Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 750
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 748

Følg bodybuilding.dk på

Protein hurtigt spørgmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bb. Jeg har en diskusion med en ven. Vi diskutere.:
Jeg skal have ca. 190 g proteiner om dagen. Er det lige meget hvornår jeg får dem på dagen? Altså gør det nogen forskel om jeg har spist dem alle allerede kl 17.00 eller skal man have dem fordelt over hele dagen. Kunne ikke finde det da jeg søgte. På forhånd tak. Og nu vi er igang gælder det også carbs? :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er fuldstændigt ligemeget, bare du får det ind inden dagen er omme :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Svendborg, Fyn

Logbog: Vis logbog

En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Cilius skrev:Det er fuldstændigt ligemeget, bare du får det ind inden dagen er omme :)

Fuldstændig ligemeget, er forkert.

Det kan sagtens lade sig gøre, at indtage hele din protein på engang eller fordelt over dagen er ikke alt afgørende, men faktum er at det er mest fordelagtigt at have det fordelt over dagen.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Labze skrev:
Cilius skrev:Det er fuldstændigt ligemeget, bare du får det ind inden dagen er omme :)

Det kan sagtens lade sig gøre, at indtage hele din protein på engang eller fordelt over dagen er ikke alt afgørende, men faktum er at det er mest fordelagtigt at have det fordelt over dagen.

Kan du ikke lige finde de facts?
Brugeravatar

Okay tak. Det betyder heller ikke noget om jeg så går sulten i seng. Bare jeg har fået de rigtige tal ? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Okay tak. Det betyder heller ikke noget om jeg så går sulten i seng. Bare jeg har fået de rigtige tal ? :)

Jo det gør det
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Okay er i tvivl nu??? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Stativet skrev:
Labze skrev:

Kan du ikke lige finde de facts?

Der er mange grunde til at det er fordelagtigt at have sine måltider spredt ud over dagen, i forhold til et stort. At være i anabol tilstand, kræver at ens protein synthese overstiger protein nedbrydning i kroppen. Umiddelbart tyder de fleste studier på, at protein syntesen peaker ved omkring 15 gram essentiale aminosyre, det vil sige større mængder ikke umiddelbart påvirker effekten yderligere, samt viser de fleste studier at protein syntesen 'kun' er forhøjet i 3-4timer efter måltidet.

Selvom det ikke er så sort og hvidt, så er det stadig selvsigende at et mere hyppig stigning af protein syntesen giver en bedre anabol respons da net summen af protein syntese - protein nedbrydning er størst.

Her er en kort sammenfatning af forskellige studier: http://jerrybruton.files.wordpress.com/ ... norton.pdf

Styrkeliste

^^

Teoretisk, med henblik på kroppens aminosyrepool mv, er det rigtigt nok ja. Men f.eks. protein pulse feeding har også vist sig værende gavnligt

http://news.bodylab.dk/artikler/1026-pr ... se-feeding

Udiver det, hvis det var så vigtigt at få protein kontinuerligt over døgnet så ville LeanGains princippet slet ikke fungere, og alle der fulgte det ville være tynde skravl. Det er de bare ikke.

Lidt fra Aragon her
http://www.wannabebig.com/diet-and-nutr ... ngle-meal/
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:^^

Teoretisk, med henblik på kroppens aminosyrepool mv, er det rigtigt nok ja. Men f.eks. protein pulse feeding har også vist sig værende gavnligt

http://news.bodylab.dk/artikler/1026-pr ... se-feeding

Udiver det, hvis det var så vigtigt at få protein kontinuerligt over døgnet så ville LeanGains princippet slet ikke fungere, og alle der fulgte det ville være tynde skravl. Det er de bare ikke.

Lidt fra Aragon her
http://www.wannabebig.com/diet-and-nutr ... ngle-meal/

Jeg har ikke givet udtryk for at det ikke kan lade sig gøre, at spise alle sine proteiner på en gang og stadig få resultater. Jeg siger bare, at det ikke er fuldstændig ligemeget med fordelingen.

Der er desværre ikke mange studier tilgængelig som undersøger netop den her problemstilling, men ud fra den teoretiske viden må det være fordelagtigt at fordele sit proteinindtag ud igennem dagen. PPF studiet som bodylab benytter er også en del af den artikkel jeg linkede
"The researchers found that the women consuming the large single dose of protein actually had
greater nitrogen balance, protein turnover, and protein synthesis rates than the group consuming
their protein across four evenly spaced meals. Now the total protein intake for both groups was
only 60g so the group consuming protein evenly only consumed 15g at each meal. Still it is
interesting that the group eating almost all of their total protein in one meal had better results.
Perhaps the group consuming the small meals never reached the threshold required to initiate a
significant response of protein synthesis at any meal whereas the bolus dose group ate enough
protein in at least one meal to initiate have one significant increase in protein synthesis above
baseline during the day.
Now I am not in any way shape or form implying that we are better off just consuming one large
protein meal per day. What I am implying is that it is better to consume larger protein doses
spaced further apart and maximize protein synthesis, rather than consume smaller doses of
protein throughout the day, since research has shown that protein synthesis will become
refractory to constantly elevated levels of amino acids. It may be that a period where amino acids
return to baseline or near baseline is required in order to initiate another bout of protein
synthesis.

I therefore suggest that one consume 4-6 larger protein doses per day instead of 6-8 meals
and wait 4-5 hours between meals rather than 2-3 hours."

Dr. Stuart Philips har også lavet et studie hvor han sammenligner den anabole respons med henholdsvis 2, 4 og 8 måltider fordelt igennem dagen, hvor 4 måltider viste sig at give den bedste respons, jeg kan desværre ikke lige finde det studie lige nu.

Her er et interresant indlæg fra Layne Norton angående netop dette: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iyE#t=226s

Styrkeliste

Dette spørgsmål er efterhånden klassisk; Og forskerne kan ikke rigtigt blive enige.

Jeg foretrækker en jævn strøm af macros fordelt over dagen - Bortset fra PWO meal/shake som ikke indeholder fedt. Let at holde styr på, og svært at fucke up.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Tilbage til Begynder forum