Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1354
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Træning = møg kedeligt!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey, jeg har snart trænet bodybuilding i 6 måneder nu, med nogle fine resultater!
I de 4-5 første måneder var træningen bare det fedeste og glædede mig stort set altid til at tage op i centret. Men her den sidste måned er træningen virkelig bare blevet et helvede for mig, har aldrig kedet mig så meget som nu.. Har altid trænet flerledsøvelser og det har da helt sikkert fungeret, men det simpelthen bare blevet så møg kedeligt.

Har virkelig svært ved at tage mig sammen til at tage op til træning, og når jeg så er deroppe så kan jeg bare ikke vente til at passet er ovre. Har ikke mere beginnergains, så grunden kan også være at der bare stort set ikke er nogen progression mere, som jeg jo var blevet så vant til at der var.

Lige pt træner jeg fullbody 3 gange om ugen med: DL, squat, bænk, military, chin-ups, dips og bor. Med 3x8-10 og 5x5 på de 3 store.

Vil gætte på at mange herinde også har haft en periode hvor det hele simpelthen bare er lort..
Det der med at sætte sig nogle mål, som der kan hjælpe motivationen på vej, har jeg prøvet og det har ikke rigtigt fungeret.

Har i nogle råd/ideer til at gøre træningen en smule ''sjovere''? Evt erfaring med nogle programmer, som der er lidt udfordring i og som er lidt friske?

Håber i gider sætte jer lidt ind i det, og være så flinke at hjælpe en sølle knægt(-:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at skifte til et splitprg. istedet for.. 2, 3, 4 eller 5-split. Whatever makes you happy. Lidt variation kan hurtigt hjælpe motivationen på vej igen.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

mic skrev:Prøv at skifte til et splitprg. istedet for.. 2, 3, 4 eller 5-split. Whatever makes you happy. Lidt variation kan hurtigt hjælpe motivationen på vej igen.

Tak for indlægget. Har lige været igennem et 2 splits program på 6 uger, og er først nu begyndt på fullbody, da jeg simpelthen ikke har mere 3-4 dage om ugen til rådighed.
Men jo et højere split kunne være nice, da det ville gøre mine pas kortere og på den måde, vil jeg ikke kunne nå at kede mig ihjel.

- Og ja variation kunne jeg godt bruge noget af!

p1player skrev:Men jo et højere split kunne være nice, da det ville gøre mine pas kortere og på den måde, vil jeg ikke kunne nå at kede mig ihjel.

Hvor længe har du kørt det set/rep-scheme som du kører nu, med 5x5 i store og 3x8-10 i små...?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

mic skrev:
p1player skrev:Men jo et højere split kunne være nice, da det ville gøre mine pas kortere og på den måde, vil jeg ikke kunne nå at kede mig ihjel.

Hvor længe har du kørt det set/rep-scheme som du kører nu, med 5x5 i store og 3x8-10 i små...?

5x5 siden start, 3x8-10 er jeg begyndt på her nu. Før 3x8-10 kørte jeg 4x6-8 i mit 2 split.. Må indrømme at de ''mange'' sæt keder mig en smule, det ville være nemmere kun at køre fx 2x8-10 men tror ikke at det er særlig optimalt.

Du kan bruge noget fra den her artikel, jeg kørte den der "100 rep challenge" i Military Press her den anden dag, og det var da en sjov ting at gøre - http://news.bodylab.dk/artikler/750-mot ... s-boostere

Der ud over så husk at sæt dig nogle del-mål som du kan opfylde lige så stille, det er en god motivationsbooster med succesoplevelser!

held og lykke
Der er ikke noget værre end tykke forældre der tager deres tykke børn med på McDonalds!
Brugeravatar

Geografisk sted: 8200

Kostplan: Ingen kostplan

Priess skrev:Du kan bruge noget fra den her artikel, jeg kørte den der "100 rep challenge" i Military Press her den anden dag, og det var da en sjov ting at gøre - http://news.bodylab.dk/artikler/750-mot ... s-boostere

Der ud over så husk at sæt dig nogle del-mål som du kan opfylde lige så stille, det er en god motivationsbooster med succesoplevelser!

held og lykke

Tak for artiklen, den skal da helt sikkert læses igennem, dog var det ikke sådan noget jeg lige ledte efter, men jeg tjekker det ud :)

Havde eksempelvis en success oplevelse idag, da jeg ramte 180 kg i dødløft, men det ændrede ikke på så meget :mrgreen:

Hvis du ikke kan få motivantionen til at drive værket, så er der en alternativ løsning, som kaldes frygtterapi.

Kig på billede 5 gange dagligt i sæt af 2 minutter, forestil dig derefter hvordan din inaktivitet vil medføre en lignende fysik.
Billede
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Cykelmyggen Egon skrev:Hvis du ikke kan få motivantionen til at drive værket, så er der en alternativ løsning, som kaldes frygtterapi.

Kig på billede 5 gange dagligt i sæt af 2 minutter, forestil dig derefter hvordan din inaktivitet vil medføre en lignende fysik.

Fedt indlæg :D men tror ikke det vil hjælpe mig, da jeg på ingen måde har i sinde at stoppe træningen, ligemeget hvor kedelig den nu er. Er simpelthen blevet for glad for den form jeg har nu, og vil bare bygge videre på den og ikke ende tilbage til den form jeg startede med :wink: Det jeg skal bruge er simpelthen nogle metoder, programmer, variationer et eller andet som gør at min træning ikke er så møg kedeligt!

p1player skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:Hvis du ikke kan få motivantionen til at drive værket, så er der en alternativ løsning, som kaldes frygtterapi.

Fedt indlæg :D men tror ikke det vil hjælpe mig, da jeg på ingen måde har i sinde at stoppe træningen, ligemeget hvor kedelig den nu er. Er simpelthen blevet for glad for den form jeg har nu, og vil bare bygge videre på den og ikke ende tilbage til den form jeg startede med :wink: Det jeg skal bruge er simpelthen nogle metoder, programmer, variationer et eller andet som gør at min træning ikke er så møg kedeligt!

Led rundt på sitet og find et split du synes ser fedt ud - om det er optimalt, eller ej, kan du skide hul i lige foreløbig. Lav noget du har lyst til og som betyder at du får bevæget din røv op i centeret og giver den gas og bliver motiveret på ny! Der er sgu mange ideer til diverse split-opsætninger. Derudover kan du krydre det med forskellige teknikker, såsom FST-7, supersets, dropsets eller hvad du nu har lyst til, så længe du ikke overgør det.

Det var da en ide i hvert fald. Alternativt kan du være doven og umotiveret og engang i den nære fremtid skrotte træningen. :wink: Din sløve hund!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

flamingopikken skrev:
p1player skrev:

Led rundt på sitet og find et split du synes ser fedt ud - om det er optimalt, eller ej, kan du skide hul i lige foreløbig. Lav noget du har lyst til og som betyder at du får bevæget din røv op i centeret og giver den gas og bliver motiveret på ny! Der er sgu mange ideer til diverse split-opsætninger. Derudover kan du krydre det med forskellige teknikker, såsom FST-7, supersets, dropsets eller hvad du nu har lyst til, så længe du ikke overgør det.

Det var da en ide i hvert fald. Alternativt kan du være doven og umotiveret og engang i den nære fremtid skrotte træningen. :wink: Din sløve hund!

En rigtig god idé! :) Vil bruge aftenen på at kigge lidt rundt, og se om der er noget der lyder spændende.

Har overvejet at starte på HST, da jeg ikke tror jeg kommer til at kede mig ihjel.. Dog har jeg fået mange dårlige ting at vide om systemet/programmet.. Ja burde måske være pisse ligeglad, om det er et godt program eller ikke, men samtidig så vil man jo gerne bruge sin tid ordentlig oppe i centret.

Har i nogen erfaring med HST? Kunne det være en idé? :-k

et godt program kan være nok så godt, men hvis det hænger en langt ud af halsen bør man lave noget andet. fx kunne du træne de ting der passer dig hver gang inde for de muskel grupper du nu skal træne. nogen øvelser kræver os bare man virkelig har motivationen og lysten for man kan give sig nok.

i bund og grund tror jeg på man kommer længst med at ha det sjovt med det man laver hvis bare man samtidig når nogen mål. så det handler om at kombinere de to ting :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

jon pall skrev:i bund og grund tror jeg på man kommer længst med at ha det sjovt med det man laver hvis bare man samtidig når nogen mål. så det handler om at kombinere de to ting :)

Fuldstændig enig, det er sådan jeg vil have det :wink:

p1player skrev:Har overvejet at starte på HST, da jeg ikke tror jeg kommer til at kede mig ihjel.. Dog har jeg fået mange dårlige ting at vide om systemet/programmet.. Ja burde måske være pisse ligeglad, om det er et godt program eller ikke, men samtidig så vil man jo gerne bruge sin tid ordentlig oppe i centret.

Har i nogen erfaring med HST? Kunne det være en idé? :-k

HST er røvkedeligt og dårligt imo.
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar

Jeg ville prøve at fjerne fokus fra at blive stort, til at stige i styrke, så tror og håber jeg du bliver større, hvis du spiser ordentligt samtidig, held og lykke :)

Det der motivere mig er at se store brød som jay cutler osv der træner :D

Reputation point: 5

Find et punkt i din fysik du vil forbedre. Når man fokuserer på ét område vil man også opleve hurtigere fremgang = større motivation. Efter måske 8 ugers tid tager du næste punkt i rækken. :)
Brugeravatar

- Variaton dræber kedsomhed
- Varier mellem øvelser, træningsprogrammer og forskellige split.
- Køb dig nogle proteinbar eller pulver.
- Vær i kalorieoverskud = hurtigere resultater
- Få dig en træningsmakker, det gør det meget sjovere! :)

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

newbiepumper skrev:- Få dig en træningsmakker, det gør det meget sjovere! :)

og hvis man har aftaler om faste træningstider med en makker - i dit tilfælde måske 3-4 gange om ugen, så bliver det også lidt nemmere at komme ud af døren og dødløfte 200 snart!
Der er ikke noget værre end tykke forældre der tager deres tykke børn med på McDonalds!
Brugeravatar

Tak for nogle rigtig gode indlæg, med nogle gode ideér i dem! :)

Du skulle jo nødigt stoppe med BB bare fordi du keder dig [-X [-X
Brugeravatar

Priess skrev:Du skulle jo nødigt stoppe med BB bare fordi du keder dig [-X [-X

I won't :wink:

Evt andre der har erfaring, med fx HST eller nogle andre 'spændende' programmer? (-:

Arr. Er de 180 kg dødløft virkelig rigtigt. 6 måneder og 180 kg dødløft, det lyder godt nok vildt!!
Men ellers som skrevet før; det vigtigste er at have det sjovt når man træner. Træn hvad du har lyst i en lille periode og så kig på nogle andre programmer bagefter. Se nogle motivations videoer. Læg kosten en smule til siden de næste par dage.
Og så flyt forhelvede den røv op i centeret og smid rundt med noget jern, din slasker! :twisted:
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:Arr. Er de 180 kg dødløft virkelig rigtigt. 6 måneder og 180 kg dødløft, det lyder godt nok vildt!!
Men ellers som skrevet før; det vigtigste er at have det sjovt når man træner. Træn hvad du har lyst i en lille periode og så kig på nogle andre programmer bagefter. Se nogle motivations videoer. Læg kosten en smule til siden de næste par dage.
Og så flyt forhelvede den røv op i centeret og smid rundt med noget jern, din slasker! :twisted:

Ja, det er rigtigt.. er genetisk meget heldig, og har altid haft en stærkere ryg og ben end så mange andre, men tak :wink:

- Tror faktisk det bedste for mig lige pt, ville være at finde et nyt program :)

jon pall skrev:et godt program kan være nok så godt, men hvis det hænger en langt ud af halsen bør man lave noget andet. fx kunne du træne de ting der passer dig hver gang inde for de muskel grupper du nu skal træne. nogen øvelser kræver os bare man virkelig har motivationen og lysten for man kan give sig nok.

i bund og grund tror jeg på man kommer længst med at ha det sjovt med det man laver hvis bare man samtidig når nogen mål. så det handler om at kombinere de to ting :)

Den tilgang til træningen har hjulpet mig HVER gang motivationen har været på sit laveste!
Jeg kan anbefale det.
Derudover så er en træningsmakker også noget der kan hjælpe på at det blive knapt så kedeligt :)
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Jeg skal lige være ærlig, jeg har ikke ret meget erfaring.

Men en tanke for at krydre det lidt op, trods du ikke har helt så meget tid mere. Kunne være at engagere dig i en sport også træne lidt mere med henblik på at performe bedre i given sport. Om det er Kampsport, svømning, fodbold eller ballet er jo et fedt. Det er bare en måde at sætte al den træning i brug hvis man ikke lige har intentioner om at træne til kosmetiske konkurrencer eller styrke konkurrencer.

Selv er jeg blevet meget glad for at svømme, og i de kommende 6 måneder håber jeg selv på at begynde på et fornuftigt hold og eventuelt få trænet lidt ud fra at lave nogle gode resultater i vandet.

Held og Lykke, nok er det sundt at træne, men er det sjovt får du 10 gange så meget ud af den tid du bruger!

Da jeg havde brug for motivation, så kørte jeg bare hvad jeg havde lyst til. Det blev typisk til 20 sæt curls supersetted med 20 sæt pushdown. På den anden dag kørte jeg 25 sæt pulldown, supersetted med 25 sæt leg curls og 25 sæt leg extensions, iført hættetrøje for at være lidt tough. Det jeg mener er; kør de øvelser du kan lide. Du skal ikke tænke på om det er optimalt eller ej. Bare træn som du har lyst til.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Tak allesammen for nogle rigtig brugbare og venlige svar! (-: Har besluttet at prøve en form for supertsets, også har jeg lavet lidt om på mit øvelsesvalg samt sæt/reps, det skal nok blive godt.. :thumpup: Er allerede fuldt opsat på at det bare er en lille periode jeg skal igennem, og at det kun kommer til at se lysere ud fra nu af :wink:

Hvis jeg pludselig mistede motivationen i større omfang, så ville jeg skifte til at træne lige præcis de øvelser jeg kun 100% havde lyst til. Også selvom det indebar at jeg for en kort periode kørte 6 curl varianter eller droppede skulder træningen osv. Selvfølgelig ikke for bestandig men hvis valget stod mellem det eller at jeg slet ik kom afsted, tja så hellere mindre optimal træning end intet for en kort stund
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding