Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

DaniM skrev:Godaften mine hjertelige BB'ers, jeg har nu trænet i et år og er rimelig godt igang, kører bulk pt, og er godt på vej. Men jeg har dog et spørgsmål til træningen, jeg har gennem hele min træningsperiode været fan af "go hard" så jeg har 90% af tiden kørt til failure/forced reps, men jeg har læst en del steder at det ikke er godt, og man ødelægger hormoner osv. Hvad er jeres mening?

DaniM skrev: men jeg har læst en del steder at det ikke er godt, og man ødelægger hormoner osv.
så please tell me.

A Menace To Chicken skrev:Failure og beyond failure kan have sin fordel, kørt fra tid til anden med henblik på mild overreach og supercompensation. Men kørt konstant trækker det for store veksler på CNS - centralnervesystemet - og man restituerer dårligere, risikerer skader og kan i værste fald ende med noget der ligner overtræning - progression stagnerer, eller man bliver slappere og mindre. Der skal dog virkelig meget til, kroppen har en strålende evne til selv at sige fra, før man ender der. Der er dog ingen grund til at rode sig ud i failuretræning, med mindre man har trænet en rum tid og ved hvad man laver.

Jeks skrev:jeg kommer lige med et side spørgsmål. Hvordan vil det være med træning til failure mht. kropsvægtsøvelser som dips, pullups, push ups osv? hvordan kan man ellers få sine reps højere op uden at træne således?

Bash skrev:Jeks skrev:jeg kommer lige med et side spørgsmål. Hvordan vil det være med træning til failure mht. kropsvægtsøvelser som dips, pullups, push ups osv? hvordan kan man ellers få sine reps højere op uden at træne således?
Fordi at man godt kan blive stærkere uden at gå til fail. Det er oldtidstænkning og unuanceret at tro at det er "den sidste rep der giver noget".
Periodiser dine kropsvægtøvelser med et vægtbælte som du ville andre øvelser.
det er derfor jeg er i tvivl om hvordan man laver en progression?
Jeks skrev:Bash skrev:Jeks skrev:jeg kommer lige med et side spørgsmål. Hvordan vil det være med træning til failure mht. kropsvægtsøvelser som dips, pullups, push ups osv? hvordan kan man ellers få sine reps højere op uden at træne således?
Fordi at man godt kan blive stærkere uden at gå til fail. Det er oldtidstænkning og unuanceret at tro at det er "den sidste rep der giver noget".
Periodiser dine kropsvægtøvelser med et vægtbælte som du ville andre øvelser.
ok, men jeg vil ikke bruge et vægtbælte. Jeg kunne godt tænke mig at lave +10 reps med egen kropsvægtdet er derfor jeg er i tvivl om hvordan man laver en progression?

MrMøller skrev:Hej jeg kører back to basics og der følger man jo bare 6-8 reps i kender sikkert godt systemet, men hvordan kunne man indføre noget progression til dette program? for der køre man jo hele tiden omkring ens 6-8 max og derved tæt ved failure

MrMøller skrev:Hej jeg kører back to basics og der følger man jo bare 6-8 reps i kender sikkert godt systemet, men hvordan kunne man indføre noget progression til dette program? for der køre man jo hele tiden omkring ens 6-8 max og derved tæt ved failure

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster