Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1094
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

strongLifts 5x5

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

welcome stronglifter, to the stronglift community :D

vi er en del der kører stronglift herinde lige nu :) - godt program valg!
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

MadzP92 skrev:welcome stronglifter, to the stronglift community :D

vi er en del der kører stronglift herinde lige nu :) - godt program valg!

Dejligt, mange tak for din velkomsthilsen :-)

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Find dit maks i pull ups - og dips, hvis du lyster - og implementer 5 x 50% af dit max hver træningsdag. Hold fokus på god teknik.

Hvis du f.eks. har et maks på 10 pull ups, kører du bare 5 sæt af 5 gentagelser hver mandag, onsdag og fredag.

Hvis du knapt kan lave pull ups og dips kan du enten vælge at køre excentriske reps eller køre med elastik.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Find dit maks i pull ups - og dips, hvis du lyster - og implementer 5 x 50% af dit max hver træningsdag. Hold fokus på god teknik.

Hvis du f.eks. har et maks på 10 pull ups, kører du bare 5 sæt af 5 gentagelser hver mandag, onsdag og fredag.

Hvis du knapt kan lave pull ups og dips kan du enten vælge at køre excentriske reps eller køre med elastik.

Sidst jeg prøvede tog jeg 10 pull-ups med perfekt form, og ligesom de vil have de skal laves til politiets optagelsesprøve som jeg stiler imod.

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/fy ... shaevning/

Skal jeg så bare køre 5x5 pulls ups og smide et bælte på og køre samme progressionsstil som mit eksisterende program? Og det samme med dips, tror jeg kan tage 15 stykker, du vil ikke hér have at jeg kun tage 5 stykker, men hvor mange egentlig? Jeg tænker på i forhold til at jeg i mit eksisterende program tager 5 gentagelse i nærmest alt.

Bliver det ikke for meget at køre både pull-ups og dips til hver træning i forlængelse af mit eksisterende program?

- Love, Vic.
Sidst rettet af Vict0r 13. okt 2013, 18:55, rettet i alt 1 gang.

Jo, det kan du da godt, men hvis dit max er 3, hvad gør du så?

50% af max er fin til en begyndelse, da mange har tendens til at cheate åndssvagt meget i pull ups. 5 x 50% af max tillader en form for progression (du kan jo max teste engang i ugen eller hver anden uge, hvis du lyster) hvor du kan fokusere på at holde formen stabil hele vejen.

Pulls ups er i stedet for chin ups, da det er det, du skal testes i.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Jo, det kan du da godt, men hvis dit max er 3, hvad gør du så?

50% af max er fin til en begyndelse, da mange har tendens til at cheate åndssvagt meget i pull ups. 5 x 50% af max tillader en form for progression (du kan jo max teste engang i ugen eller hver anden uge, hvis du lyster) hvor du kan fokusere på at holde formen stabil hele vejen.

Pulls ups er i stedet for chin ups, da det er det, du skal testes i.

Jeg fik lige redigeret i den imens du besvarede den.. kan du kommentere på den igen :-) Og du har ret, mange snyder, i hvert fald i mit center.. jeg kan næsten ikke lade være med at smile når jeg ser det, men sådan er det med alle øvelser, folk tager for tungt og ved ikke hvornår de skal stoppe med deres sæt.

- Love, Vic.

Jmt skrev:Sidst jeg prøvede tog jeg 10 pull-ups med perfekt form, og ligesom de vil have de skal laves til politiets optagelsesprøve som jeg stiler imod.

Hvis det deres optagelsesprøve du stiler efter, så kør nogle plyometrisk træning indover for at forbedre din long jump :D
- jeg har selv samme mål, og kører også 5x5..

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog

mikej skrev:
Jmt skrev:Sidst jeg prøvede tog jeg 10 pull-ups med perfekt form, og ligesom de vil have de skal laves til politiets optagelsesprøve som jeg stiler imod.

Hvis det deres optagelsesprøve du stiler efter, så kør nogle plyometrisk træning indover for at forbedre din long jump :D
- jeg har selv samme mål, og kører også 5x5..

Årh det kan jeg li at høre det der. Hvad tænker du på? Og du har ret, jeg har prøvet og kunne hoppe 2.30 m, men jeg havde regnet med at min træning ville få mig på rette kurs mod de 2.55+ m. Kom endelig med dine tanker, også gerne jer andre. :-)

- Love, Vic.

Spændende :) Er det prøverne i starten af 2014 du skal til ?

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Cirkeline skrev:Spændende :) Er det prøverne i starten af 2014 du skal til ?

Jeps, der er ansøgningsfrist d. 1. nov :-)

Vict0r skrev:

Denne gang faldt så mange fra at, de hastindkaldte folk. Er du medlem af gruppen på face, der hjælper folk hinanden en del

Fitness World

Cirkeline skrev:
Vict0r skrev:

Denne gang faldt så mange fra at, de hastindkaldte folk. Er du medlem af gruppen på face, der hjælper folk hinanden en del

Nej hit med et link :-)

Dagens workout!

Mandag d. 14 Okt.
Squat
5x5 67,5kg

Bench Press
5x5 65kg

Barbell Row
5x5 42,5kg

Dips
5x10 min egen vægt (85 kg)

Jeg følte stort overskud fra sidst og i opvarmningen følte jeg at jeg havde ekstra meget energi, så jeg øgede vægten i min bænkpres med 5 kg og gennemførte alle 5 sæt uden problemer. Fremadrettet er min tanke udelukkende at øge med 2.5 kg fra gang til gang, og dette i alle øvelser - udover selvfølgelig dødløft hvor vægtforøgelsen er 5 kg.

Iøvrigt lavede jeg følgende opvarmning til bænkpres
2x5 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg

Er der noget jeg har misforstået i forhold til opvarmningen, Mehdi siger der skal øges med 20 kg. indtil man rammer sin egentlige træningsvægt, skal jeg hermed stoppe ved 5 x 40, eller tage færre sæt med 5 x 60 i dette eksempel? :-)

Slutteligt har jeg ud fra inspiration af folket herinde valgt at lave dips og kørte 5 x 10 uden problemer. Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Jeg tænker at jeg skal køre ekstra kilo på og sænke mine reps? Så må ud og have et bælte, hvor køber jeg et der tilfredsstiller mine ikke vanvittige behov?

- Love, Vic.

Vict0r skrev:
Cirkeline skrev:
Vict0r skrev:

Nej hit med et link :-)

Bare søg efter forum for kommende politielever, så burde det komme frem. Så er der en masse tips og info oprettet af nuværende eller tidligere ansøgere

Fitness World

Dagens workout!

Onsdag d. 16 okt.
Squat
5x5 70kg

Overhead Press
5x5 35kg

Deadlift
1x5 65kg

Pull-ups
5x5 BW

Følger lige lidt med her, da jeg selv er startet på SL5x5 :)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

FreshLifter skrev:Følger lige lidt med her, da jeg selv er startet på SL5x5 :)

Det skal du være hjerteligt velkommen til. Jeg kan se du har tilføjet en del flere exercises end mig, tænker på du måske får en del mere tidsforbrug på dine øvelser når du kommer op og løfter tungt på de selve SL5x5-øvelserne, derfor jeg ikke har valgt at gøre dette. Men lad os se, det bliver jo spændende at se hvor man kan tage sig selv hen med dette program :-) Jeg er vildt nysgerrig og fuld af motivation, og har kun fået anbefalet programmet.

- Love, Vic

Vict0r skrev:
FreshLifter skrev:Følger lige lidt med her, da jeg selv er startet på SL5x5 :)

Det skal du være hjerteligt velkommen til. Jeg kan se du har tilføjet en del flere exercises end mig, tænker på du måske får en del mere tidsforbrug på dine øvelser når du kommer op og løfter tungt på de selve SL5x5-øvelserne, derfor jeg ikke har valgt at gøre dette. Men lad os se, det bliver jo spændende at se hvor man kan tage sig selv hen med dette program :-) Jeg er vildt nysgerrig og fuld af motivation, og har kun fået anbefalet programmet.

- Love, Vic

Ja når jeg rammer de 60 kg og derover, og der kommer lidt flere opvarmnings sæt og sikkert lidt længere pauser imellem 5x5 sættene regner jeg med at implementere samme model som din, med skiftevis dips og en pull up-variation :-)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Dagens workout!

Fredag d. 18 Okt.
Squat
5x5 72,5kg

Bench Press
5x5 67,5kg

Barbell Row
5x5 45kg

Dips
10xBW+5kg
10xBW+10kg
7xBW+10kg
6xBW+10kg

Skal lige huske at poste dagens workout! :-)

Søndag d. 20 okt.
Squat
5x5 75kg

Overhead Press
5x5 37,5kg

Deadlift
1x5 70kg

Pull-ups
4x5 BW
1x4 BW

Puh manglede energi i dag kunne jeg mærke. Det minder mig om at jeg ikke har holdt 2 dages pause efter at have trænet 3 gange med en dags pause imellem. Det er også fordi jeg startede på en torsdag. Jeg kan mærke at min krop har brug for hvile, så jeg har tænkt mig at holde 2 dages pause medmindre jeg på tirsdag strutter af energi. Jeg vil fremadrettet lytte til min krop, og ikke belaste min krop unødvendigt meget så jeg simpelthen ikke har energi til de dage jeg skal træne - overtræning om man vil.

Overhead Press var udfordrende i dag, stadig ikke nok til at jeg ikke kunne tage de 5x5, men lad os se næste gang, jeg glæder mig allerede! :-)

I morgen starter en ny uges arbejde så igen, så jeg må hellere se at finde sengen inden længe. God aften herfra.

- Love, Vic.

Dagens workout!

Tirsdag d. 22 Okt.
Squat
5x5 77,5kg

Bench Press
5x5 70kg

Barbell Row
5x5 47,5kg

Dips
8xBW+15kg
10xBW+10kg
8xBW+10kg

Jævnfør Mehdis ældre program med dips opfordrer han til 3xF, dvs. 3 sæt og reps i disse indtil failure. Men hvilken vægt skal der bruges, og hvornår skal jeg øge vægten, dvs. hvornår tager jeg for mange reps i forhold til kg.

Har jeg forstået det rigtigt, hvis man skal starte med 50% af PR, når man begynder på programmet, og dermed øger med 2,5 kg. til hver træning? :)

hebo skrev:Har jeg forstået det rigtigt, hvis man skal starte med 50% af PR, når man begynder på programmet, og dermed øger med 2,5 kg. til hver træning? :)

Du kan i excel dokumentet til programmet indtaste hvad du løfter på det tidspunkt du starter, så er der en formel der angiver en start vægt til hver af øvelserne :-)

Dagens workout :-)

Torsdag d. 24 okt.
Squat
5x5 80kg

Overhead Press
5x5 40kg

Deadlift
1x5 75g

Pull-ups
1x7 BW
1x6 BW
1x5 BW

Puuh overhead var svær, tog 2 minutters pause, måske jeg skal prøve med lidt mere pause næste gang, for det var lige ved at jeg ikke kunne tage 5' sæt til ende :-) Hmm fik lidt ondt i venstre skulder, måske jeg skal varme lidt mere op?.. nogle forslag?

shoulder dislocation, mobility warmup og rotator cuff øvelser :P. går ud fra du varmer op med lave vægte inden du tager dine sæt?. derudover synes jeg du er starter for højt i programmet hvis du allerede går ind i en mur nu her :P
Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:shoulder dislocation, mobility warmup og rotator cuff øvelser :P. går ud fra du varmer op med lave vægte inden du tager dine sæt?. derudover synes jeg du er starter for højt i programmet hvis du allerede går ind i en mur nu her :P

Jeg har tidligere haft lidt ondt i venstre skulder, men det gik væk somehow og kunne lige pludselig løfte en del mere i bænk uden at der skere noget. Har ellers aldrig ondt mere, udover lige i dag i sidste sæt. Hvilke opvarmningsøvelser burde jeg lave udover selvfølgelig at starte på færre kilo i overhead presset.

Har jeg allerede skrevet. Jeg synes shoulder dislocations er det vigtigste. Derudover skal du lave warm up set til alle øvelserne!. Kinne være 5x20kg, 3x30kg, 1x35 kg og så dine working sæt.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Styrkeliste

Vict0r skrev:
hebo skrev:Har jeg forstået det rigtigt, hvis man skal starte med 50% af PR, når man begynder på programmet, og dermed øger med 2,5 kg. til hver træning? :)

Du kan i excel dokumentet til programmet indtaste hvad du løfter på det tidspunkt du starter, så er der en formel der angiver en start vægt til hver af øvelserne :-)

Ved ikke om jeg er blind, men kan ikke finde et excel dokument til programmet ](*,)

Jeg har det. Men du kan også bruge stronglift appen. Den bruger jec til træningerne. Så ekstremt nemt

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Styrkeliste

Er der en som har mulighed for at sende excel dokumentet til programmet?

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster