Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Svært ved dips

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hejsa. Nu har jeg været igang i nok ca 6 måneder, 4 gange om ugen i snit. + tre gange bold om ugen.

Jeg har altid haft svært ved at tage dips, og det er HELT umuligt for mig hvis jeg har lavet andre øvelser for mig før dips, hvis jeg tager dips som det første, kan jeg nok tage 10 også er jeg færdig. Hvad kan man gøre for at blive bedre til det, eller er det fordi jeg måske vejer for meget?

Er ca. 184 og vejer 82.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dip noget mere..
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kropsvægtøvelser, primært chin- eller pullups og dips, er svært at sætte et mål på hvad 'godt' er. Selvfølgelig vil du kunn tage færre dips hvis du er lidt tung i det.

Og ja, den måde du kan blive bedre til dips er at lave nogle flere. Start evt med at putte lidt ekstra vægt på med et vægtbælte så du får lidt progression på den måde. Start med små 2,5 kg og væn dig til at have bæltet på :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

W_I_P skrev:Dip noget mere..

Det vil jeg også sige. Kør nogle tunge 5x5 eller anden variation, så skal det nok komme :)
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

det handler også meget om teknik og en vanesag når man tager kropshævningsøvelser synes jeg. så bare bliv ved så kommer det til sidst.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Du kan klare 10 dips, siger du. Hvad så med at lave 5x5, måske evt. med vægt på? Og husk også, at dips typisk er en skulder dræber, så vær forsigtig til du føler, at du har den under kontrol. Lav også dine rotator-cuff øvelser.
Spis den vægt du er.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Undskyld at jeg kaprer tråden, men ser ingen grund til at oprette en helt ny en.. Jeg står i den situation at jeg ikke engang kan lave dips/pullups, er der en måde jeg kan træne det på så jeg kan?

^^
Altså, enten kan du jo bruge de dipstårne der har sådan en hjælpe plade. Synes dog selv de er sindssygt trælse og elendige, og giver en dårlig feeling. Men sådan er det. Har ikke selv brug for den mere :)
Ellers, så hvis dit center har en decideret dips maskine ? Altså, sådan en man sidder ned ved, spænder sig fast, og så kan trykke ned som rigtig dips, men hvor man kan indstille vægten. Ganske god og dejlig. Jeg synes man kan isolere sin triceps en del bedre i sådan en, end ved et rigtigt dips tårn, især hvis man ikke er helt god til rigtig dips endnu.
Ellers, så bare træn triceps via andre øvelser, så skal det nok komme. Men som andre siger, det er også en skulder dræber. Så de skal også være i stand :)

Pullups, der er der også de der hjælpeplader til tårnene nogle gange. Igen, ikke super optimalt. Ellers er der de der hvor man også sidder ned, spænder sig fast med benene, og så hiver en stang ned. Den kan man benytte sig af indtil man kan tage tæt på sin kropsvægt fx.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Så trådstarter skal køre tunge 5x5 i dips, men passe på fordi det er en skulderdræber? Wtf did i just read.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Emial skrev:Undskyld at jeg kaprer tråden, men ser ingen grund til at oprette en helt ny en.. Jeg står i den situation at jeg ikke engang kan lave dips/pullups, er der en måde jeg kan træne det på så jeg kan?

du kan evt lave forced reps hvor din partner hjælper dig lidt op, ellers kan du tage dem negativt hvor du hopper op og kører langsomt ned. bare for at få teknikken helt på plads og så bør du køre derud af derfra :-)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster