Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Testosteron

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har hørt at mænd for 33 procent større arme ved at træne ben men er det kun hvis man også træner arme? altså kan jeg godt bare træne ben og så for jeg større arme eller skal jeg træne mine arme først og så ben bagefter?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden at være ekspert, så vil jeg mene at træning af enhver muskel vil udskille testosteron.
Jo større og flere muskler du aktivere, jo mere testosteron.

Derfor vil det giver meget test- at træne ben da det er meget store muskelgrupper, og tit også aktivere en lang række støttemuskler i kroppen.
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00

Kostplan: Ingen kostplan

Egebo skrev:Uden at være ekspert, så vil jeg mene at træning af enhver muskel vil udskille testosteron.
Jo større og flere muskler du aktivere, jo mere testosteron.

Derfor vil det giver meget test- at træne ben da det er meget store muskelgrupper, og tit også aktivere en lang række støttemuskler i kroppen.

Okay det vidste jeg ikke.
Tak for hjælpen :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.50

Jeg vil mene der er noget om snakken, men lige 33% mere muskeltilvækst ved at træne ben, tror jeg ikke på. Jeg mener det er MEGET overvuderet.. Jeg var uden ben træning i et halvt år, og voksede meget fint uden ben træning. Men igen, det er individuelt hvor meget, test kroppen udskiller ved diverse øvelser....

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Jeg har læst mig frem til at testosteronfrigivelsen er større i benene end nogen anden muskelgruppe, og derved vil det have en gavnende effekt på resten af kroppen, når vi snakker hypertrofi.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hvis man vil have store arme, saa maa man træne masser af arme (stadig i god struktur med resten af kroppen og programmet).. Et godt program med lidt ekstra fokus paa arme er IMO vejen frem hvis man mener det er store arme der mangler.. bar ikke lade det tage overhaand..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Jeg ved godt der er mange der mener at man sagtens kan få store arme, uden at træne ben. Og det er der også mange ganske gode praktiske beviser på at man kan. Se bare på gymnaster, hvis træning er meget overkrops- og arm-domineret, og deres arme er sygt store i forhold til deres små kroppe.

Ikke desto mindre, så har jeg igennem årene set mange gå fra MEGET arm- og brystdominerede programmer, aka diskopumper programmer, til programmer hvor hele kroppen trænes mere balanceret, og stort set alle sammen er endt med en større krop overall, herunder også større arme. Så det er helt klart min erfaring, at kroppen vokser bedre som en helhed. Så hvis man vil have store arme, bør man også træne sine ben. Om det skyldes at hormonudskillesen er større i store øvelser som squat og dødløft, er for så vidt irrelevant. Faktum er, at langt de fleste for langt bedre resultater overall, hvis de træner hele kroppen lige meget.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Jeg ved godt der er mange der mener at man sagtens kan få store arme, uden at træne ben. Og det er der også mange ganske gode praktiske beviser på at man kan. Se bare på gymnaster, hvis træning er meget overkrops- og arm-domineret, og deres arme er sygt store i forhold til deres små kroppe.

Ikke desto mindre, så har jeg igennem årene set mange gå fra MEGET arm- og brystdominerede programmer, aka diskopumper programmer, til programmer hvor hele kroppen trænes mere balanceret, og stort set alle sammen er endt med en større krop overall, herunder også større arme. Så det er helt klart min erfaring, at kroppen vokser bedre som en helhed. Så hvis man vil have store arme, bør man også træne sine ben. Om det skyldes at hormonudskillesen er større i store øvelser som squat og dødløft, er for så vidt irrelevant. Faktum er, at langt de fleste for langt bedre resultater overall, hvis de træner hele kroppen lige meget.

Fuldstændig enig! Man må træne alle muskler for at få det bedste resultat og hormonudskillelse.
"The Heavy Duty, high-intensity training system represents a rational approach to the subject of productive exercise. The mystics of muscle, with their ill-conceived, poorly conceptualized - instinctive - training system have had their day." - Mentzer
Brugeravatar

Geografisk sted: 9670

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 136.00

Galleri: Vis galleri (11)

Var det ikke på tide at vi fik de sagnomspundne forsøg på bordet?

Personligt har jeg aldrig set noget, der tyder på at testosteron er hævet i meget mere end et par minutter efter træning, og jeg har endda ledt en del.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg vidste slet ikke bentræning øgede armmasse? :?
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Johnni G skrev:Jeg vidste slet ikke bentræning øgede armmasse? :?

Det gør det heller ikke.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Johnni G skrev:Jeg vidste slet ikke bentræning øgede armmasse? :?

det vel også så meget sagt. Dem har det en god virkning på væksten
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)

Tom Platz squattede som en sindssyg, og havde ikke den vildeste overkropsstørrelse ifh. til hans konkurrenter.

Jeg tror, at de store basisøvelser (squat, dødløft) i det lange løb vil gøre en mærkbar og synlig forskel, i forhold til dem som kun træner overkrop. Når det så er sagt, får man ikke en kæmpe overkrop af at squatte tungt. Min erfaring er også at maksimal armvækst kræver isoleret armtræning. Muskler skal stimuleres til vækst, hvis de skal vokse. Øget testosteronniveau ved indtagelse af medikamenter, er godt nok en undtagelse.

Men der er simpelthen så mange forskellige aspekter og faktorer som spiller ind, at det ikke er det værd at diskutere. Lad folk gøre som de finder bedst.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster