Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

??? til progressionscyklusser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens, nu har jeg efterhånden pløjet samtlige artikler igennem her på sitet,og nogle spørgsmål melder sig.
1. Planlægger i progressionscyklusser for alle øvelser? inkl. iso. øvelser eller er det kun i basis/de store??
2. Er det underordnet hvilke sæt/rep.range man bruger som RM??
3. Bør jeg overhovedet inkludere disse cyklusser når jeg cutter?? eller er det bare spild af tid, da jeg jo ikke kan opbygge væv i den periode?

På forhånd tak.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1. I de store. Der er ingen ide i at køre progression i eksempelvis lateral raises.
2. Bestemmer du selv. Nogle programmer tager udgangspunkt i din 1RM, andre i din 5RM.
3. Man kan godt blive stærkere under cut, især hvis man i forvejen ikke er særlig stærk, så det kan du sagtens.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:1. I de store. Der er ingen ide i at køre progression i eksempelvis lateral raises.
[2. Bestemmer du selv. Nogle programmer tager udgangspunkt i din 1RM, andre i din 5RM.
3. Man kan godt blive stærkere under cut, især hvis man i forvejen ikke er særlig stærk, så det kan du sagtens.

Ok tak for svar,så altså iso.øvelser kører man, "bare" på dagsformen og, øger når man kan.
2. Ok men mener du så 1x1RM/1x5RM??? spørger fordi i nogle artikler er det beskrevet som 3x6RM, 5x5 RM o.s.v. der er jo fandens til forskel :)

Du kan også sagtens kører progressionscyklus til dine assistanceøvelser, men hvis du gerne vil holde det simpelt, kan du f.eks. kører noget 3x8-10 i dine assistanceøvelser.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

NLA. I forhold til programmet skal du tage stilling til hvilken X-RM du vil bruge. Min 1RM er fx. ekstremt meget højere end min 5RM, hvilket vil sige at hvis jeg kørte et meget volumiøst, high-rep program, ville det ikke give mening at gå efter min 1RM, men derimod min 5 eller 8RM.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:NLA. I forhold til programmet skal du tage stilling til hvilken X-RM du vil bruge. Min 1RM er fx. ekstremt meget højere end min 5RM, hvilket vil sige at hvis jeg kørte et meget volumiøst, high-rep program, ville det ikke give mening at gå efter min 1RM, men derimod min 5 eller 8RM.

Nåhhh okay, så man kan sige ,at hvis man hovedsageligt træner for hypertrofi,er det 5RM eller højere man regner efter??

NLA skrev:
andreas7074 skrev:NLA. I forhold til programmet skal du tage stilling til hvilken X-RM du vil bruge. Min 1RM er fx. ekstremt meget højere end min 5RM, hvilket vil sige at hvis jeg kørte et meget volumiøst, high-rep program, ville det ikke give mening at gå efter min 1RM, men derimod min 5 eller 8RM.

Nåhhh okay, så man kan sige ,at hvis man hovedsageligt træner for hypertrofi,er det 5RM eller højere man regner efter??

Den der 'passer bedst' til det program du skal køre, ja.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster