Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1728
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1726

Følg bodybuilding.dk på

Sulten vinder over mig...

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey..

Indenfor de sidste par måneder har jeg haft det utroligt svært at blive mæt :? Hvad kan det mon skyldes?

Nu er det jo ferie, og derfor sover jeg lidt længere end normalt, så min normale kost dag ser således ud:

kl. 11 morgenmad - typisk havregryn med mælk og rosiner

kl. 13 - frokost - 3 skiver rugbrød med div. pålæg

kl. 15 - mad igen - 2 skiver brød med div. pålæg

kl. 18 - aftensmad - det som mor bringer på banen

kl. 22 - natmad - youghurt eller andet. måske en enkelt banen og nødder. + lidt mælk.

I mellem alle mine måltider spiser jeg lidt frugt måske, men er helt stoppet med at tage kost tilskud som protein pulver, da jeg får det dækket fint med kosten til at holde min vægt.

Problemet er bare at jeg bliver aldrig mæt, min sult forsvinder ikk, selvom jeg lige har spist 3 skiver brød + tilbehør.
Her i dag kl. 13 spiste jeg 2 skiver rugbrød og en stor bøf fra i går, men lige nu 1½ time efter er jeg stadig pisse sulten, og det føles som om jeg ikke har fået noget hele dagen.

Kan det skyldes at jeg ikke spiser varieret nok mere, det kører for meget i det samme, så nu har min krop "vænnet" sig til det mad, og bliver ikke mæt mere??

En der har et par tips? :)

Vejer 73kg og er 182 cm
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tager du på i vægt? Er vægten konstant? Eller taber du dig?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

method skrev:Hey..

Indenfor de sidste par måneder har jeg haft det utroligt svært at blive mæt :? Hvad kan det mon skyldes?

Nu er det jo ferie, og derfor sover jeg lidt længere end normalt, så min normale kost dag ser således ud:

kl. 22 - natmad - youghurt eller andet. måske en enkelt banen og nødder. + lidt mælk.

I mellem alle mine måltider spiser jeg lidt frugt måske, men er helt stoppet med at tage kost tilskud som protein pulver, da jeg får det dækket fint med kosten til at holde min vægt.

Problemet er bare at jeg bliver aldrig mæt, min sult forsvinder ikk, selvom jeg lige har spist 3 skiver brød + tilbehør.
Her i dag kl. 13 spiste jeg 2 skiver rugbrød og en stor bøf fra i går, men lige nu 1½ time efter er jeg stadig pisse sulten, og det føles som om jeg ikke har fået noget hele dagen.

Kan det skyldes at jeg ikke spiser varieret nok mere, det kører for meget i det samme, så nu har min krop "vænnet" sig til det mad, og bliver ikke mæt mere??

Vejer 73kg og er 182 cm

Der er nogle som ikke har en mætheds følelse nogensinde, en fejl i deres system. Men det regner jeg ikke med du har?!

Har du spist meget før, for mavensækken ska ha noget tid til at indordne sig til den mængde der kommer ned i mave. ex. man har spist hvor man bare følger sine lyster, som i mit tilfælde gør der ryger meget mad ned. hvis man så beslutter sig for at begrænse det, har mavesækken tilpasset sig meget mad og derfor blevet større, men der kommer kun lidt mad ned vil man ikke føle sig "mæt". Den(mavesækken) skal tilpasse sig den mindre mad, og der går et par dage eller en uge. Sådan har jeg i hvert fald opfattet det. så hvis der er nogle der tænker :wtf2: , så ret mig lige :8
Brugeravatar

Bay skrev:Tager du på i vægt? Er vægten konstant? Eller taber du dig?

Holder min vægt som er 73kg.. Den er konstant, har ikke tage på i snart 1½ md. så ved heller ik om jeg gainer nok? :( men jeg taber mig heller ikke.

Startede med at træne den 4 dec. 2006 og der lå jeg på 63 kg :oops: så har taget 10 kg på siden den dag :)

Jeg har aldrig spist meget, tvertimod så spiste jeg slet ingenting før, derfor jeg intet vejede :D men så lavede jeg om på det, og begyndte at proppe noget ned, men nu er det så jeg ik føler jeg bliver "mæt"..
Brugeravatar

Et par hurtige gode tricks til at blive mæt, er at æde meget protein, mange fibre og drikke meget vand.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Hvor meget havregryn starter du op på?
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing F

method skrev:
Bay skrev:Tager du på i vægt? Er vægten konstant? Eller taber du dig?

Holder min vægt som er 73kg.. Den er konstant, har ikke tage på i snart 1½ md. så ved heller ik om jeg gainer nok? :( men jeg taber mig heller ikke.

Startede med at træne den 4 dec. 2006 og der lå jeg på 63 kg :oops: så har taget 10 kg på siden den dag :)

Jeg har aldrig spist meget, tvertimod så spiste jeg slet ingenting før, derfor jeg intet vejede :D men så lavede jeg om på det, og begyndte at proppe noget ned, men nu er det så jeg ik føler jeg bliver "mæt"..

