Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

FridaKahlo skrev:Hej,
Jeg er begyndt at eksperimentere med splitprogrammer, så jeg styrketræner 5 dage ugentligt.. Samtidig er jeg rigtig glad for at dyrke yoga - mit spørgsmål er, om jeg gerne må træne dagen efter, nu når jeg i princippet ikke må træne samme muskel to dage i træk?
Mvh Frida

tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Jeg-er-sulten skrev:Grunden til man normalt ikke træner samme muskel 2 dage i træk, er at tung styrketræning ødelægger muskel fibre - og restutionen er at hele fibrene igen - samt gøre dem en smule større.
Yoga ødelægger ikke muskelfibre.
Der er forresten en artikel herinde, hvor konklusionen er at konditionstræning (som yoga jo næsten må tælle som), er bedst EFTER styrketræning - ikke lige før. (medmindre der er timers pause imellem)

Jmt skrev:Jeg-er-sulten skrev:Grunden til man normalt ikke træner samme muskel 2 dage i træk, er at tung styrketræning ødelægger muskel fibre - og restutionen er at hele fibrene igen - samt gøre dem en smule større.
Der er forresten en artikel herinde, hvor konklusionen er at konditionstræning (som yoga jo næsten må tælle som), er bedst EFTER styrketræning - ikke lige før. (medmindre der er timers pause imellem)
Konditionstræning?
Jeg ser yoga udelukkende som smidighedstræning.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

BigDaddyCool skrev:Det afhænger vel af, hvilken slags yoga, der er tale om.

Jeg-er-sulten skrev:Jmt skrev:Jeg-er-sulten skrev:Grunden til man normalt ikke træner samme muskel 2 dage i træk, er at tung styrketræning ødelægger muskel fibre - og restutionen er at hele fibrene igen - samt gøre dem en smule større.
Konditionstræning?
Jeg ser yoga udelukkende som smidighedstræning.
Hvad ved jeg - jeg er en dude. Jeg styrketræner og dyrker kampsport - ikke yoga ^_^
Har dog hørt det skulle være hårdere end det ser ud.

FridaKahlo skrev:BigDaddyCool skrev:Det afhænger vel af, hvilken slags yoga, der er tale om.
Jeg dyrker hatha yoga, som er meget styrkebaseret.

Legend skrev:FridaKahlo skrev:BigDaddyCool skrev:Det afhænger vel af, hvilken slags yoga, der er tale om.
Jeg har selv dyrket hatha og det er bestemt ikke styrkebaseret. Måske i forhold til andre yogaformer, men i det store hele er der ikke noget styrketræningsagtigt overhovedet over (hatha) yoga.
Edit: intet hate på yoga - jeg savner det faktisk (og det gør min hofte også).

FridaKahlo skrev:Legend skrev:FridaKahlo skrev:BigDaddyCool skrev:Det afhænger vel af, hvilken slags yoga, der er tale om.
Jeg har selv dyrket hatha og det er bestemt ikke styrkebaseret. Måske i forhold til andre yogaformer, men i det store hele er der ikke noget styrketræningsagtigt overhovedet over (hatha) yoga.
Edit: intet hate på yoga - jeg savner det faktisk (og det gør min hofte også).
Okay fedt fedt fedt, så er det jo bare mig der skal trænes ordentligt op haha, jeg synes godt nok det kan være hårdt nogle gange.
Jeg synes alle burde dyrke yoga, man bliver simpelthen glad i låget af det.
Men tak, så må jeg jo bare klø på

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster