Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Svagspiser

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.
Jeg er relativt lille med 74 kg. på ca. 179 cm. og har aldrig været vant til at spise særlig meget, sagt rent ud er jeg lidt en kælling når det kommer til mad. Jeg er slet ikke kræsen, men efter jeg er er begyndt at tælle kalorier og holde meget øje med vægt osv. kan jeg se at det går lidt for langsomt. På en god dag ligger jeg i 200-300 kcal. overskud og så føler jeg mig nærmest helt kvalm hele dagen pga. så meget mad.
Jeg har haft det ret godt med at skovle nogen mandler ind, men min kost kommer til at bestå for meget af fedt, i forhold til kulhydrater.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, hvad konsekvensen på længere sigt vil være af at have lidt mere fedt i kosten, i forhold til hvad man kunne fylde op med kulhydrat, og ellers om der er en konstruktiv måde at få en masse gode kalorier indebors, uden at det fylder lige så meget som kød, grøntsager, rugbrød osv.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flydende kcal, sødmælk fx. At ligge en smule i overskud er i øvrigt også en fin tilgang, der er slet ingen grund til at bulke så uhæmmet (og på så elendig kost), som du ser mange begyndere herinde gøre det.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Det gør ikke noget, at du har overvejende mere fedt end kulhydrater. Den typiske dansker spiser i princippet flere kulhydrater end der er brug for. Så længe du får en smule kulhydrater, godt med protein og fedt overvejende af den gode type, så skal det nok gå godt.
Derudover er dit valg af overskrift mig irriterende. Du kunne godt have valgt en som er mere relevant - ellers gør en admin nok det for dig.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog

Energien er bedre med kulhydrat men skader ikk med meget fedt i en diet. jeg selv får ca 170g fedt om dagen. Og cutter.
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Som Moby Dick er inde på, så flydende kost. Smooties, mælk osv er glimrende og bruge, hvis man ikke kan spise så meget.
Ellers så del måltiderne op, så du får 6-10 måltider om dagen, hvor portionerne ikke er så store, så kan det være at du kan spise mere :)
Det har virket på mit :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 230.00

En portion havregryn med sødmælk opskriften på lette kalorier.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Tak for svarene, jeg må få fat i noget sødmælk, og så fortsætte med nogle mandler.

hr_bjoern skrev:Det gør ikke noget, at du har overvejende mere fedt end kulhydrater. Den typiske dansker spiser i princippet flere kulhydrater end der er brug for. Så længe du får en smule kulhydrater, godt med protein og fedt overvejende af den gode type, så skal det nok gå godt.
Derudover er dit valg af overskrift mig irriterende. Du kunne godt have valgt en som er mere relevant - ellers gør en admin nok det for dig.

Tak, og beklager med titlen. Tænkte bare at jeg er lidt svag til at spise, og derfor svag-spiser var passende. Men jeg kunne da godt have nævnt fedt eller bulk, klart nok #-o

Havregryn med sødmælk, toppet af med rosiner & mandler = Instant swoleness! :twisted:
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

En god smoothie

500 ml sødmælk
60 gr havregryn
1 banan
30 ml rapsolie

900 kcal

boosie skrev:En god smoothie

500 ml sødmælk
60 gr havregryn
1 banan
30 ml rapsolie

900 kcal

Husk for guds skyld peanutbutter. Man skal ALTID komme peanutbutter i sine smoothies. En scoop chokoproteinpulver ville også være godt.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

salt skrev:
boosie skrev:En god smoothie

500 ml sødmælk
60 gr havregryn
1 banan
30 ml rapsolie

900 kcal

Husk for guds skyld peanutbutter. Man skal ALTID komme peanutbutter i sine smoothies. En scoop chokoproteinpulver ville også være godt.

Jeg kan ikke lide peanutbutter, så udelukkende derfor det ikke er i. Men er enig peanutbutter er en god fedt kilde og godt med kcals. Har faktisk 30 gr proteinpulver i mine, glemte bare at skrive det på :)

hey jeg har selv perioder hvor appetitten svigter, og jeg får også den der kvalme fornemmelse. Jeg gør det at jeg snyder mad og især mælk i mig.

Sødmælk til alle måltider! kød frem for tilbehør! altid fed frugt lige ved hånden banan advokato lign! altid mørk chokolade i huset! osv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Mr.wooop skrev:hey jeg har selv perioder hvor appetitten svigter, og jeg får også den der kvalme fornemmelse. Jeg gør det at jeg snyder mad og især mælk i mig.

Sødmælk til alle måltider! kød frem for tilbehør! altid fed frugt lige ved hånden banan advokato lign! altid mørk chokolade i huset! osv.

Helt sikkert :) tak for rådene, det er fedt. Jeg må helt klart også sørger for at have nogen flere kcal. rige madprodukter i huset.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster