og jeg satte incline bænkpress på lige under bænkpress( men vil ikke holdes ansvarlig for det fordi da jeg var færdig efter 12 uger havde jeg ikke større arme, men programmet er nok fint jeg gainer bare ikke så meget på armene)
It's not whats on the scale, it's whats in the mirror
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

jeg er ikke den store BB expert men jeg har selv kørt det der program engang og jeg satte incline bænkpress på lige under bænkpress( men vil ikke holdes ansvarlig for det fordi da jeg var færdig efter 12 uger havde jeg ikke større arme, men programmet er nok fint jeg gainer bare ikke så meget på armene)
It's not whats on the scale, it's whats in the mirror
Brugeravatar

Du har slet ikke trænet længe nok til at bekymre dig om propotioner af din muskelmasse.

Smid nogle flere kilo på, så skal det nok komme.

ps. Hvorfor så mange brystøvelser - jeg træner kun almindelig bænk, og det fungerer.

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Du har slet ikke trænet længe nok til at bekymre dig om propotioner af din muskelmasse.

ps. Hvorfor så mange brystøvelser - jeg træner kun almindelig bænk, og det fungerer.

Brystmusklen er som så mange andre muskler delt op i flere sektioner Triceps er delt i 3, biceps i 2 som jeg skulle mene bryst også er. Bænkpres som de fleste kender træner mest den midterste del af brystet ved at du presser direkte frem fra brystkassen. så er der så foskellige øvelser som skrå bænk som træner den øverste eller nederste del alt efter hvilken position man ligger i.. svar ?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Hvis du har trænet 5 bryst øvelser 2 dage om ugen de sidste 2.5 måneder kan det godt være at du overtræner dit bryst.

Du skal måske overveje at køre incline dumbell bænkpres, barbell bænkpres og flyes mandag.

Og så torsdag: incline barbell bænkpres, dumbell bænkpres og den håndvægtsøvelse du snakker om, som jeg vil gå ud fra er pullover, hvilket skal tages på flad bænk.

Når du træner en muskelgruppe to gange om ugen, burde tre øvelser pr. gang være nok (gælder dog kun de store muskelgrupper. Små muskelgrupper som biceps skal højst have to øvelser)

Desuden er det altid en god idé at træne de områder du mener halter bagefter, først i sin træning. Derfor skal du tage incline bænk først, så du fokuserer på dit øvre bryst :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Jeg vil sige det samme som optimisten, du behoeves ikke og koncentrere dig om propotioner så tidligt.... og hvis det skulle være noget tror jeg også bare at det er overkill med så mange bryst oevelser hver gang!

ps Pullovers er IKKE en bryst oevelse, det rammer den øverste del af brystet saa LIDT at det er minimalt, og du slet ikke for noget i brystet for det... pullovers en er efter min mening naemere en iso oevelse til latimus dorsi aka vingerne (den brede rygmuskel)
IF you cant' squat everyday, lift heavy everyday then you are not OVERTRAINED, you are UNDERTRAINED!

Geografisk sted: Thisted

Morten Bang skrev:ps Pullovers er IKKE en bryst oevelse, det rammer den øverste del af brystet saa LIDT at det er minimalt, og du slet ikke for noget i brystet for det... pullovers en er efter min mening naemere en iso oevelse til latimus dorsi aka vingerne (den brede rygmuskel)

Pullovers med medium-strakt arm går også i det øverste brystmusklen.
Brugeravatar

Pttr skrev:
Optimisten skrev:Du har slet ikke trænet længe nok til at bekymre dig om propotioner af din muskelmasse.

Brystmusklen er som så mange andre muskler delt op i flere sektioner Triceps er delt i 3, biceps i 2 som jeg skulle mene bryst også er. Bænkpres som de fleste kender træner mest den midterste del af brystet ved at du presser direkte frem fra brystkassen. så er der så foskellige øvelser som skrå bænk som træner den øverste eller nederste del alt efter hvilken position man ligger i.. svar ?

Det er korrekt brystet kan deles op på den måde, men det er minimalt. Brystmusklen er én muskel, hvor muskel fibrene går vandret, og derfor kan presset rykkes en smule op og ned.

Tricep er en helt anden kaliber, da den hæfter forskellige steder.

Brystmusklen kan trænes komplet med bænkpres, der som bekendt ikke bare er lige op og ned.

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:ps. Hvorfor så mange brystøvelser - jeg træner kun almindelig bænk, og det fungerer.

Det skal så også lige påpeges at det er langt fra alle der kan slippe afsted med det. Jeg ahr nogle venner der har fået virkelig massivt og veludviklet bryst ved kun at bænke - men de har også gode pecgener.

Min pecs er et problemområde og de responderer generelt ikke alt for godt på træningen - og hvis jeg kun bænkede ville jeg meget hurtigt opleve atrofi, der er simpelthen en nødvendighed for mig at supplere med incline movements, flies etc.

Så pas på med at generalisere ud fra hvad der fungerer for dig - vi er alle forskellige og det handler omg at finde frem til hvad der fungerer for én selv.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Optimisten skrev:
Pttr skrev:

Det er korrekt brystet kan deles op på den måde, men det er minimalt. Brystmusklen er én muskel, hvor muskel fibrene går vandret, og derfor kan presset rykkes en smule op og ned.

Brystmusklen kan trænes komplet med bænkpres, der som bekendt ikke bare er lige op og ned.

Men det optimale er efter min mening og åbenbart også de fleste pro bodybuilders at variere. Hvilket er en god ting indenfor stort set alle øvelser.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Optimisten skrev:
Pttr skrev:

Enig - flad bænkpres aktiverer i meget høj grad hele brystet. Og så vidt jeg har forstået er det ret minimalt hvor meget man kan flytte stresset på musklen ved at incline eller decline. Når det så er sagt tror jeg dog volumen i bænken skal være meget høj hvis den skal stå alene, forudsat man træner split-program.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Man skal ikke altid lytte til de profesionelle, da deres steroide fyldte kroppe har en helt anden respons på træning, end vores :) Men jeg går dog stadig ind for at variere sin træning. Fx mellem barbell, og dumbell bænkpres :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster