Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

træne 2 gange om dagen.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Ja, jeg har læst, men det er svært at forklare alt, i en kort overskrift.

Ser i, jeg har trænet i en dejlig periode nu. sidste 6 måneder, 3-6 gange om dagen (svømning nogen af dagene, og styrke på de andre)

Og inden da, har det været 2 gange om ugen....

Men ja.. her det sidste par måneder, har jeg skåret ned for kondi'en, og skruet op for det fede liv, bare for at tage på, pga synes det gik langsomt...

Kunne ikke spise så meget mad i starten, og skruede ned, og spiste lidt usundt.., og nu vejer jeg 86 ca... og efter min mening, 5-8kg for meget fedt...

Og nu begynder jeg på et nyt program, og vil gerne træne crossfit samtidig..
Så her er problemet...
Det nye program går sådan her: 3 split, 1 dag træning, 1 dag pause, og så 1 dags træning igen.. OSV OSV
( http://www.iammutant.com/lab/training_10.php ) -
Mens min crossfit er mandag og torsdag.
Dvs, 1 gang om ugen, træner jeg 2 gange om dagen.. hvordan vil kroppen reager på det?
- Det eneste jeg vil vide, er om hvordan det vil være for kroppen, hvis kosten er i orden.

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg træner i øjeblikket AM/PM træning, du kan prøve at tage et kig i min logbog hvis det er.
Jeg tvivler på det er effektivt at træne BB og så Crossfit senere.

Drop crossfit iøvrigt.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Du mener vel 3-6 gange om ugen?
Men du kan sagtens træne 2 gange på en dag, gør jeg selv nogen gange, min krop reagere fint på det, men sover 2 timer ekstra ( har sommerferie, så sover til jeg vågner, og efter jeg har trænet 2 gange på en dag, sover jeg automatisk 2 timer ekstra)
-Men der er ikke andet at gøre end at prøve det, kan værre din krop ikke kan klare det, men det burde den, hvis kost,søvn osv er i orden :)

Kostplan: Ingen kostplan

Bone-14 skrev:Drop crossfit iøvrigt.

Hvorfor? - hvad er dit grundlag til at jeg burde droppe det?

Hannibal for king! skrev:Du mener vel 3-6 gange om ugen?
Men du kan sagtens træne 2 gange på en dag, gør jeg selv nogen gange, min krop reagere fint på det, men sover 2 timer ekstra ( har sommerferie, så sover til jeg vågner, og efter jeg har trænet 2 gange på en dag, sover jeg automatisk 2 timer ekstra)
-Men der er ikke andet at gøre end at prøve det, kan værre din krop ikke kan klare det, men det burde den, hvis kost,søvn osv er i orden :)

Ja, mente om ugen :b
Og crossfit træningen er jo nærmest in all around træning, og af hvad jeg ved, så kan man godt træne am/pm, det vil bare ikke være optimalt at træne de samme muskler (af hvad jeg har forstået) - så det kan jo ikke undgåes med crossfit + det jeg træner den dag..
Mere det jeg tænker på :)

Jeg er faktisk også meget interesseret i, at høre hvad trådstarter forventer at få ud af CF.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:

Jeg er faktisk også meget interesseret i, at høre hvad trådstarter forventer at få ud af CF.

Grunden til jeg tænker crossfit, er:
fedtforbranding
Funktionel træning
mobilitet
styrke og udholdenhed.
- Min holdning til crossfit er: det fint til meget, min ikke super til noget. (tror det sådan ordvalget var)
Så jeg tænker, det jeg ikke får i min styrketræning, kan jeg få i CF

Scientifically designed to maximize muscle growth! This program is perfect for hardgainers or anyone whose primary goal is to pack on MUTANT size!

Når MUTANT siger det, så må det jo være sandt.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Rechenberger skrev:
peter n skrev:

fedtforbranding
Funktionel træning
mobilitet
styrke og udholdenhed.

Fedtforbrændig, mobilitet og styrke kan alt bygges bedre på andre, mere sikre måder. Funktionel træning... der er absolut intet funktionelt ved kipping pull-ups eller andre af de cirkustricks der anvendes i crossfit. Jeg ved CF er populært - det er Paradise Hotel, Justin Bieber og McDonalds også - det siger dog intet om kvalitet.
Brugeravatar

Jmt skrev:Scientifically designed to maximize muscle growth! This program is perfect for hardgainers or anyone whose primary goal is to pack on MUTANT size!

Når MUTANT siger det, så må det jo være sandt.

-.-' jeg skrev i dette forum, pga det er et nyt program, som vil ramme samme dag om jeg vil træne CF.
Har du ikke noget fornuftigt at sige, ja, så må du gerne holde det for dig selv.

peter n skrev:
Rechenberger skrev:
peter n skrev:

fedtforbranding
Funktionel træning
mobilitet
styrke og udholdenhed.

Fedtforbrændig, mobilitet og styrke kan alt bygges bedre på andre, mere sikre måder. Funktionel træning... der er absolut intet funktionelt ved kipping pull-ups eller andre af de cirkustricks der anvendes i crossfit. Jeg ved CF er populært - det er Paradise Hotel, Justin Bieber og McDonalds også - det siger dog intet om kvalitet.

Det næsten helt synd at putte Justin B og træning ind i samme sætning :wink:
men jeg ved bare, fra da jeg var i forsvaret, at crossfit var ret godt til de vi trænede os op til.. og personligt, kunne jeg godt li træningsstilen, plus, før forsvaret, trænede jeg også crossfit i anledning af mma...

Programmet er elendigt, og du vil få mere ud af at finde et med højere frekvens.

Cirkeltræning (populært kaldet Crossfit) er på mange områder en udmærket all around træning. Har du ikke noget decideret mål, så er cirkeltræning fint til at holde fysikken og konditionen ved lige. Men lad være med at springe ud i snatch og CnJ og andet gøgl. Hold dig til det, du kan finde ud af.

Var dette svar fornuftigt nok?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Barbell complexes er vanvittigt populære for tiden. I hvert fald i USA. Hvad er folks holdning til disse?

Umiddelbart er det vel et udemærket HIIT? Til formål at 'fedtforbrænde' mon ikke?

Jeg ved sgu ikke. Jeg synes bare at en masse tråde inde på T-nation er gennemsyrede af complexes lige for tiden, og kunne som sådan godt bruge lidt belysning af emnet. Hvis der er megen debat kan det evt. rykkes til et seperat emne.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Barbell complexes er vanvittigt populære for tiden. I hvert fald i USA. Hvad er folks holdning til disse?

I'm all for it:
Brugeravatar

peter n skrev:
andreas7074 skrev:Barbell complexes er vanvittigt populære for tiden. I hvert fald i USA. Hvad er folks holdning til disse?

I'm all for it:

Det er ulækkert stærkt det der :o

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online