Så prøv at spise lidt mere - gerne protein, fiber og grøntsager - det mætter altsammen rigtig godt
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bella-Nova skrev:Hvor meget havregryn starter du op på?

ca. omkring 120gram havregryn og 250 ml mælk med en håndfuld nødder..

Og Bay og Jamand, jeg vil prøve at æde mere protein indholdigt.. Måske starte på mit pulver igen? Synes bare det gav mig rigtig mange bumser, men ved sku ik.. :roll:
Brugeravatar

Synes faktisk ikke du spiser så meget. Hvis man skal bulke skal man gøre det med stil, spiser selv minimum 7 gange om dagen, selv nu hvor jeg er på diæt. Der går højest tre timer imellem hvert måltid.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

method skrev:Hey..

Vejer 73kg og er 182 cm

umiddelbart synes jeg heller ikke det er så mege du spiser. Hvor meget pålæg putter du på? Prøv f.eks. at spise en dåse tun til 1 stk. rugbrød, der er ikke ret mange kcal i en dåse tun i vand, i forhold til hvad der er i en skive rugbrød.
Prøv at spis til du er mæt, tager du ikke på er det jo ikke et problem. Nu ved jeg ikke hvilken alder du har, men nogle har nogle år hvor de kan spise umådelige mængder mad.

grøntsager er din ven
for eks er der kun ca 700 kcal i et helt kilo gulerødder
og de fylder jo rigtigt meget i maven
og ja ...en dåse tun i vand er oplagt
mætter,sundt,proteinrigt,billigt,nemt...

Geografisk sted: herning

Galleri: Vis galleri (1)

Udover at jeg spiser mindre til morgenmad, så spiser vi to ca det samme (plus jeg spiser masser af grønt) og jeg er kun 166 høj. Så burde ikke være noget problem hvis du proppede mere ind end du gør nu.
Bliver du mæt ved hvert måltid? For nogle gange hjælper det for mig at spise mig 100 % mæt og så spise et lille bitte måltid istedet for endnu et rigtigt måltid :)
Brugeravatar

rettelse....390 kcal i et helt kilo gulerødder

Jeps, i går prøvede jeg faktisk at spise 2 grov-boller med 1 dåse tun til med salat, det var faktisk rigtig godt, og det mættede :D

Tror jeg skal til at guffe noget mere af den slags...
Brugeravatar

Man kan sgu altid blive mæt uden for meget energi, har du nogensinde prøvet at æde et helt salathovede?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Man kan sgu altid blive mæt uden for meget energi, har du nogensinde prøvet at æde et helt salathovede?

Nope, troede ikke salat ville mætte, men det vil jeg da eksperimentere med..
Brugeravatar

Salat mætter heller ikke videre godt sådan gram for gram, tricket ligger bare i at man kan spise et helt kilo uden det reelt betyder noget. Og den der kan kramme et helt kilo salat ned er ihvertfald ikke sulten.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Man kan sgu altid blive mæt uden for meget energi, har du nogensinde prøvet at æde et helt salathovede?

Men er det ikke bare ret kedeligt at spise? :?
Brugeravatar

tag en sjov hat på imens...

nu er det jo ikke ment som at hvert eneste måltid skal bestå udelukkendne af salat

men er man sulten imellem de normale måltider kan det jo nemt ta toppen-og mere til..

Ja, masser af grøntsager. Fx. gulerødder som faktisk indeholder negative kcal., men som mætter udemærket.

Derudover synes jeg også kaffe/koffein/guarana hjælper mig med at tage sulten under cut.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Nejda, salat indeholder tilmed et mildt opiat, man snildt burde kunne mærke hvis man spiser et helt kilo. :D

Jeg mener ikke at man skal spise megamængder af noget specifikt, bare fylde op til sin sultgrænse med grønt.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

WannaBeBig skrev:Ja, masser af grøntsager. Fx. gulerødder som faktisk indeholder negative kcal., men som mætter udemærket.

Derudover synes jeg også kaffe/koffein/guarana hjælper mig med at tage sulten under cut.

Nu er jeg så ikke under cut :P Men vil gerne bulke mig endnu større, så glæder mig til vinteren hvor jeg kan gå virkelig amok igen.. Bliver sjovt at gå en vinter i møde med en masse mere viden!
Brugeravatar

WannaBeBig skrev:Ja, masser af grøntsager. Fx. gulerødder som faktisk indeholder negative kcal.,

har du nogen kilde på det her? gulerod er en af de grøntsager som har et højere kalorie indhold .. 42,5 pr 100 g

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kasp£r skrev:
WannaBeBig skrev:Ja, masser af grøntsager. Fx. gulerødder som faktisk indeholder negative kcal.,

har du nogen kilde på det her? gulerod er en af de grøntsager som har et højere kalorie indhold .. 42,5 pr 100 g

Hvad er negative kalorier helt præcist? Betyder det mon at det kræver mere energi at fordøje det end det indeholder?
Billede

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 153.00

Galleri: Vis galleri (2)

Skøgen skrev:
Kasp£r skrev:

Hvad er negative kalorier helt præcist? Betyder det mon at det kræver mere energi at fordøje det end det indeholder?

Lige præcis :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster