Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1188
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1186

Følg bodybuilding.dk på

Tore Kjær

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Nu har jeg endelig taget mig sammen til, at prøve at lave og opdatere en logbog. :)
Derfor lige nogle informationer om mig.

STATS:
Alder: 17
Træningserfaring: ca. 3 år
Højde: 182 cm
Vægt: 86 kg
Fedt-%: 11,3 %

LØFT:
Bænk: 107,5 kg (for nylig)
Dødløft: 130 kg (gammel)
Sqaut: 135 kg (gammel)

Det er længe siden jeg har sidst har prøvet max i dødløft og sqaut - jeg regner dog med at komme i gang med disse øvelser igen til januar 2010. Herefter skulle jeg gerne få lavet nogle nye målinger.
Jeg regner også med at lave en ny måling af bænkpres her i mellem jul og nytår 2009, da jeg om en uge er færdig med HST program.

MÅL:
Da jeg startede med at træne for nogle år siden var det med henblik på, at tabe mig lidt og få en større muskelmasse. Det er med tiden blevet til, at jeg gerne bare vil være større og stærkere - altså med andre ord virkelig opbygge noget muskelmasse. Jeg synes det går fremad, og jeg kan tydeligt se fremskridt i forbindelse med sammenligning af gamle målinger og nutidige målinger.
Derudover har jeg lidt som mål, at træne til konkurrence her i 2010 - regner selvfølgelig slet ikke med at vinde, men tror det kunne være rigtig sjovt at prøve at være med. :)
Derudover elsker jeg bare at træne, så det agter jeg bestemt at blive ved med. :)

STYRKER/SVAGHEDER:
Jeg synes selv jeg er god til, at holde mig fra usunde og overflødige madvarer o. lign. Derudover er jeg også god til, at være kontant i forbindelse med min træning - dvs. at jeg er god til at finde tid til min træning. Det er meget sjældent jeg skipper en træning! Jeg får nærmest dårlig samvittighed hvis det skulle ske at sprang en træning over. Så hvis det hænder at jeg ikke får trænet på den bestemte dag, så er jeg god til at finde tid til det fx dagen efter, eller lave et aktivt alternativ. :)
Jeg har selvfølgelig også svagheder, men jeg kan ikke lige komme på nogen lige pt. :D

KOSTPLAN
Ja, her ville jeg ønske jeg kunne poste en kostplan, men jeg har desværre ikke lavet nogen. Jeg må tilstå jeg ikke har gået så meget op i kosten, at det er målt og vejet. Men, jeg holder mig fra kager, slik, sodavand og andre "luksus" overflødige, usunde fødevarer. Jeg prøver så vidt muligt at spise så sundt og varieret som muligt. Jeg har dog en tendens til at spise en hel del når der så er mad på bordet, hvilket jo af og til kan være praktisk nok, men også til tider negativt.
Jeg håber jeg en dag får lavet en kostplan.

MOTION
Jeg dyrker desværre ikke rigtig nogen form for motion. Jeg spiller golf og går til cheerleading, men det er der ikke så meget konditionstræning i. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at løbe, og har da også prøvet at starte, men det endte med at jeg stoppede igen, da jeg følte mig kronisk træt. Jeg håber lidt på, at når vejret vender igen og det bliver forår osv., så vil jeg prøve igen - dog bare i weekenden.
Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at få min fedt-% ned under de 10 stykker - det kunne være rart. :)

Men ja, formålet er at jeg vil poste lidt billeder, videoer, programmer og andre ting og sager i denne logbog i gennem tiden. :) Jeg er selvfølgelig altid modtagelig overfor konstruktiv feedback. :)
Well, peace out herfra. :)
Mangler du et diskotek? Tjek http://www.diskotek-palmas.dk

Reputation point: 0

Geografisk sted: Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 142.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej Tore Champ og velkommen til!

Jeg vil helt klart mene, at når man tager højde for din alder og korte træningserfaring, har du klart talent for vægttræning og bodybuilding.

Der er ikke mange 17 årige, som kan løfte det samme som dig, og som har opbygget så markant en musklemasse på så relativt kort tid.

:king:

Jeg glæder mig til at følge din træning og fremgang herinde, og jeg er som sagt sikker på, at du kan nå meget langt både som styrkeløfter og bodybuilder, hvis du formår at holde interessen og motivationen. :)

Vi snakkes champ!
Brugeravatar

Jeg takker for de pæne ord bear. :) Jeg tvivler stærkt på at jeg skulle miste interessen og/eller motivationen, hehe. Som man siger: skole kan der blive plads til, træning skal der være plads til. :) Men jeg håber på at tabe mig en smule, og gaine en smule mere muskelmasse - så vil jeg blive glad!

I DAG
Jeg vil først og fremmest sige, at jeg har fundet en svaghed. Jeg er meget skidt til at tage lidt for lange pause i mellem sættene - det skal selvfølgelig siges at det er fordi jeg snakker med en af mine rigtig gode venner, som jeg ellers ikke ser til dagligt. Når jeg er alene ovre og træne, så kører jeg selvfølgelig programmet i jævnt tempo med god intensitet.

Men programmet for i dag var 2. sidste dag af HST. Dvs. at der køres 2 sæt af 5 reps (hvilket jo ikke er alverden, men dog nok med høj vægt. Jeg synes dog ikke det giver så godt, men mangler kun én træningsgang, så det kan jeg godt køre til ende inden jeg skærer ned på vægten og blusser op for sæt og reps).
Følgende øvelser er i programmet:

Bænk
Side laterals
Underarms pull-ups (gad vide om de har et pænere navn? :D )
Dumbell flyes
Arnold presses (er dog blevet til alm. skulder pres eftersom vægten øgedes)
Pull-downs
Pull-ups m. vægtstang (kan ikke huske dens rigtige navn - men det er den hvor man står i sådan en skovskider stilling og så har man vægtstangen sat i et stativ, så man kun løfter den ene ende)
Biceps på kabelmaskine (igen kan jeg ikke huske et ordentligt navn)
Triceps extensions på kabel maskine (tror jeg den hedder?)
Biceps curls (8x8x8)

Jeg beklager selvfølgelig jeg ikke kan huske de helt rigtige navne - det er selvfølgelig også for dårligt. :)
Men alt i alt en god træning, og intensiteten blev holdt oppe, og pauserne var i dag ikke særlig lange.
Varighed: Ca. 1 time og 30 min
Vægt under træning: 85,3 kg

Tror det var alt herfra for i dag. :) Jeg er dog faktisk i gang med at lave en kostplan for en enkelt dag. Har data for 2 af mine måltider (de er altid ens, næsten), så nu mangler jeg bare at få nogle data for de sidste par måltider, og så få skidtet skrevet ind. :)
Peace out! :dance:

Styrkeliste

KOSTPLAN:
kostplan

Så er det lykkedes mig at lave en kostplan. MEN, det ser vidst ud som om jeg indtager for mange kcal pr. dag? Jeg har ikke så meget forstand på dette, så hvis nogen har nogle kloge ord, så er de stærkt værdsat!
Og ingen træning i dag - men ser frem til sidst HST træning i morgen. :) Derefter skal der bare køres lidt random øvelser, med noget lavere vægt, og nogle flere reps end de 5 jeg kører i HST lige pt.

Styrkeliste

Hej Tore.. Her er lidt hjælp :)

1.
Underarms pull-ups (gad vide om de har et pænere navn? )
Dumbell flyes
Arnold presses (er dog blevet til alm. skulder pres eftersom vægten øgedes)
Pull-downs
Pull-ups m. vægtstang = T-bar rows

Biceps på kabelmaskine = Cable curls
Triceps extensions på kabel maskine (tror jeg den hedder?)
Biceps curls (8x8x8)

2. Din kostplan kan blive meget bedre!

Smør, leverpostej og spegepølse er altsammen skod mad. Det indeholder for meget usundt fedt.
KEtchup er også ret skod, da det næsten bare er sukker.

Kan det virkelig passe at du spiser 570 gram!! pasta i et måltid? Det er jo sygeligt meget, hele 1800 kcal... Jeg tror du har vejet forkert, ellers skal du nok skære det drastisk ned, hvis du vil tabe dig lidt på et tidspunkt..

5500 kcal er også voldsomt meget, jeg tror jeg skal have omkring 3000 for at tage moderat på....

Jeg ville skære meget ned i pastaen og smide flere grøntsager og fedtfattigt kød ind, og så ikke spise mere end 4000 kcal hvis du vil tage på, og lige under 3000, når du skal tabe dig...

PS: i nsæte uge regner jeg med at træne:
Søndag aften
mandag aften
tirsdag aften
onsdag aften
torsdag - jul - ingen træning

Håber vi ses dernede champ
Brugeravatar

Jeg håber lidt jeg har vejet forkert, for jeg synes også det er helt sindsygt meget! Men ja, jeg noterede det der stod på vægten. Men altså jeg har spist sådan her det sidste år og vægten har sagt lige omkring 84 kg hver gang. Jeg hverken taber mig eller tager på, og min fedt-% er stadig det samme som for 3 måneder siden, så jeg ved ikke rigtig.
Har vejet maden for i aften også:
kostplan

Er det skodmad? :D Det smager da ellers nice - men nå, jeg må hellere høre på dig. Du har lidt mere forstand på det med mad end jeg. Jeg spiser bare. Hehe. :)
Jeg var godt klar over det kunne blive meget bedre, men synes nu også selv det kunne være meget værre - og jeg vælger nu fødevarer uden unødig fedt.
Men hvad synes du jeg bør spise til middag i stedet for så? :)
Og ja, jeg burde nok spise noget mere grønt, men ja, jeg gider bare ikke rigtig spise sådan noget. :wink:

Jeg vender lige med Dennis hvornår vi træner - og så ses vi forhåbentlig derovre en aften. Så kan vi også diskutere min kost yderligere face2face. :)

PS. tak for navnene på de øvelser der. :) Kendte ikke lige til deres mere formelle navne. :)

Styrkeliste

Hej Tore - bare lige for at få det på det rene, så er det ikke for at være "efter dig", jeg kalder din kost for "skod mad", men simpelthen kun fordi nogle af de fødevarer du spiser sagtens kunne skiftes ud med bedre alternativer :)

altså spegepølse og leverpostej indholder vel normalt omkring 30% fedt, og det er vel og mærke ikke det gode fedt, som det du finder i fisk, nødder, fiskeolie, advokado osv..

Jeg ville droppe leverpostejen og spise noget mere fedtfattigt kød som kalkun, kylling og tun i stedet.

Æggehvider er også gode, du kan købe dem billigt i 5 liters dunke ved bageren i Ryom, det gør jeg :)

PS: Husker du at trække tallerkenen fra, når du vejer?
Brugeravatar

Jeg ved godt det ikke er for at være efter mig. :) Jeg er bare interesseret i at høre hvad man kunne bruge som alternativ på en madpakke - for jeg er nødt til at have noget med i skole (uden mad og drikke, dur helten ikke :) )
Men det kunne være man skulle prøve de æggehvider.. Lyder interessant nok. Og mht. den spegepølse, så er det en af de bedre. Der er stort set ingen fedt i, men tværtimod rigtig meget protein. Omkring 20 % protein og 8 % fedt, så vidt jeg husker - så det er en af de bedre, synes jeg selv. :)
Og ja, jeg har skam fraregnet tallerkenen. :) Men jeg er selvfølgelig kommet til at tænke på, at pastaen selvfølgelig har suget en del vand. Vægten har sagt den angivede mængde, men en hvis procentdel er vand. Så det er ganske vidst rigtig jeg ikke har indtaget helt så meget pasta. :) Så nu passer pengene også lidt bedre.

Men nu til dagens træning!!
Det har i aften været en kanon træning i selskab med the Dennis og the bear! :) Der blev straffet nogle effekter i jernhulen må man sige.

FREMGANG:
Efter HST programmets afslutning i lørdags, skulle der køres max bænk i dag. Det gik fortræffeligt! Der er et klart gain på 5 kg. Dvs. max vægten i bænk nu hedder:

Bænkpres: 112,5 kg (uden hjælpemidler)

TRÆNINGEN:
Bænk (en del sæt, og derefter max)

3x10x50 Front squat
3x10x60 Benpres
Kanon supersæt i øvrigt - giver rigtig godt i benene. Og faktisk første gang med en ordentlig front squat hvor teknikken var i orden! :)

3x10x37,5 Cable curls
3x10x40 Upright rows
Også et udemærket supersæt. Lang tid siden jeg sidst har kørt upright rows.. Det var godt at komme i gang igen. :)

2x10x45 Facepulls
En enkelt afslutningsøvelse inden turen gik hjemad.

Alt i alt en kanon god træning, hvor intensiteten blev holdt på et højt niveau! Det har i sandhed gjort godt - det kan godt mærkes at det er længe siden man sidst har kørt squat - og så en ny variation oven i købet - og derudover også upright rows. Men rigtig godt. :)

Træningstid: ca. 1 time

Efter træningen blev der indtaget:
30 g protein (80 % - blev der også inden træning)
En enkelt banan

Det var alt for denne dag. :) Næste træning hedder onsdag d. 23/12-2009. Derefter går der nok et par dage før der skal trænes igen, for så komme juleaften, og efterfølgende nogle julefrokoster og et enkelt julebal. Men håber at jeg søndag eller mandag igen er klar til en god træning! :)

Styrkeliste

Hej Tore
Super godt gået med bænken idag. I er sgu ved at være et par stærke gutter. Og når man så tænker på at I kun er 17 år (insane), så er det altså vildt flot!

:D
Brugeravatar

Random øvelser

Bænkpres (5 sæt)
Db flyes (4 sæt)

Side laterals (4 sæt)
Mave (2 sæt)
Pull-downs m/ strakt arm (4 sæt)

Hammer curls (3 sæt)
Sideway hypers (2 sæt)
En-arms stræk (3 sæt)

En okay træning kun.. Jeg var fuldkommen ristet i kroppen efter max pres i bænk fra mandag aften. Så jeg kørte fail i bænken og måtte endvidere stryge en øvelse.. (LORT!) Men ja, det kunne jeg selvfølgelig have sagt mig selv. ](*,)
Men derudover kørte resten udemærket. Der var en høj intensitet og en god fart på træningen da jeg i dag var alene i jernhulen.
Der er ikke angivet kg i dagens træning da jeg i skrivende stund ikke kan huske dem. :-k

Der blev indtaget en protein shake hhv. før og efter træningen - ca. 60-70 g protein (80 %)

Men nu er der "ferie". Dvs. at der ikke er træning igen før søndag eller mandag. Så nu får kroppen lige et par dage til at restituere sig ordentligt.

Men ellers, en rigtig god jul til jer alle sammen! :dance:

Styrkeliste

Fik ikke lige skrevet for i går, så gør det i dag i stedet for. Bedre sent end aldrig som man siger. :)

TRÆNINGEN

Bænk
8x50kg 10x75kg 8x85kg 4x95kg 10x75kg

Flyes
10x25kg 8x27,5kg 6x30kg 10x22,5kg

Side laterals
15x10kg 8x12,5kg 6x15kg 10x12,5kg

Pull-downs m/ strakt arm 15x45 kg 10x 55 kg 5x65kg 10x50kg

Hammer curls
12x15kg 6x20kg 10x 17,5 kg

En-arms træk
10x30kg 6x40kg 8x35kg

Bænk m/ klods
10x80kg 8x90kg 4x100kg 8x85kg
____________________________________________________________________________________

Alt i alt en fin træning. Hyggeligt med min gamle lærer Kasper (klart en af de bedste lærer jeg har haft må man sige!!). Det var hyggeligt at snakke lidt der i mellem øvelserne. :)
Ellers moderat hård træning - jeg kan godt mærke det er nogle dage siden jeg sidst trænede. Patterne er en lille smule ømme, hehe. :)
Det er faktisk samme program som sidst, dog stregede jeg bænken m/ klods i sidste træning pga. max løftene forrige gang. Men dette program køres de næste par træninger også. D. 4 januar 2010 starter jeg på Sheiko - GLÆDER MIG!!! :)

Træningstid: 1 time og 30 min

Styrkeliste

Træning

Bænk
8x50kg 10x75kg 8x85kg 4x95kg 10x75kg

Db flyes
10x25kg 8x27,5kg 6x30kg 10x22,5kg

Dødløft
10x50kg 8x80kg 6x90kg 6x105kg 8x80kg

Hammer curls
12x15kg 6x20kg 10x17,5kg

Mave serie (2 sæt)

En-arms træk
10x30kg 6x40kg 8x35kg

Bænk m/ klods
10x80kg 8x90kg 4x100kg 8x85kg

Side laterals
15x10kg 8x12,5kg 6x17,5kg 10x12,5kg
____________________________________________________________________________________

Rigtig fornuftig træning i dag, med min gode ven Dennis (som jeg næsten altid træner sammen med). :) Er øm efter sidste træning, men så kan man mærke at man lever! :)
Første dødløft i rigtig lang tid. Tænkte jeg hellere måtte køre lidt inden næste træning, da jeg der skal køre max i både dødløft og squat på torsdag d. 31/12-2009. Det er selvfølgelig i forbindelse med SHEIKO programmet som jeg skal køre i januar.
Derudover har jeg kigget lidt på programmet herinde fra; "Større arme på 12 uger". Jeg synes det lyder lovende, så det skal køres efter SHEIKO - det glæder jeg mig sgu også til! :)

Træningstid: ca. 1 time og 30 min

Styrkeliste

FREMGANG
Fordi jeg starter på SHEIKO her efter nytår (d. 4. januar 2010), så har det været nødvendigt at kende mit max i både bænkpres, dødløft og squat. Bænken målte jeg for et par uger siden, så den er frisk nok. Så i dag stod den på max i dødløft og squat (også i den rækkefølge). Fremgangen er således:

Dødløft: 150 kg (med straps og bælte)
Squat: 142,5 kg (med bælte)

Jeg er særligt tilfreds med dødløftet. Det er tusinde år siden jeg sidst har kørt denne øvelse, og dengang jeg sidst trænede max i den, fik jeg den kun på 130 kg. Dvs. jeg er steget 20 kg uden egentlig at have trænet øvelsen. Det er godt nok. :)
Dødløft blev ikke maxet ud, men jeg tror nu ikke jeg kunne have taget voldsomt meget mere end det. Og mht. squat, så tror jeg muligvis at jeg ville have kørt failure i 145 kg, men prøvede ikke.

TRÆNINGEN

Dødløft - mange sæt og derefter PR

Squat - mange sæt og derefter PR

Preacher biceps curl
2 sæt x 10 reps x 30 kg

Konkurrence i caple flyes (mod the bear)

KONKLUSION
Alt i alt en super træning, lidt hård med både PR i squat og død, men det lykkedes med udemærkede resultater.
Kasper min gamle lærer (the bear) kom forbi jernhulen, og vi fandt på at tage en lille konkurrence i caple flyes. Jeg må desværre erkende et nederlag.. :( Men jeg tabte kun med 3-4 reps. Reglen var 6 reps hvor vi startede på 25 kg. Vi endte på 52,5 kg, som jeg kun kunne tage 2-3 reps af, hvor han så tog alle 6. Men et tillykke skal lyde. :) Jeg tabte til en der i den grad også er værd at tabe til (hvis man kan sige det sådan).
Ellers var min gode ven Dennis også med ovre og træne. Han kørte også max i dødløft. :) Det var kanon!

Ellers skal der lyde et rigtig godt nytår til alle bodybuilding.dk! :) Vi ses i det nye år til mange gode træninger. :hihi:

Styrkeliste

ToreKjaer skrev:...Kasper min gamle lærer (the bear) kom forbi jernhulen, og vi fandt på at tage en lille konkurrence i caple flyes...

...Ellers skal der lyde et rigtig godt nytår til alle bodybuilding.dk! :) Vi ses i det nye år til mange gode træninger. :hihi:
Nå træner du også i den lokale jernhule?
Hvad med centeret i Midtdjurs IF?
er det ikke tættere på?
Tillykke med dine flotte PR i DL og squat, og godt nytår. :drink:
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan

@ Henning

De vægte de har deroppe er ikke tunge nok. Hehe, så jeg holder mig til den lokale i Thorsager. :)
Og tak tak. :)

Styrkeliste

Først og fremmest fik jeg ikke lige skrevet noget indlæg for sidste træning (som var i søndags 3/1-2010 - i øvrigt underligt at skrive 2010, hehe :) )
Jeg kørte sidste gang nogle random øvelser til mit SHEIKO for, at finde passende antal kg. Så det var faktisk en nem, men udmærket træning. :)

TRÆNINGEN
Men, nu til dagens træning. Der blev langt om længe startet på SHEIKO:

Squat
1x5x72,5 2x4x85 3x2x100 5x2x115

Bænkpres
1x5x57,5 1x4x67,5 2x3x80 6x3x90

Db flies
5x10x22,5

Squat

1x5x72,5 1x5x85 5x4x100

Abs
3x10x20

En ganske fornuftig træning - hård intensitet hele vejen igennem. Kan godt mærke de i alt 18 sæt squat i benene her bagefter - de er lidt ristet! :) Men så kan man jo mærke man lever, hvilket jo er godt. :)
Men jeg ser meget frem til næste træning som hedder torsdag.
Og btw. så må det lorte sne gerne gå væk, for det kan måske forhindre en træning, hvilket er totalt uacceptabelt! :)

Træningstid: lidt over 1 time
Sidst rettet af ToreKjaer 9. jan 2010, 22:02, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Nu fik jeg ikke lige skrevet log for sidste gang, så den vil jeg lige starte med. :)

Træningen torsdag d. 7/1-2010

Dødløft
1x4x75 1x4x90 2x3x105 5x3x120

Bænkpres
1x6x57,5 1x5x67,5 2x4x80 2x3x85 2x2x90 2x3x85 1x4x80 1x6x75 1x8x67,5 1x10x67,5

Db flies
5x10x22,5

Dødløft til knæ (mærkelig øvelse.. Laver den om til alm. dødløft)
1x4x75 1x4x90 5x4x105

Goodmornings (De mange sæt med forskellig vægt skyldtes, at jeg lige skulle finde ud af den rigtige vægt at træne med)
1x5x40 1x5x45 1x5x60 1x5x65 1x5x65

Det var en god træning, men dog blev der snakket lidt for meget. Men ja, en okay træning. Kan dog ikke huske træningstiden, men for lang i hvert fald. :(

Men nu til dagens træning. :)

Træningen lørdag d. 9/1-2010

Bænkpres
1x5x57,5 1x4x67,5 2x3x80 5x3x90

Squat
1x5x72,5 1x4x85 2x3x100 5x3x115

Bænkpres
1x5x62,5 1x4x75 5x3x85

Db flies
4x10x22,5 1x10x25

Abs
3x10x20

En god træning med god intensitet. Trænede alene i dag pga. min makker har fået sig en skade i sit håndled - så det er jo nok bedst med en pause. :) Men det var også fint nok at træne alene, for så er man da sikker på man ikke kommer til at snakke med nogen.
Der skal trænes igen i morgen - dødløft. :) Jeg har været lidt øm i både ben og lænd efter hhv. 1. træning med squat og 2. træning med dødløft, men jeg er dog ved at komme mig. :)

Træningstid: ca. 1 time og 10 minutter
Sidst rettet af ToreKjaer 10. jan 2010, 16:12, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

TRÆNINGEN

Dødløft
2 x 3 x 75
4 x 2 x 90

Incline press
6 x 4 x 32,5

Dips
5 x 6 x 20

Dødløft off boxes
1 x 4 x 90
2 x 4 x 105
2 x 3 x 120
4 x 2 x 135

Seated goodmornings
5 x 5 x 25

En fornuftig træning. Var alene, så intensiteten var høj. Men jeg er godt nok træt af, at køre dødløft. Det er selvfølgelig en super god øvelse, men jeg er virkelig kørt træt i den. Orker den ikke mere! Men jeg vil holde den ud her i SHEIKO, og så holde en pause med den efterfølgende.
- Nå, det var lige det sure opstød. Derudover er jeg lidt øm i lænden efter træningen pga. dødløft - kan godt mærke jeg presser mig selv mere end jeg er vant til. Men det er jo nok positivt nok - det kan da betyde lidt fremgang? :)
Men nu er der lige en dags pause (i morgen) og så er det tid til træning igen (tirsdag) - i morgen står den nok på cheerleader træning, hvis jeg ikke stadig er uvenner med nogle af dem fra holdet (FORSTÅR IKKE PIGER!!!!!!!).

Vægt under træning: 85,5 kg
Træningstid: ca. 1 time og 40 minutter

Styrkeliste

TRÆNINGEN

Bænkpres
1 x 5 x 57,5
1 x 4 x 67,5
2 x 3 x 80
3 x 3 x 90
3 x 2 x 95

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 4 x 85
2 x 3 x 100
5 x 3 x 115

Bænkpres
1 x 4 x 62,5
2 x 4 x 75
4 x 4 x 85

Db flies
5 x 10 x 25

Abs
3 x 10 x 20

Fornuftig træning. Havde min gamle folkeskole kammerat og homie, Martin, men over i jernhulen her til aften. Det er kun 2. gang han er med derovre, men han gør hurtigt fremskridt kan jeg se. Han skal selvfølgelig stadig arbejde en del på teknikken, men det går hastigt frem. Håber han hænger i, i hvert fald en gang om ugen eller noget lign. :)
Derudover en fin træning. Tog lidt længere tid end normalt fordi jeg lige skulle sætte ham ind i hvordan og hvorledes, og forklare om muskler osv. :)
Men ellers fin intensitet. :) Jeg er bare blevet bange for, at jeg er ved at fange mig en gang halsbetændelse eller lign. Jeg hoster i hvert fald, men håber det kun er meget mildt og overfladisk. Ville være meget træt af hvis det skulle gå ud over mit SHEIKO.

Men håber på træning igen på torsdag. :)

Træningstid: ca. 2 timer

Styrkeliste

Tore Champ:
Fedt at Martin er begyndt at træne med, han er sgu en super fin fyr. Hvis han har bare halvt så meget talent for at smide med vægte, som han har for at skate, skal han nok blive god.

Din sheiko ser da fin ud - jeg kender godt det med dødløft - det er en killøvelse, som kan dræne een helt vildt. Hvis du virkelig bliver træt af den kunne du erstatte den med Bend over rows eller T bar rows, som ligner dødløft en del.

Det vigtigste er dog, at du ikke får decideret ondt af at træne den (på en skadeagtig måde?), det er der ingen øvelse, som er værd.
Brugeravatar

@ Kasper:

Tror ikke han kommer til at træne fast, men jeg håber da han vil tage med over et par gange. :)

Og ang. dødløft, så vil jeg sige at jeg ikke konkret får skadesondt, men jeg bliver nok lidt øm i ryggen på en underlig måde.. Måske pga. for mange kg, men ved det ikke.. Det kunne måske også være fordi det er lang tid siden jeg sidst har kørt den jævnligt, og så kan det være jeg lige skal i gang igen.

Men jeg skal køre dødløft igen i morgen, så må jeg lige se om jeg får ondt eller hvad der sker.

Styrkeliste

Jeg kom desværre ikke over og træne i går pga. en snotnæse og lunger der piver en smule. :( Jeg har derfor valgt at holde mig i ro fra aktive aktiviteter de sidste dage, i håb om at jeg i morgen kan genoptage min træning.

Styrkeliste

TRÆNINGEN

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 4 x 85
2 x 3 x 100
5 x 3 x 115

Bænpres
1 x 5 x 62,5
1 x 4 x 75
5 x 3 x 85

Db flies
5 x 10 x 25

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 5 x 85
4 x 4 x 100

Abs
3 x 10 x 20

God træning. Jeg tror jeg er ved, at vinde over min snotnæse. Min ven og makker Dennis er heldigvis også ved, at være ovre sin håndledsskade, så han var med ovre og tæve noget jern i dag. :)
Det var en forholdsvis hård træning (gik til den, men nok også pga. en lettere svækket krop pga. sygdom) - men alt i alt en rigtig fin træning.

Og så har jeg lige lavet kostplan for mit morgenmåltid. Jeg må altså spise alt for meget, eller også må der være nogle forkerte værdier i programmet herinde.. For denne gang har jeg ikke vejet forkert, det er jeg rimelig sikker på. Men ja, jeg spiser selvfølgelig ikke så meget hver dag, da jeg ikke har tid til det, men jeg kunne sagtens hvis det var. Kommentarer er velkommende.

kostplan

Styrkeliste

Hej Tore. Det er ret simpelt at svare på dit spørgsmål: Du er kun 17 år, og har allerede fået - i mine øjne - fantastiske resultater. Lige nu bør dit fokus være, som det også er, at blive større og stærkere. Bare træne og æde derud af.

Det medfører, at der som sådan ikke er meget mening i at veje din kost og tænke så meget over den. Så længe du spiser sundt, får masser af mad og rigeligt med protein. Pointen er først og fremmest, at din og Dennis træning går så forrygende, at det ville være meningsløst at ændre på noget som helst.

Hvis I så en dag beslutter jer for at cutte og få fedtprocenten ned, SÅ skal der helt klart ske noget andet med kosten, så skal du nok mindst ned og spise det halve antal kalorier af hvad du gør idag..

Så nu og her: Fortsæt det gode arbejde, æd og træn

Cut senere: Så ser vi på kosten!
Brugeravatar

Kasper, jeg fortsætter mit ædegilde, og så må vi se om jeg skal cutte engang (bliver nu nok aktuelt engang).

TRÆNINGEN

Behind the neck presses
5 x 5 x 45

Incline press
6 x 4 x 32,5

Dips
5 x 8 x 20

Dødløft
1 x 4 x 75
1 x 4 x 120
2 x 3 x 105
5 x 2 x 115

Seated goodmorning
1 x 5 x 25
4 x 4 x 40

Skulderpresmaskine - battle med Kasper
Vi satte maskinen på niveau 6 ud af 8 og kørte på til vi ikke kunne mere. Jeg tabte desværre (igen) stort.. Jeg gik død efter 14 reps, og Kasper først efter 20 reps.. Men god battle. Tak for kampen. :)
Vi har aftalt at tage en battle i biceps næste gang - hvor jeg ved, at jeg vil tabe rimelig stort også (tag den selvtillid!!!). Mit ego er efterhånden relativt lille efter de nederlag. :(

Men, god træning. Med vilje hurtig træning fordi jeg skulle have et lift hjem. Så der var fart på, hvilket selvfølgelig gjorde det hårdere, men stadig super godt. :)
Jeg fik kørt noget død i dag, og jeg synes faktisk den fungerede rigtig godt i dag. Så no worries dér.
Og selvfølgelig er det nederen, at jeg tabte og dermed fik skubbet mit ego godt ned i støvet.. Og at vi så skal have en biceps battle næste gang, hvor jeg også taber.. Det er ikke optimalt. Ville være fedt med en øvelse, jeg vidste, jeg kunne owne ham i - hvis der findes sådan en... Hehe. :)

Ellers har jeg fået trænet cheerleading i dag. Vi skal til turnering på lørdag, og mildest talt, så ligner det lort det vi har indtil videre. Vi har kun 2-3 træninger inden turneringen, så det skal snart til at falde på plads, hvis ikke vi skal gøre os selv til grin.. ;)

Styrkeliste

God battle!

Du owner mig i alt med ben, det er der ingen tvivl om. Den må vi tage engang, når dit ego virkelig trænger til et boost! :)
Brugeravatar

Kasper, jeg vil tro at jeg trænger til et boost efter vi har kørt en battle i biceps. :)
Derudover fik jeg ikke skrevet log for sidste træning, så den starter jeg lige med.

TRÆNINGEN 19/1-2010

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 4 x 85
2 x 3 x 100
5 x 3 x 115

Bænkpres
1 x 5 x 57,5
1 x 4 x 67,5
2 x 3 x 80
6 x 3 x 90

Db flies
5 x 10 x 25

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 5 x 85
5 x 5 x 100

Abs
3 x 10 x 20

Det var en rigtig fin træning. Der er ikke så meget at sige der. Træningen tog vidst 1 time og 30 min så vidt jeg husker. Så konklusionen må være en fornuftig træning. :)

TRÆNINGEN 21/1-2010

Dødløft (manglede 2 sæt til sidst, men stoppede pga. smerter i ryggen)
1 x 4 x 75
1 x 4 x 90
2 x 3 x 105
3 x 3 x 120

Bænkpres (maaaange sæt!! :dance: )
1 x 8 x 57,5
1 x 7 x 62,5
1 x 6 x 67,5
1 x 5 x 75
1 x 4 x 80
2 x 3 x 85
2 x 2 x 90
2 x 1 x 95
2 x 2 x 90
2 x 3 x 85
1 x 4 x 80
1 x 6 x 75
1 x 8 x 67,5
1 x 10 x 32,5
1 x 12 x 57,5

Db flies
5 x 10 x 25

Dødløft
Igen droppede jeg helt denne øvelse pga. smerter i ryggen.

Seated goodmornings
5 x 5 x 45

Relativ dårlig træning.. Kroppen var fuldstændig smadret efter en kanon hård idrætstime og derefter cheerleading. Havde ondt i ryggen allerede inden jeg tog til træning, og måtte da også erkende at det var bedre at stoppe med dødløft, inden det evt. gik galt. Intensiteten var forholdsvis ringe, og træningstiden var ALT for lang (næsten 2 timer og 30 min)..
Har i skrivende stund stadig ondt i ryggen, og tror det skyldes cheerleading.. Derfor overvejer jeg kraftigt at stoppe til dette, og så få mere styr på min træning. Under alle omstændigheder vil jeg ikke have tid til det efter SHEIKO, da jeg skal til at træne de dage hvor der også er cheerleading - så det kommer lidt af sig selv.
Men ang. SHEIKO indtil videre, så synes jeg ikke særlig godt om det. Dødløft synes jeg ødelægger det for mig, på et eller andet plan. Så jeg tror det er første og sidste gang jeg kører dette program. Men tror dog der er sket fremskridt. :)

Og til sidst er jeg nødt til at skippe træningen på lørdag da jeg skal til turnering med cheer. Det er jo i øvrigt heller ikke optimalt, at det skal gå ud over min træning..

Styrkeliste

Fik ikke lige skrevet log for træningen i går, så det gør jeg nu. :)

TRÆNINGEN D. 24/1-2010

Dødløft
1 x 3 x 75
2 x 3 x 90
4 x 3 x 97,5

Db press (battle med Kasper)
1 x 20 x 35
Kunne klart ikke tage flere end 20 reps! Det kunne Kasper heldigvis heller ikke, så det blev en uafgjort match - hvilket højnede min selvtillid en smule. Hehe, der er håb for jeg en dag slår ham i et eller andet. :)

Bænkpres
1 x 6 x 57,5
1 x 6 x 67,5
5 x 6 x 75

Triceps extension
5 x 10 x 32,5

Dødløft off boxes (stregede sidste omgang, der lød på 4 x 4 x 127,5, pga. lænden)
1 x 4 x 90
2 x 4 x 105
2 x 4 x 120

Træningen var meget god faktisk. Dødløft kørte udmærket i dag, men jeg kan mærke at jeg er ved at køre træt i den. Heldigvis kun én uge tilbage af SHEIKO, og så én uges de-load.
Der var forholdsvis høj intensitet på hele vejen igennem, så meget som der nu kan være med SHEIKO. Derudover hyggelig træning med både Dennis og Kasper! :) Og god battle, hvilket pumpede min triceps til det yderste - bænken som jeg kørte lige efter, føltes relativ tungt, hvilket det jo ikke er. :)
Tror iøvrigt ryggen havde godt af en pause lørdag.
Men næste træning bliver så i morgen - glæder vi os til. :)

Styrkeliste

TRÆNINGEN D. 26/1-2010

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 4 x 85
2 x 3 x 100
7 x 3 x 115

Bænkpres
1 x 5 x 57,5
1 x 4 x 67,5
2 x 3 x 80
2 x 3 x 90
3 x 2 x 95
2 x 3 x 90

Dips
5 x 6 x 20

Db flies
5 x 10 x 25

Abs
3 x 10 x 20
________

Fin og hurtig træning, høj intensitet. Altså, en super træning - ingen problemer der.

Træningstid: ca. 1 time og 10-20 min

TRÆNINGEN D. 28/1-2010

Dødløft
1 x 3 x 75
2 x 3 x 90
4 x 2 x 105

Bænkpres
1 x 5 x 57,5
1 x 5 x 67,5
2 x 5 x 80
5 x 4 x 85

Db flies
5 x 10 x 25

Dødløft (droppede sidste sæt: 3 x 2 x 127,5)
1 x 4 x 75
1 x 4 x 90
2 x 3 x 105
3 x 3 x 120

Goodmornings
5 x 5 x 65

God og hurtig træning igen. Dødløften kørte fornuftigt, der var faktisk ikke rigtig noget dér, men valgte alligevel at droppe det sidste sæt.
Dødløft og goodmornings giver bare et super kick i lænden - rigtig nice! :)
2 dage tilbage med SHEIKO, og så de-load. Vi snakker her om lørdag og søndag.

Træningstid: lidt over 1 time

Styrkeliste

TRÆNINGEN D. 30/1-2010

Squat
1 x 5 x 72,5
1 x 4 x 85
2 x 3 x 100
3 x 3 x 115
3 x 3 x 122,5

Bænkpres
1 x 5 x 57,5
1 x 4 x 67,5
2 x 3 x 80
6 x 3 x 90

Dips
5 x 6 x 20

Db flies
5 x 10 x 25

Abs
5 x 10 x 20

Squat
1 x 4 x 80
1 x 3 x 92,5
5 x 3 x 107,5

Skulderpres (maskine) - bare lige for at se om jeg kunne klare 20 reps (tabte jo i battle), og det kunne jeg godt! Hehe. Lidt gain i selvtilliden. :)
1 x 20 x niveau 6 (tror det er 60 kg)

Helt fantastisk træning! Super super hård træning, fordi jeg havde travlt - stormede rundt til øvelserne, hehe. :) Tvivlede først på om jeg kunne nå det hele, men det kunne jeg, heldigvis. Men der var altså fart på hele vejen igennem - hvilket også er den bedste måde at træne på, efter min mening. :)
Én dag tilbage af SHEIKO, og den skal trykkes af i morgen!

Træningstid: ca. 1 time og 15 min.

Styrkeliste

Næste