Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Træning i militæret?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens

Situationen er den at jeg skal starte i mili her den 1. aug. Jeg har ikke besøgt kasernen, og jeg aner ikke hvad de har af træningfacaliteter. Jeg skal i flyvevåbnet i Karup, så hvis nogen af jer har været der, så må I gerne give lidt info mht. ovenstående.

Men der må være andre derude som har været i mili?
Er det muligt at træne ca. hver eneste dag?
Hvor gode er facaliteterne generelt?

Mvh Den fortvivlede

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kommer nok ikke til at træne de første par uger, nogen steder er det et måned eller to (!) man ikke får lov til at røre træningscenteret.. Fordi man åbenbar først skal "omskoles".

Skal selv til skive d.1, og regner med at jeg træner i weekenden da der gør et par uger før man får lov til at benytte centeret på kasernerne.

Faciliteterne er generelt gode nok, har dog aldrig været ved karup. Og tror du får nok at se til, det er generelt lange dage i starten så tror du bliver enig med dig selv om du godt kan undvære træning hverdag :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Okay.

Ja, kan godt se at de første par uger bliver en anelse hektiske, men jeg vil bare gå psykisk ned hvis jeg begynder at miste masse. Har arbejdet sindsygt hårdt her det sidste halve år for at opnå det jeg har opnået. Så det måske at miste det hele på ganske kort til giver mig myrekryp bare ved tanken.

Man må bare håbe på en helveds masse kropsøvelser, så man bare opnår en anelse vedligehold.

Hvordan har du struktureret din træning op til mili? og hvor meget har du gjort for at kunne leve op til de standarder de forlanger.

Styrkeliste

Ovesen skrev:Okay.

Ja, kan godt se at de første par uger bliver en anelse hektiske, men jeg vil bare gå psykisk ned hvis jeg begynder at miste masse. Har arbejdet sindsygt hårdt her det sidste halve år for at opnå det jeg har opnået. Så det måske at miste det hele på ganske kort til giver mig myrekryp bare ved tanken.

Man må bare håbe på en helveds masse kropsøvelser, så man bare opnår en anelse vedligehold.

Hvordan har du struktureret din træning op til mili? og hvor meget har du gjort for at kunne leve op til de standarder de forlanger.

Du mister jo ikke ALT de masse, hvis du træner i weekenderne kan du nok godt beholde det meste. om ikke andet kommet det ret hurtig igen grundet muscle memory.

Min træning op til mili består af , 2 tunge dage med 2-split, 1 off, 3 dage 3-split, 1 off, med løb på off dagene, og cardio hverdag her de sidste 20 dage op til starten.
Min ankel er dog forstuvet, så mit cardio får ikke meget kærlighed lige nu,

Deres standarder er generelt ikke så høje, jeg løb lidt indtil jeg blev skadet, det er 2400m på 12 minutter, og det er ret nemt at få formen til.

I selve militæret har jeg en ven der er sergent der vil rykke mig med i centeret 2 gange i ugen i starten, eller lign, så regner med et 3 eller 4 dages fullbody, om det bliver AHT eller hvad det gør finder jeg ud af i mili, det er svært at sige hvornår der er tid og hvordan det hele lige passer.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

De basis krav til militæret er ikke så vanvittig høje, kun at du er i nogenlunde god løbeform

Med hensyn til træning, så kommer du nok til at bruge dine fridage i centeret da mange af dagene i hæren kan være meget lange og, der er mange ting der skal gøres selv efter man har fået " fri " såsom pakke tasker til næste dag, pudse støvler gøre tøj rent så du må nok acceptere at du ikke kommer til at træne så tit som du gerne vil,

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog

Okay.

Jeg håber at jeg overlever. Må bare blive gode venner med nogen af de der befalingsmænd :D
Men min nuværende form er ikke problemet. Er i mit livs form synes jeg, så er bare bange for at manglende træning vil ødelægge den. Men nu må vi se. Ellers må jeg finde ting jeg kan gå og løfte på.

Men samme her. Bruger ca. 2 timer i centeret hver eneste dag, da jeg lige har fået ferie. Cardio hver dag eller hver anden. Kommer lige an på hvad man har kørt af stryketræning på dagen. Ellers gennemgår jeg det der cirkelprogram jævnligt. Det er dog rimelig lol synes jeg. Man skal godt nok være i elendig form for ikke at knne gennemføre et par cirkler.

Styrkeliste

Har du viljen, kan du nok nå at få trænet når du er blevet "omskolet." :)

Det vigtigste er du finder noget mad du kan have på stuen og have med rundt.

Jeg havde en bøtte whey, tun, muslibarer og andet mad der var nemt og hurtigt.
Det må ikke være let forgængeligt hvis du skal have det på stuen, og det skal muligvis gemmes. :D

Så kunne der lige drikkes en shake når man var forbi stuen og guffes lidt mandler når man ventede.

Men at du sniger mad med rundt er vigtigt, da der ofte er få spisepauser, og meget ringe samt dyrt mad i kaf.

Man skulle tro de vidste noget om god ernæring og ville tilbyde det i mili.
Men det er ikke tilfældet.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Min far er styrer idrætten på Flyvestationen i Karup - Steen Poulsen. Hils ham!

Mht. træningsrummet deroppe, så har jeg ingen ide om hvordan og hvorledes det fungerer, men det er i hvert fald et okay rum at træne i :)
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Tak for opbakningen drenge.

Jeg kommer til at hustle mig igennem mili med shakes i stedet for feltrationer! og natterand for at lave bænkpres med sten og træstammer. Det ender sgu med at jeg er mere ranger end menig når jeg er færdig deroppe :D

Styrkeliste

Var selv inde aug sidste år fint træningscenter vi fik lov til at bruge det 2 uger inde i forløbet, var over at træne op til flere gange ved 23-24 tiden galt man er træt når man så kun for sovet lige over 5 timer :D
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

JannikJ skrev:Var selv inde aug sidste år fint træningscenter vi fik lov til at bruge det 2 uger inde i forløbet, var over at træne op til flere gange ved 23-24 tiden galt man er træt når man så kun for sovet lige over 5 timer :D

Okay. Lækkert. Så længe jeg kan få trænet så er jeg glad.

Hvordan er livet eller på flyvestationen? Var du glad for det?

Jeg har endnu ikke snakket med nogen som har erfaringer med flyvevåbnet.

Styrkeliste

jeg skal også ind i flyvevåbnet dog i december næste år, jeg regner med at køre et rigtigt hårdt program op til, så evt. kan superkompensere, de 2 uger som man ikke kan træne når man starter, på den måde er det minimalt hvad man mister.
I will -- I can -- I schall become
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 145.00

Ovesen, der er ingen grund til fortvivlelse! Jeg frekventerede træningsrummet for 5 timer siden - så vil anse efterretningerne for at være så opdaterede som de kan fås :wink:

Træningsrummet er blandt de bedste i Forsvaret - vil gå så langt, som at sige det er studio-kvalitet. Der er enkelte maskiner jeg kunne savne, samt lidt større håndvægte.. Maskiner og håndvægte er af mærket Nordic Gym. Håndvægtene går fra 1-40 kg, fra 10 kg med 2 kgs interval. Maskiner til lodret og til vandret træk op til 140 kg, kabeltræk 80 kg..

Som din forgænger besvarer dit indlæg med, så skal du "omskoles" inden du må bruge rummet, typisk kommer denne omskoling i uddannelsesuge 2.. Nu tvivler jeg på, at du kan nå at miste nævneværdig muskelmasse på 1½ uge, men hvis du har energi tilbage efter fyraften, så gå ned i rummet et par timer efter I er aftrådt, så burde risikoen for at rende ind i en emsig instruktør være ganske lav. Jeg vil bare anbefale dig, at gå derned alene, eller kun sammen med erfarne brugere - Reglen om "omskolingen" er indført, dels for at undgå at urutinerede brugere skader sig selv, dels at de beskadiger udstyret...
Hvis du har specifikke spørgsmål, så send evt. en PM

Jeg oprettede en tråd om samme emne for nogle måneder siden, den rummer også en masse gode råd og informationer vedr. værnepligt og styrketræning. :o
Her er et link, held og lykke med det
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=1&t=40590&hilit=V%C3%A6rnepligt
Billede
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Trapezius skrev:Ovesen, der er ingen grund til fortvivlelse! Jeg frekventerede træningsrummet for 5 timer siden - så vil anse efterretningerne for at være så opdaterede som de kan fås :wink:

Træningsrummet er blandt de bedste i Forsvaret - vil gå så langt, som at sige det er studio-kvalitet. Der er enkelte maskiner jeg kunne savne, samt lidt større håndvægte.. Maskiner og håndvægte er af mærket Nordic Gym. Håndvægtene går fra 1-40 kg, fra 10 kg med 2 kgs interval. Maskiner til lodret og til vandret træk op til 140 kg, kabeltræk 80 kg..

Som din forgænger besvarer dit indlæg med, så skal du "omskoles" inden du må bruge rummet, typisk kommer denne omskoling i uddannelsesuge 2.. Nu tvivler jeg på, at du kan nå at miste nævneværdig muskelmasse på 1½ uge, men hvis du har energi tilbage efter fyraften, så gå ned i rummet et par timer efter I er aftrådt, så burde risikoen for at rende ind i en emsig instruktør være ganske lav. Jeg vil bare anbefale dig, at gå derned alene, eller kun sammen med erfarne brugere - Reglen om "omskolingen" er indført, dels for at undgå at urutinerede brugere skader sig selv, dels at de beskadiger udstyret...
Hvis du har specifikke spørgsmål, så send evt. en PM

Så er værnepligten overstået. Det er længe siden at du postede, så vi har sikkert mødtes dernede på et eller andet tidspunkt, forudsat du var der i den periode jeg var. Men ja, træningsfacaliteterne overraskede positivt! Jeg var i hvert fald glad for omgivelserne. Jeg fik faktisk trænet den første uge. Kan ikke lige huske hvordan jeg fik mig sneget derned, men det gik :p

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster