Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

New Dude skrev:Fordel gerne dine måltider op. Hvis man kun spiser få store måltider og hele tiden variere hvornår man spiser, nedsætter kroppen stofskiftet og vil lagre flere kalorier som fedt, da der ikke er en rytme i hvornår den får næring.

Lystfiskeren skrev:New Dude skrev:Fordel gerne dine måltider op. Hvis man kun spiser få store måltider og hele tiden variere hvornår man spiser, nedsætter kroppen stofskiftet og vil lagre flere kalorier som fedt, da der ikke er en rytme i hvornår den får næring.
Det vil jeg gerne se kilder på.

essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.

bahne05 skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Kan du linke til den artikel??
Ville være fedt hvis det virkede sådan

Andars skrev:bahne05 skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Jeg tror essensen vil frem til at meget tyder på at det ikke er så ultimativt vigtigt om man spiser 7 gange om dagen en dag og 4 gange om dagen en anden dag, hvis blot man får den rette mængde energi. Da slet ikke for almindelige mennesker.

essensen skrev:Andars skrev:bahne05 skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Jeg tror essensen vil frem til at meget tyder på at det ikke er så ultimativt vigtigt om man spiser 7 gange om dagen en dag og 4 gange om dagen en anden dag, hvis blot man får den rette mængde energi. Da slet ikke for almindelige mennesker.
Jae, joh - det er jo også noget man kan udlede, men undersøgelsen viste, så vidt jeg husker, at folk der indtog færre, men store måltider fik øget deres masse mere end folk der spiste mange gange om dagen.
Bahne> Kan ikke finde undersøgelsem - men hvorfor synes du det ville være fedt hvis det 'virker' sådan?

essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.

New Dude skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Det er også påvist, at folk der spiser færre og større måltider har en blodsukker-kurve svarende til Kingda Ka i løbet af dagen.

Lærling skrev:Den der med, at det nedsætter forbrændingen at spise færre, større måltider - det er, som det allerede er blevet antydet - en myte.
Klud said it

alllstar skrev:Lærling skrev:Den der med, at det nedsætter forbrændingen at spise færre, større måltider - det er, som det allerede er blevet antydet - en myte.
Klud said it
Lyder da hvis som noget broscience. Har du kilder ?
"...The premise underlying the present study was that increasing meal frequency would lead to better short-term appetite regulation and increased dietary compliance; furthermore, it was hypothesised that these predicted beneficial effects of increased meal frequency could have resulted from more favourable gut peptide profiles, potentially leading to greater weight loss. Under the conditions described in the present study, all three hypotheses were rejected."
"...We had postulated that increasing meal frequency would enhance the compliance to the energy restricted diet thus leading to greater weight loss, an effect possibly mediated by increased fullness. The present results do not support this hypothesis."
"...According to the present results, increasing meal frequency did not change the daily profiles of peptide YY or ghrelin, nor did it favourably impact appetite parameters."

Lærling skrev:alllstar skrev:Lærling skrev:Den der med, at det nedsætter forbrændingen at spise færre, større måltider - det er, som det allerede er blevet antydet - en myte.
Klud said it
Lyder da hvis som noget broscience. Har du kilder ?
Tjah, har du nogen kilder på, at det forøger forbrændingen at spise færre måltider? (HOST BROSIENCE)

Lærling skrev:Der skulle selvfølgelig have stået flere, Allstar. Det ville i øvrigt klæde dig at forholde dig til, hvad jeg rent faktisk giver af kilder, når du nu selv har spurgt efter dem.
Desuden har jeg ikke skrevet, at der er en forskel. Jeg har blot klargjort for dig, hvorfor den ene approach lige så vel kan være broscience som den anden. Spil nu bold.

bahne05 skrev:essensen skrev:Andars skrev:bahne05 skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Jae, joh - det er jo også noget man kan udlede, men undersøgelsen viste, så vidt jeg husker, at folk der indtog færre, men store måltider fik øget deres masse mere end folk der spiste mange gange om dagen.
Bahne> Kan ikke finde undersøgelsem - men hvorfor synes du det ville være fedt hvis det 'virker' sådan?
fordi jeg pt. prøver at spise hver 3 time., Hvilket jeg synes kan være ret svært pga arbejdstider og svingende trænings tider..

Ajn3b skrev:Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg her i tråden, men en tommelfingerregel er vel maks 3 timer.!

essensen skrev:Ajn3b skrev:Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg her i tråden, men en tommelfingerregel er vel maks 3 timer.!
Det burde du så måske gøre.

Ajn3b skrev:essensen skrev:Ajn3b skrev:Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg her i tråden, men en tommelfingerregel er vel maks 3 timer.!
Det burde jeg måske, men nu kunne det jo være jeg stod i en situation som gjorde at jeg ikke lige havde tid til at læse hele tråden igennem, men alligevel følte jeg ville dele noget med topicstarter, i håb om at kunne hjælpe - så må man jo "take it or leave it".

essensen skrev:Ajn3b skrev:essensen skrev:Ajn3b skrev:Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg her i tråden, men en tommelfingerregel er vel maks 3 timer.!
Det burde jeg måske, men nu kunne det jo være jeg stod i en situation som gjorde at jeg ikke lige havde tid til at læse hele tråden igennem, men alligevel følte jeg ville dele noget med topicstarter, i håb om at kunne hjælpe - så må man jo "take it or leave it".
Give me a break - Har du tid til at skrive indlæg og svare har du også tid til at læse indlæggene igennem, det tager ingen tid. Og hvis du havde gjort det ville du vide din tommelfingerregel ikke er specielt god.

Ajn3b skrev:essensen skrev:Ajn3b skrev:essensen skrev:Ajn3b skrev:Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg her i tråden, men en tommelfingerregel er vel maks 3 timer.!
Give me a break - Har du tid til at skrive indlæg og svare har du også tid til at læse indlæggene igennem, det tager ingen tid. Og hvis du havde gjort det ville du vide din tommelfingerregel ikke er specielt god.
For at være helt ærlig, så "gad" jeg måske ikke til at læse det hele igennem - så lige første post i tråden og tænkte at jeg hurtigt kunne give lidt respons.
Hvis mere kompetente folk så synes der er noget i vejen med det jeg skriver, må de jo rette på mig - i stedet for at diskutere, bare for at diskutere. Ellers må man man jo ignorere det jeg skriver og klappe i.

Klud skrev:New Dude skrev:essensen skrev:Og dog er der samtidig studier der viser at personer der indtager færre, men større måltider gennem en dag får et større anabolsk respons.
Det er også påvist, at folk der spiser færre og større måltider har en blodsukker-kurve svarende til Kingda Ka i løbet af dagen.
So what, hvis det er det der virker bedst.
Har forøvrigt også set den undersøgelse essensen snakker om. Den viste, så vidt jeg husker, at folk der indtager større måltider , med et ligeledes større mellemrum mellem måltiderne (3 om dagen), tog mere muskel og fedt på.
Der var vist også en omhandlende tab af fedt, der ligeledes favoriserede få og større måltider.
Min konklusion er, at man bør koncentrere sig mere om sit overordnede energiindtag end om hvor mange måltider man spiser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster