Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Styrketrøning/Konditions træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en ung gut på 24, jeg vejer 96 og er 86 høj så jeg vil gerne i gang igen med at træne lidt igen.

Men jeg har fået afvide det helt klart giver bedre resultat at både køre styrke og konditions træning.

Startede altid med at hoppe en tur på crosstraineren i ca.15-20 min. også derefter let styrketræning, da det ikke er meningen jeg vil være buff. men komme en del ned i vægt. Men nu ved jeg ikke lige hvad de maskiner hedder som jeg brugte, men ved hvad de gjorde, men jeg trænede ryg,bryst,mave,lænd,arme.

Så mit spørgsmål går egentlig ud på giver det bedre resultat ved at køre både styrketræning og konditions træning, hvis ja hvad skal jeg så træne evt. skriv hvad det hedder, så kan jeg vel google mig frem til det, og hvor tit kan jeg tillade mig at træne.

Håber jeg vil få et nogenlunde svar.

Tak for din tid, og evt. dit svar.

Martin :)

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

moko_kai skrev:
Men jeg har fået afvide det helt klart giver bedre resultat at både køre styrke og konditions træning.
:)

"Konditionstræning" er et nonsensbegreb. Konditionering til hvad? Er det aerob træning vi snakker om? Er det "kardiovaskulær" træning som i træning for fraværet af kardiovaskulær sygdom?
At du går på crosstraineren og så styrketræner for at undgå "at blive buff" svarer til at gøre rent hvorefter du sprætter den fyldte støvsugerpose op og tømmer indholdet ud på gulvet. Det er selvmodsigende og gensidigt modvirkende aktiviter. Desuden bliver du ikke buff ved et uheld, tværtimod.
En god tommelfinger regel er, når folk snakker om konditionstræning, at løbe skrigende bort.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder som om du bør kigge lidt rundt i artikelarkivet :)

For at du skal kunne modtage hjælp herinde må du lige kort fortælle hvad dit mål med træningen er..
fedttab?
styrke?
masse?

Reputation point: 15

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

træn noget ben også!
og nej, løbetræning er ikke bentræning :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

SandyFrink skrev:
moko_kai skrev:
:)

"Konditionstræning" er et nonsensbegreb. Konditionering til hvad? Er det aerob træning vi snakker om? Er det "kardiovaskulær" træning som i træning for fraværet af kardiovaskulær sygdom?
At du går på crosstraineren og så styrketræner for at undgå "at blive buff" svarer til at gøre rent hvorefter du sprætter den fyldte støvsugerpose op og tømmer indholdet ud på gulvet. Det er selvmodsigende og gensidigt modvirkende aktiviter. Desuden bliver du ikke buff ved et uheld, tværtimod.
En god tommelfinger regel er, når folk snakker om konditionstræning, at løbe skrigende bort.

Har på intet tidspunkt nævnt det er for at undgå, og hvorfor snakke om uheld?

Udfra hvad jeg skvier så er det vel ikke så meget at misforstå, med hvad meningen er med det her..

Maskinen skrev:Det lyder som om du bør kigge lidt rundt i artikelarkivet :)

For at du skal kunne modtage hjælp herinde må du lige kort fortælle hvad dit mål med træningen er..
fedttab?
styrke?
masse?

Har jeg gjort før, og synes der bliver beskrevet på en måde som kan være svær at forstå.

Jamen det jeg vil opnå er fedttab og lidt muskelopbygning. Men primært vægttab.

moko_kai skrev:
Maskinen skrev:Det lyder som om du bør kigge lidt rundt i artikelarkivet :)

fedttab?
styrke?
masse?

Har jeg gjort før, og synes der bliver beskrevet på en måde som kan være svær at forstå.

Jamen det jeg vil opnå er fedttab og lidt muskelopbygning. Men primært vægttab.

Bare træn løs, løft tungt og smid noget fedt masse så skal du nok blive strammet op og markeret.

Ikke alle vil være store muskelbundter men tro mig du bliver ikke kæmpe stor på 1år medmindre du krudter den.

Muskel hypertrofi træning er godt for at smide noget masse på men du kan også træne for styrke hvor der også følger en del muskel masse med.

Læs artiklerne her gerne flere gange efterfølgende.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Har du ikke fået masser af hjælp på andre fora? Opskriften for dit(!) vedkommende er simpel; find en sportsgren, du kan lide at dyrke og få styr på din kost! Såvidt jeg husker, har motivationen været dit helt store problem, ligesom det er for den almene fitness-mor. Det er der selvfølgelig ikke noget galt i, det er jo pisse kedeligt at dyrke kardio i et center. Så find en sport hvor du får noget motion, om det så er fodbold, svømning eller vægttræning kan være fløjtende - bare du kan lide at dyrke det.

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster