Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 867
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 866

Følg bodybuilding.dk på

Træning "en ting om dagen"??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har fået advide at hvis jeg træner feks:
Bryst : Mandag
Skulder : tirsdag
Biceps : onsdag
Mave : Torsdag
Triceps : Fredag
Ryg : Lørdag

Altså kun en muskelgruppe om dagen og kun engang om ugen, derved burde man træne sine muskler op lige så godt som andre træningsprogrammer.
Jeg har bae hørt at man helst skulle omkring hver muskelgruppe 2 gange om ugen.

Kender i noget til den trænings metoder fordele om ulemper??
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

den metode er der mange folk på aas der benyter sig af idet deres proteinsyntese er enormt meget forhøjet i længere tid end folk der træner clean.

når man træner clean har man forhøjet protein syntese i ca 48 timer efter man har trænet, dvs at efter 48 timer "stopper" dine muskler med at vokse. derfor er det en stor fordel at træne kroppen igennem 2-3 gange om ugen, på den måde vil du have en forhøjet protein syntese næsten hele ugen. har desvære ikke tid til at gå mere i dybden med dette lige nu, men hvis jeg kan nå det gør jeg det imorgen hvis du ønsker det.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Det må du meget gerne, dem som jeg har snakket med er clean og træner uden brug af ulovligestoffer.

Jeg har prøvet at træne min hele kroppen igennem 2 gange om ugen og syntes ikke rigtigt at den bliver trænet så godt igennem da min energi stopper efter en god time.

Hvis du har tid må du gerne forklare mere omkring det.
Brugeravatar

kuglen skrev:den metode er der mange folk på aas der benyter sig af idet deres proteinsyntese er enormt meget forhøjet i længere tid end folk der træner clean.

æhm... hvor kommer det fra, for det har jeg godt nok aldrig hørt før....

Folk der er på krudt har forhøjet proteinsyntese hele tiden, men jeg har aldrig hørt om at der skulle være en egentlig interaktion med træning.....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jeg har bare snakket med to af mine venner og det har virket helt perfekt på dem.
Så jeg havde tænkt på at prøve det da det er lidt nemmere at ligge sit træningsprogram på den måde??
Brugeravatar

Jyden86 skrev:Jeg har bare snakket med to af mine venner og det har virket helt perfekt på dem.
Så jeg havde tænkt på at prøve det da det er lidt nemmere at ligge sit træningsprogram på den måde??

Den idé havde jeg også engang.. og det virkede pga, det der hedder begynder gains...

I dag vil jeg sige og Undskyld udtrykket. MY ASS (sagt med irsk accent) :wink:
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Ok så kan det godt være jeg skal have lavet mit træningsprogram om på et tidspunkt.

Men jeg tror måske lige jeg vil prøve det i et par uger for at se, det kan være det virker for nogen??
Brugeravatar

Jyden86 skrev:Jeg har bare snakket med to af mine venner og det har virket helt perfekt på dem.

Jeg synes at du skal give det en chance.
Der er mange der får rigtig gode resultater med denne træningsmetode - også personer der ikke er på AS.

Mange glememr nemlig, at er dit program tilrettelagt rigtigt, så får du en dag med direkte påvirkning og mindst een dag mere med indirekte påvirkning af de enkelte muskelgrupper.
Således vil du blive trænet igennem 2 gange om ugen.

Husk i den forbindelse "The big threee"!
(Squat, bænkpres, dødløft)

God fornøjelse.
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

incognito skrev:æhm... hvor kommer det fra, for det har jeg godt nok aldrig hørt før....

Folk der er på krudt har forhøjet proteinsyntese hele tiden, men jeg har aldrig hørt om at der skulle være en egentlig interaktion med træning.....

bamm, boxe, pride, spawn er nogen af dem der benytter sig af et 5 split... det er bla fra dem jeg har fået den forståelse at denne split form er bedst egnet til folk der ikke er clean. er det da ikke rigtigt?
Brugeravatar

Styrkeliste

[quote="TaurusJeg synes at du skal give det en chance.
Der er mange der får rigtig gode resultater med denne træningsmetode - også personer der ikke er på AS.

Mange glememr nemlig, at er dit program tilrettelagt rigtigt, så får du en dag med direkte påvirkning og mindst een dag mere med indirekte påvirkning af de enkelte muskelgrupper.
Således vil du blive trænet igennem 2 gange om ugen.[/quote]

imo kan man ikke sige at fordi tricebs bliver aktiveret under feks bryst træning behøver man ikke at træne tricebs direkte mere end 1 gang om ugen (bare et eksempel på det du skriver), ligesom man helller ikke kan tage dips som en bryst øvelse selvom brystet bliver aktiveret i denne øvelse.

musklerne skal stimuleres før de vokser, og ved en indirekte aktivering vil de ikke blive stimuleret i nær den grad som de bliver ved at der kører øvelser der fokusre på dem selv. derfor synes jeg ikke man kan sige som du gør.

men der er sikkert mange der får gode resultater ud af et 5- split, men er det det optimale? det tvivler jeg på.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:imo kan man ikke sige at fordi tricebs bliver aktiveret under feks bryst træning behøver man ikke at træne tricebs direkte mere end 1 gang om ugen (bare et eksempel på det du skriver), ligesom man helller ikke kan tage dips som en bryst øvelse selvom brystet bliver aktiveret i denne øvelse.

musklerne skal stimuleres før de vokser, og ved en indirekte aktivering vil de ikke blive stimuleret i nær den grad som de bliver ved at der kører øvelser der fokusre på dem selv. derfor synes jeg ikke man kan sige som du gør.

men der er sikkert mange der får gode resultater ud af et 5- split, men er det det optimale? det tvivler jeg på.

Vender man blikket mod styrkeløftere, så gør de ikke det store væsen af sig med træning af lægge, arme og underarme. Alligevel præsterer de en god hypertrofi ved indirekte aktivering.

Vi har desværre endnu ikke fået kortlagt kroppens biologiske processer i detaljer til at kunne afgøre hvilken træningsmetode der er mest "optimal".
Vi må derfor nok lade os henføre til at se på pragmatikken, den tegner nemlig et helt andet billede.
At skifte mellem forskellige systemer tjener et godt formål, så her har 5-split også sin berettigelse.

Ud fra Søren1986's devise, så har jeg haft begyndergains i 4 år :wink:

Jeg synes ikke det er rigtigt bare at feje det af bordet når der spørges til systemet.
Vær så åben, at lade det få en chance :)
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

det er skam ikke for at feje systemet af bordet, men jeg har svært ved at se hvordan det skal være lige så effektivt som at træne kroppen igennem 2-3 gange ew.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:
incognito skrev:æhm... hvor kommer det fra, for det har jeg godt nok aldrig hørt før....

bamm, boxe, pride, spawn er nogen af dem der benytter sig af et 5 split... det er bla fra dem jeg har fået den forståelse at denne split form er bedst egnet til folk der ikke er clean. er det da ikke rigtigt?

Der findes så vidt jeg ved ikke noget fysilogisk argument for at krudtere bruger mange-split. jeg tror mere det handler om at de er en del af en kultur hvor de føler et psykologisk behov for at brænde musklerne helt i sænk....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

kuglen skrev:når man træner clean har man forhøjet protein syntese i ca 48 timer efter man har trænet, dvs at efter 48 timer "stopper" dine muskler med at vokse.

Handler det ikke om ens intensitet, træningsform, workload o.l.?
Brugeravatar

Det er svært at sige hvad der er rigtigt og forkert, men jeg vil på en måde give Taurus lidt ret i at træner man intensivt triceps dag 1 og træner bryst dag 3 få man på en måde trænet triceps 2 gange om ugen.

Dem jeg har snakket med om det træner som sagt en muskel gruppe om dagen og køre med 6 -7 øvelser så muskel bliver kørt til failur det fleste gange.
Brugeravatar

Jyden86 skrev:Det er svært at sige hvad der er rigtigt og forkert, men jeg vil på en måde give Taurus lidt ret i at træner man intensivt triceps dag 1 og træner bryst dag 3 få man på en måde trænet triceps 2 gange om ugen.

Dem jeg har snakket med om det træner som sagt en muskel gruppe om dagen og køre med 6 -7 øvelser så muskel bliver kørt til failur det fleste gange.

Det vil for mig give meget mere mening at lave et 3split så, da du får trænet kroppen igennem 2 gange om ugen. Dette ville jeg også gøre da der som før nævnt er mange øvelser som ikke kun giver til én muskelgruppe.
Billede
Brugeravatar

Jyden86 skrev:

6-7 øvelser med bare 2 sæt i hver er for meget.. de sidste 3 øvelser vil man ikke få ret meget ud af da kroppen har brugt alt sin energi inden man når der til.

failur træning er heller ikke en god ting, kun hvis det bruges rigtigt, feks den sidste uge af et program med ordenlig planlagt progression hvad jeg kan læse udfra dit indlæg ikke er tilfældet.
Brugeravatar

Styrkeliste

4+ split er imo fuldstændigt tåbeligt at give sig i kast med. Og når der foruden inkluderes failure eller sågar forced reps begynder jeg virkelig at trække på skuldrende og tænke mit. Tror godt på det vil føre til stigninger, men langt fra optimalt uanset hvad.. Det er rigtig at workloaden kan blive en del højere når der isoleres mere indenfor muskelgrupperne og restitution-tiden også sættes i vejret, men i et 3split kan du sagtens ramme kanten af hvad der er at brænde dem helt af hver gang, hvis det altså er hvad man vil opnå. Trænede selv et 3 og 4 split for år tilbage og der trænede vi hver dag, 2-2,5 timer pr. gang. op mod 21 set til hver muskelgruppe, og det var sq by the book dengang og self. med failure og forced reps.. Alligevel har jeg haft de bedste gains i et FB 3 gange ugentligt. Tilfældigt, tja kosten var da bedre under FB, meen tror træningsfrekvensen pr. muskel pr. uge samt planlagt progression var det som skilte fårene fra bukken.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

Det er sku svært at vælge hvad man skal gøre.

Jeg har prøvet at lave et andet trænings program så hvis i vil tjekke det ud og give jeres mening omkring det ville det være fint.

Her bliver alle muskel grupper brugt 2 gange om ugen.
Vedhæftede filer
4798-Træningsprogram.doc
(38.5 KiB) Downloadet 76 gange
Brugeravatar

Jeg prøver lige at uploade filen det kan være det hjælper =D>
Vedhæftede filer
5437-Træningsprogram.doc
(38.5 KiB) Downloadet 73 gange
Brugeravatar

Hmmm det virker ikke rigtig med det træningsprogrem jeg ligger det bare ud som tekst.

Træningsprogram

1 2 3 4 5 6 7
Bryst Ben Ryg Bryst Ben Ryg Fri
Triceps Mave Biceps Triceps Mave Biceps Fri
Skulder Underarm Skulder Underarm

1 - 4
Bryst: Barbell Bench Press, Dumbbell Fly, Dumbbell Incline Bench Press

Triceps: Dumbbell Kickback, Dumbbell One Arm Triceps Extension, Triceps Extension.

Skulder: Barbell Shrug, Barbell Behind Neck Press, Barbell Upright Row

2 - 5
Ben: Barbell Hack Squat, Lever Hack Squat, Lever Standing Calf Raise, , Barbell Deadlift.

Mave: Cable Lying Straight Leg-Hip Raise, Weighted Incline Twisting Crunch, Incline Sit-up, Kneeling Crunch,

3 - 6
Ryg: Barbell Bent-over Row, Cable Seated Row (Wide Grip), Chin-up.

Biceps: Barbell Curl, Dumbbell Curl, Cable Supine Curl

Underarm: Barbell Wrist Curl, Dumbbell Wrist Curl, Hammer Curl
Brugeravatar

hvad betyder de der tal?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det med at ligge mit program ind virkede ikke helt. men jeg har oprettet et nyt emne hvor det hele er beskrevet.

Link: viewtopic.php?t=10262
Brugeravatar

Jeg synes du skulle give det en chance, har aldrig selv prøvet at køre det med kun en muskelgruppe pr. trænings, men har nok prøvet kun at træne hele kroppen igennem 1 gang om ugen. Det fungerede okay, vil ikke påstå at det gav nogen sindsyg fremgang, men det gav heller ikke synligt mindre fremgang.

Du må jo bare sørge for at belaste den muskelgruppe meget mere end du ville have gjort ved fx. 2/3-split eller fullbody.

Hvis du sørger for at få styr på kosten, og får restitueret nok, er jeg sikker på at du nok skal få resultater uanset hvordan du træner - så længe det er "hårdt" nok :8
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:Jeg synes du skulle give det en chance, har aldrig selv prøvet at køre det med kun en muskelgruppe pr. trænings, men har nok prøvet kun at træne hele kroppen igennem 1 gang om ugen. Det fungerede okay, vil ikke påstå at det gav nogen sindsyg fremgang, men det gav heller ikke synligt mindre fremgang.

Så du satser altså på at træne efter kun lidt fremgang i det normale kan jeg forstå.. :mrgreen: :wink:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:
Andersbr skrev:Jeg synes du skulle give det en chance, har aldrig selv prøvet at køre det med kun en muskelgruppe pr. trænings, men har nok prøvet kun at træne hele kroppen igennem 1 gang om ugen. Det fungerede okay, vil ikke påstå at det gav nogen sindsyg fremgang, men det gav heller ikke synligt mindre fremgang.

Så du satser altså på at træne efter kun lidt fremgang i det normale kan jeg forstå.. :mrgreen: :wink:

Tolk det som du vil, det jeg mener er at det ikke gav noget ekstra fremgang, udover det jeg fx. ville have opnået ved 2-3 split .. :hihi:
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:
Sniper skrev:

Tolk det som du vil, det jeg mener er at det ikke gav noget ekstra fremgang, udover det jeg fx. ville have opnået ved 2-3 split .. :hihi:

Hehe, regnede jeg også med, men måtte da lige kommentere den sjove og tvetydige sætning.. :mrgreen:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste