Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Toshiba Satellite U400-16E

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa, jeg har tænkt mig at købe denne http://www.laptops.dk/product_info.php? ... 2685fb2af3

Den skal 110% bruges til skole arbejde > Skrive opgaver, surfe på nettet, læse - Jeg har ingen planer om at der skal være spil på, men altså det ville jo aldrig være dårligt :)

Er der nogen som ejer sådan en, hvis ja - Hvad syntes i om den?

Og er der nogen som kender til computeren, ville i anbefale den eller er der noget helt andet i vil anbefale istedet?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Den ser udmærket ud til formålet, dog har jeg dårlig erfaring med toshiba, og det har en af mine venner også. Synes nemt at de bliver varme. Og overophedet så den slukker. Ellers så er var de gode nok, den time de virkede inden de brændte sammen.

Når de brændte sammen gik der 30 minutter så kunne den tændes igen og 1 time efter slukkede den igen.
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Reputation point: 0

Jeg har også kigget på denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=48 ... 3EEB25CF18

Det er den lidt nyere model, er der nogen som er eksperter på område som kan sige om det er værd at smide 1000kr ekstra afsted, for så er vi op på 6000, hvilket imo er ret dyrt, da penge jo ikke er det jeg har mest af :hihi:
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

Den ser udemærket ud, og personligt har jeg god erfaring med toshiba, jeg har aldrig haft problemer med varme.
Til tider har min stået tændt flere uger i træk uden varme problemer, og kan også sagtens ligge med din i sengen oven på dynen, uden den bliver for varm :)

Derudover skal du lige kigge på grafikkortet, da det sux :D
Men hvis det er primært til skolebrug, er det jo irrelevant.

På den nye model, får du ikke ret meget mere for pengene, udover et bedre grafikkort :)
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

lopstar skrev:Den ser udemærket ud, og personligt har jeg god erfaring med toshiba, jeg har aldrig haft problemer med varme.
Til tider har min stået tændt flere uger i træk uden varme problemer, og kan også sagtens ligge med din i sengen oven på dynen, uden den bliver for varm :)

Derudover skal du lige kigge på grafikkortet, da det sux :D
Men hvis det er primært til skolebrug, er det jo irrelevant.

På den nye model, får du ikke ret meget mere for pengene, udover et bedre grafikkort :)

Altså, jeg regner ikke med at skulle spille. Så som du selv nævner er dette irrelevant, men er det virkelig så ringe? (Jeg er virkelig dårlig til computere :))

Angående den nye model, det var især designet jeg havde kigget på.

Det sænkede mouse pad, så man kan skrive uden at fucke det hele op?

Også er der vel også noget omkring det der med at den har du DUO processer, hvad betyder deT?
Brugeravatar

De har begge dual processore :)
Det betyder at der er 2 kerne i processeren.

Men, jo du kan godt spille på den første computer, bare spillene ikke kræver vildt meget grafikmæssigt :D
Du vil sagtens kunne spille sådan noget som, wow, cs, dod osv. :)
Dog bliver det nok lidt svære med spil som Crysis, Cod 5 etc.

Det med mousepad tror jeg er lidt lige meget :) handler bare om at vænne sig til det.
Ellers er det ikke værre, at du kan slå den fra ved at trykke på 2 knapper, hvis du fx skal spille, eller skrive en stil :D
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

Hvis den udelukkende skal bruges til skole arbejde, så find da en billigere som f.eks. acer aspire one.

Logbog: Ingen logbog

Ja, hvis den kun er til skolearbejde, kan du sagtens finde billigere :)

Skal det være en Toshiba? Ellers ville en lille notebook ikke skade :wink:
Den er lille og meget handy, lige til at tage med på farten
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Min log - Birkkjær will find a way, kun 19 år

Birkkjærs hardcore billedelog
Brugeravatar

Geografisk sted: Tisvildeleje

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 220.00

Udlukkende skole arbejde er måske så meget sagt, den må gerne kunne håndtere spil og være en smule fremtidssikret :)
Men så vidt jeg kan forstå, så er det hovedsageligt grafik kortet som er ændret i den nyere og dyere model, og da jeg ikke har nogen planer om at spille crysis (hvad end det er :hihi: ) så lyder det da ikke som om jeg skal have den :)
Brugeravatar

Personligt synes jeg computeren kan lidt mere end hvad du egentlig skal bruge den til. Jeg leder selv efter en bærbar, og mens jeg spiste morgenmad i morges læste jeg om en til 2700 med ca. samme størrelse skærm og dog kun 150 gb plads eller noget. Jeg kan lige prikke til dig hvis jeg finder ud af noget med en billig 'studie-bærbar', og du ligeså. :)
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:Personligt synes jeg computeren kan lidt mere end hvad du egentlig skal bruge den til. Jeg leder selv efter en bærbar, og mens jeg spiste morgenmad i morges læste jeg om en til 2700 med ca. samme størrelse skærm og dog kun 150 gb plads eller noget. Jeg kan lige prikke til dig hvis jeg finder ud af noget med en billig 'studie-bærbar', og du ligeså. :)

Ja, men det ville da være rart at have en der var lidt fremtids sikret også. En fra min klasse har denne, han er super tilfreds, men tænkte det ville være rart lige at høre ekspeterne herinde. Men det lyder som om at det første er en god investering, det tror jeg da at jeg ville gøre så :)
Brugeravatar

toshiba har aldrig været nogle af de bedste value køb, til gengæld vinder de ofte tests på stribe, men i der tilfælde er den også prismæssigt konkurrencedygtig... især fordi klassen af ultraportable pc'er, ofte er noget dyrere end de større modeller.

alternativer kan være sony vaio, specielt de dyrere modeller er super fede.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 160

Hvorfor vil du smide 6000kr af på en computer til skole brug?
Billede
Brugeravatar

Intel Pentium Dual Core er uanset hvad forældet. Du skal minimum have en Core2Duo processor for nogenlunde ydelse såfremt du vil have en computer i denne tommer.

Ellers er 10" netbooks også ret smarte til skolebrug, selv kvinderne kan have dem i sin håndtaske. :8

Vil du betale for kvalitet, kan jeg kun anbefale Macbook Unibody 13", den har jeg nu, fremragende pc! =D>

A.L.P.H.A skrev:Hvorfor vil du smide 6000kr af på en computer til skole brug?

5000 :)
- Somsagt fordi jeg gerne vil have en computer, som også kan klare eventuelle spil, hvis det en dag kom på tale. Derudover så syntes jeg også at computeren skal være en smule fremtidsikret.
joey T skrev:Intel Pentium Dual Core er uanset hvad forældet. Du skal minimum have en Core2Duo processor for nogenlunde ydelse såfremt du vil have en computer i denne tommer.

Ellers er 10" netbooks også ret smarte til skolebrug, selv kvinderne kan have dem i sin håndtaske. :8

Vil du betale for kvalitet, kan jeg kun anbefale Macbook Unibody 13", den har jeg nu, fremragende pc! =D>

Skolen anbefaler at vi ikke køber Macbook, da det ikke køre ordentligt med mange af de programmer vi bruger og det vil kræve at man ofrer ydligere 1200kr for at købe et program som søger for at man kan bruge skolens programmer.
Brugeravatar

joey T skrev:Intel Pentium Dual Core er uanset hvad forældet. Du skal minimum have en Core2Duo processor for nogenlunde ydelse såfremt du vil have en computer i denne tommer.

Skolen anbefaler at vi ikke køber Macbook, da det ikke køre ordentligt med mange af de programmer vi bruger og det vil kræve at man ofrer ydligere 1200kr for at købe et program som søger for at man kan bruge skolens programmer.[/quote]

Nå ja, man kan altid køre crossfire eller dualboot, men ikke optimalt - det rigtig nok!

synes det lidt endten eller her, lad hver med at tage en computer midt i mellem, ofre 2k mere så det kommer op på 7kilo så får du en god bærbar.
Billede
Brugeravatar

Jeg vil på det kraftigste fraråde at købe Thoshiba, de bliver generelt MEGET varme, hvilket har stor negativ effekt på ydeevnen. På samme måde vil jeg også fraråde Siemens og de ældre acer modeller samt de ældre hp modeller. Jeg ville enten købe: Lenovo eller IBM hvis du kan få fat i det. eller Sony, Dell, Mac indstalleret med OS win. XP. så slulle jeg mene du får det bedste ud af dine penge :)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Risskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 70.00

Logbog: Ingen logbog

Mikkel [S.I.S] skrev:Jeg vil på det kraftigste fraråde at købe Thoshiba, de bliver generelt MEGET varme, hvilket har stor negativ effekt på ydeevnen. På samme måde vil jeg også fraråde Siemens og de ældre acer modeller samt de ældre hp modeller. Jeg ville enten købe: Lenovo eller IBM hvis du kan få fat i det. eller Sony, Dell, Mac indstalleret med OS win. XP. så slulle jeg mene du får det bedste ud af dine penge :)

Lenovo købte IBM's computer division for nogle år tilbage, hvorfor det er en og samme producent. Hvorfor helvede vil du have win xp? windows 7 er klart overlgent.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Jeg vil straks gå imod strømmen i denne tråd og fraråde alle computere under 14''! Det er selvfølgelig en smagssag, men en 14'' er mit absolutte minimum! Når går jeg selvfølgelig på HTX, hvor vi ikke laver andet end at krumme ryggen henover en computer, men det betyder altså også, at en skærm på mindre end 14'' ville blive uhyggelig at kigge på i længden. Lige PT har jeg en HP Workstation med en 15,4'' full HD skærm (1920x1280), så jeg kan se langt mere på skærmen, hvilket er det bedste køb jeg nogensinde har gjort mig! Jeg skal absolut ikke under 1920x1280 i opløsning - never ever again! :mrgreen:

10'' og derunder kan du selvfølgelig sagtens bruge til notater o.lign. men skal du sidde med større rapporter, bør man altså kunne se mere end et halvt word dokument.. Jeg sidder lige PT med mit SRP, og jeg skulle nødigt bladre 20 sider igennem på denne måde!

Det korte af det lange er: Ikke gå under 14 tommer - og ikke gå på kompromis med opløsningen! ;)
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Zaulich skrev:Jeg vil straks gå imod strømmen i denne tråd og fraråde alle computere under 14''! Det er selvfølgelig en smagssag, men en 14'' er mit absolutte minimum! Når går jeg selvfølgelig på HTX, hvor vi ikke laver andet end at krumme ryggen henover en computer, men det betyder altså også, at en skærm på mindre end 14'' ville blive uhyggelig at kigge på i længden. Lige PT har jeg en HP Workstation med en 15,4'' full HD skærm (1920x1280), så jeg kan se langt mere på skærmen, hvilket er det bedste køb jeg nogensinde har gjort mig! Jeg skal absolut ikke under 1920x1280 i opløsning - never ever again! :mrgreen:

10'' og derunder kan du selvfølgelig sagtens bruge til notater o.lign. men skal du sidde med større rapporter, bør man altså kunne se mere end et halvt word dokument.. Jeg sidder lige PT med mit SRP, og jeg skulle nødigt bladre 20 sider igennem på denne måde!

Det korte af det lange er: Ikke gå under 14 tommer - og ikke gå på kompromis med opløsningen! ;)

Det er bare ærgerligt at de så begynder at blive tunge plus alle ens skod bøger = heavy shiit. (og det ikke BB at have en tung taske :D)

joey T skrev: Det er bare ærgerligt at de så begynder at blive tunge plus alle ens skod bøger = heavy shiit. (og det ikke BB at have en tung taske :D)

Altså, jeg har nyligt fået en bil, hvorfor tasken ikke skal bæres mere ned 200m dagligt :D Den vejer 'kun' 2,9kg - synes ikke det er slemt ... Men altså, jeg synes den her hype omkring netbooks/mini-pc'ere er tosset... De er - for mig - direkte ubrugelige...
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg vil også anbefale dig at få en computer emd windows 7 eller xp frem for vista. :)

Derudover tror jeg også, det burde være muligt at finde en billigere :) Hvis du primært skal bruge den til skolearbejde skal du prioritere ram og til dels processor og ikke grafikkort eller harddiskplads, som man alligevel som regel har tåbeligt meget af.

Hvis du er interesseret i kvali-feeling mht. tastatur samt god holdbarhed, skal du ha' en lenovo (hvis du ikke er til mac). Ulempen er, at disse generelt er noget dyrere. Så det er lidt en afvejning.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Lærling skrev:Jeg vil også anbefale dig at få en computer emd windows 7 eller xp frem for vista. :)

Derudover tror jeg også, det burde være muligt at finde en billigere :) Hvis du primært skal bruge den til skolearbejde skal du prioritere ram og til dels processor og ikke grafikkort eller harddiskplads, som man alligevel som regel har tåbeligt meget af.

Hvis du er interesseret i kvali-feeling mht. tastatur samt god holdbarhed, skal du ha' en lenovo (hvis du ikke er til mac). Ulempen er, at disse generelt er noget dyrere. Så det er lidt en afvejning.

Hvis du kigger kan man få Vista 7, på U400, for et mindre beløb og selvfølgelig vil jeg købe det. Da vista sutter :)
Brugeravatar

Hvad med den her? - Ca. samme pris klasse og man kan også få Windows 7 (hvilket er et must :))
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2921

Hvordan er den sammenliget med den anden?
Brugeravatar

Xiva skrev:Hvad med den her? - Ca. samme pris klasse og man kan også få Windows 7 (hvilket er et must :))

Vejen frem :D:D hehe

joey T skrev:
Xiva skrev:Hvad med den her? - Ca. samme pris klasse og man kan også få Windows 7 (hvilket er et must :))

Vejen frem :D:D hehe

+1 :)
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster