SimonJ skrev:Jeg har lige hentet en film ned, og så skal smide nogle sub tittles på. De bedste danske subs jeg kunne finde, kommer ca 2 sek før talen kommer, og det er noget jeg synes er ekstrem irriterende når man ser filmen.
Så jeg tænkte, om der ikke findes et program, hvor man regigere i STR filen, så man kan ændre tidens på ens subs? Eller evt. en anden løsning, udover at sidde og regigere det hele i hånden.
Derudover, hvis i kender nogle gode sider hvor man kan hente danske subs, udover danishsubscene, så må i meget gerne skrive

Sørg for så vidt muligt at hente hente undertekster som passer til filmen. Fx henter du nu "Borat.2006.RETAiL.DVDRip.XviD-BORAT", ville du så skulle gå på DanishSubscene eller
SubScene og finde en undertekst som passer til filmen, på
SubScene vil du se der står hvilket sprog subs'ne er på, kør ned til "Danish" og du vil se der er en der passer til vores downloadede release "Borat.2006.RETAiL.DVDRip.XviD-BORAT". Så godt så langt, du skal nu, hvis du ikke allerede har gjort det, installere
VobSub som er et plugin til Windows Media Player. Lig nu video samt sub filen samme sted, og kald dem det samme dvs hvis "Borat.2006.RETAiL.DVDRip.XviD-BORAT" hedder "borat-bdvdrip.2006-xvid" skal din sub fil døbes det samme (dog uden at ændre på filtypen).
Nogle gange er man dog lidt uheldig og har enten hentet et ikke-scene release eller det man har hentet passer simpelthen ikke med de subs der ligger på nettet, og man skal så pille lidt. Dette gøres ved at gentage det med at omdøbe osv. man åbner så filmen og trykker på det lille
VobSub icon, og går ind i "timing" fanebladet, og prøver så at lege lidt med tiden.
Er det her rodet?