Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1352
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1350

Følg bodybuilding.dk på

Tatoveringer?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey Guys

Der en del af jer vel der har tatoveringer, så måske ikke det dummeste sted at spørge. Går nemlig og overvejer at få mig selv tusset i starten af det nye år. Dertil har jeg fundet en tatovør der virker rimelig god angående kvalitet samt hygiejne og service - www.costommadeink.dk

Men jeg vil høre om der er nogen risiko mht. at blive tusset? kan det smadrer huden, helbredet eller det der er værre? har læst/hørt om noget om at nogen personer kan have allergi over for den blæk der bliver brugt - er det noget man kan blive tjekket for først? Og hvad med sollys? har tænkt mig at få en på armen hvor solen jo vil ramme rimeligt meget når sommeren kommer, vil det irritere tatoveringen/huden hvor man er blevet tatoveret?

tak! og god jul til jer alle

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

En meget lille del af befolkningen kan være allergisk over for det, om det kan tjekkes aner jeg ikke..
Jeg er selv allergisk over for en helvedes masse ting (astma, høfeber, krydsallergi) men jeg har aldrig reageret
på mine efterhånden mange tatoveringer :)

Når du blot får den lavet i vinter halvåret og den dermed er helet 100% til sommer, så spiller solen ingen rolle
what so ever.. Det er dog måske en god idé at smide noget solcreme på den, men det er ikke vigtigere end
på resten af kroppen..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Logbog: Ingen logbog

Link virker ikke.
Hvor bor du henne i landet?
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg går ud fra at du mener Custommadeink.dk?

Jeg har selv fået lavet en af mine tusser hos dem, og de kan kun anbefales!
Jeg ville ikke være nervøs for allergiske reaktioner på blækken. Det er meget få mennesker der reagerer på det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (1)

Vil råde dig gennem tænke & overveje din beslutning over at få lavet det "skidt"...

Laser behandlerne arbejder i døgndrift med folk der har fortrudt at de fik lavet deres tusser, så ingen grund til du ligeledes dummer dig.
Hvis du bare kikker 10 år tilbage, så der stort set ingen der havde dette, men i dag render folk rundt og ligner lort, ja selv kvinderne får lavet så mange tatoveringer at det decideret giver bræk fornemmelse ved synet.
Derfor vil jeg opfordre dig til at lade være med at følge moden, for om få år er det ikke moderne og rende rundt og ligne en klovn med klatmalerier, men der imod moderne at være kritisk over for tiden trends.
Køb du dig et flot billedet og smid på væggen, det kan udskiftes når du bliver træt af at se på det....
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Backtonature skrev:Vil råde dig gennem tænke & overveje din beslutning over at få lavet det "skidt"...

Laser behandlerne arbejder i døgndrift med folk der har fortrudt at de fik lavet deres tusser, så ingen grund til du ligeledes dummer dig.
Hvis du bare kikker 10 år tilbage, så der stort set ingen der havde dette, men i dag render folk rundt og ligner lort, ja selv kvinderne får lavet så mange tatoveringer at det decideret giver bræk fornemmelse ved synet.
Derfor vil jeg opfordre dig til at lade være med at følge moden, for om få år er det ikke moderne og rende rundt og ligne en klovn med klatmalerier, men der imod moderne at være kritisk over for tiden trends.
Køb du dig et flot billedet og smid på væggen, det kan udskiftes når du bliver træt af at se på det....

:roll:

På trods af den meget fjollede artikulering her, så er der en lille-bitte pointe at finde. Vær sikker på at det er det du vil, og lad være med at få din første tatovering på hænder, hals eller ansigt. Man fortryder meget sjældent de tatoveringer som ikke ser dagslyset hver dag.

Derudover, så vil sollys altid være et 'problem', i det at jo mere at det din tatovering får, jo hurtigere vil den falme. Men vi snakker om at det ser så og sådan ud efter 7 år, i stedet for 10. Det er under alle omstændigheder en god ide at bruge solcreme i solen, så smid bare noget på tatoveringen når du alligevel er ved det.

Held og lykke med din første tatovering, håber du bliver glad for den!
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Vi skal have nogle tal på bordet. Ifølge Miljøstyrelsens og PlanMiljøs undersøgelse i 2013:

"20 pct. – eller hver femte - af alle i alderen 15-34 er tatoverede."

"12 pct. af alle tatoverede har gener fra deres tatoveringer. De fleste (10 pct.) har permanent eller sollys-induceret kløe. Det er især dem med rød, grøn og gul farve, der har gener (22-25 pct. af alle med disse farver)."

Og så er der snakken om kræftrisikoen...
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Hvis du føler for at blive tusset, så skal du virkelig bare gøre det. Personligt elsker jeg at blive tusset, og det giver mig en indre følelse af velvære og indre ro mens jeg ligger under nålen. Selvom Tilbagetilnaturen har en ekstrem konservativ og gammeldags holdning til tattoveringer så har han en pointe; der er alt for mange som bare får lavet en tattovering, uden rigtig at lave sin research først. At tattovere er et håndværk, og der findes både gode og dårlige tattovører. Så brug noget tid på at finde en stilart, en original ide og en god tattovør - det lønner sig i sidste ende.
Mht solen så vil huden være ekstra følsom lige i starten, men det går over efter et par måneder. Du skal dog være opmærksom på, at farven falmer i solen. Brug derfor altid kraftig solcreme (jeg bruger 50) på dine tusser.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Backtonature skrev:Vil råde dig gennem tænke & overveje din beslutning over at få lavet det "skidt"...

Du får da godt nok lige svinet en masse mennesker til dér.. Har du det bedre med dig selv nu??
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Jeg tror personligt at dem der har stor risiko for at fortryde deres tatoveringer med tiden, er dem der bruger det som "udsmykning" af kroppen. For med alderen så ændres ens syn markant på den slags, mænd i min familie fortryder deres tusser nu hvor de er over 40.
Hvis du skal have en 'tat' så få noget der virkelig betyder noget for dig og altid vil det, fordi tatoveringen handler om dig og så det jo ligegyldigt hvad andre synes.
Hvis jeg bliver sortbælte i Taekwondo en dag, så har jeg overvejet at få skrevet Taekwondo (med koreanske tegn) på min ene brystkasse. Men jeg holder mig for farver, da miljøstyrelsens undersøgelser viser at de er en større risikogruppe for allergi, kræft etc.
Håber du kan bruge det til noget :)

Reputation point: 255

Brugeravatar

Jeg synes, det kan se godt ud med en tatovering, men jeg er glad for at jeg ikke fik en som ung.
Måske er tatovørerne blevet dygtigere, for jeg synes ikke, de tatoveringer som mine jævnaldrene har,
er så flotte som dem, de unge har nu.
Lige som de understreger ungdommens skønhed, så kan de måske også understrege alderdommens
slitage af kroppen - bare mine tanker. :)
// Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

henning skrev:Jeg synes, det kan se godt ud med en tatovering, men jeg er glad for at jeg ikke fik en som ung.
Måske er tatovørerne blevet dygtigere, for jeg synes ikke, de tatoveringer som mine jævnaldrene har,
Lige som de understreger ungdommens skønhed, så kan de måske også understrege alderdommens
// Henning

Ingen offense, Henning, men hvis jeg alligevel skal være gammel, rynket og grå, så vil jeg hellere være gammel, rynket og grå, med et par tusser til at minde mig om dengang jeg ikke var det :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Valeurvaleur skrev:
henning skrev:Jeg synes, det kan se godt ud med en tatovering, men jeg er glad for at jeg ikke fik en som ung.
// Henning

Ingen offense, Henning, men hvis jeg alligevel skal være gammel, rynket og grå, så vil jeg hellere være gammel, rynket og grå, med et par tusser til at minde mig om dengang jeg ikke var det :)

:thumpup:
Brugeravatar

Storfod skrev:Du får da godt nok lige svinet en masse mennesker til dér.. Har du det bedre med dig selv nu??

The man has a point though .. Jeg ville have det bedre med mig selv!
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:
Storfod skrev:Du får da godt nok lige svinet en masse mennesker til dér.. Har du det bedre med dig selv nu??

The man has a point though .. Jeg ville have det bedre med mig selv!

Jamen fint da.. Alle der vælger ikke at blive tatoveret er nogle snot dumme fjolser..

Aaaahh det føltes godt :´)
Brugeravatar

Hehe jeg takker for de mange forskellige svar :)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster