Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Chelsea2013 skrev:Overvej en kostplan med valgmuligheder.
F.eks. 450 gram kartofler eller 2 skiver rugbrød eller 100 gram ris eller 100 gram pasta eller 9 dl. mælk
F.eks. 500 gram hakket kylling 10% eller 500 gram hakket oksekød 8-12% eller 500 gram svin/kalv 8-12%
F.eks. 500 gram nakkefilet eller 500 gram hakket oksekød 18-22% eller 500 gram hakket svinekød 18-22%
F.eks. 200 gram kylling eller 200 gram rejer eller 200 gram pangasius filet
F.eks. 200 gram broccoli eller 100 gram ærter eller 1 æble

Acid skrev:Du har sikkert fået en god fornemmelse for kaloriedensiteten samt distribuering af makronuttienter i diverse føde varer nu, så du kan sagtens stoppe med at veje og tælle alt.
Den metode jeg bruger er at jeg kigger regelmæssigt på vægten, og så skruer jeg op og ned for madindtaget alt afhængigt af om min vægt ændrer sig for hurtigt eller for langsomt.
Det virker, og man slipper for alt stresset. Men det kræver selvfølgelig at man har en god fornemmelse for kaloriedensitet samt distribuering af makronutrienter i det man spiser. Men det lyder til at du sagtens kan klare det ;)

Jmt skrev:Hvis du har nogle faste vaner, kan du også blot have nogle minimum'er.
F.eks. spiser jeg altid havregryn til morgenmad - og altid minimum 100 gram. Det tager ingen tid at veje.
Derudover drikker jeg som minimum altid 2 L mælk om dagen, og spiser 2 x rugbrød med pålæg.
Find selv på flere og regn dem sammen, så du er sikker på at have et minimum - fra det minimum kan spise nogenlunde hvad du vil, hvis du vil tage på.

kasperroed skrev:Jmt skrev:Hvis du har nogle faste vaner, kan du også blot have nogle minimum'er.
F.eks. spiser jeg altid havregryn til morgenmad - og altid minimum 100 gram. Det tager ingen tid at veje.
Derudover drikker jeg som minimum altid 2 L mælk om dagen, og spiser 2 x rugbrød med pålæg.
Find selv på flere og regn dem sammen, så du er sikker på at have et minimum - fra det minimum kan spise nogenlunde hvad du vil, hvis du vil tage på.
Jeg syntes bare det er så mærkeligt at veje sin mad på den måde. Nogle dage er jeg måske kun en smule sulten, men jeg vælger alligevlel at totalt ignorere min kropmog så bare fyre 100 gram havregryn. Ligeledes ignorere jeg min sult, hvis jeg f.eks. "Kun må få" 70 gram pasta med kylling til frokost. Det er jo vidt forskelligt hvornår man er sulten på de forskellige tidspunkter af dagen, på de forskellige dage.

Jmt skrev:kasperroed skrev:Jmt skrev:Hvis du har nogle faste vaner, kan du også blot have nogle minimum'er.
Jeg syntes bare det er så mærkeligt at veje sin mad på den måde. Nogle dage er jeg måske kun en smule sulten, men jeg vælger alligevlel at totalt ignorere min kropmog så bare fyre 100 gram havregryn. Ligeledes ignorere jeg min sult, hvis jeg f.eks. "Kun må få" 70 gram pasta med kylling til frokost. Det er jo vidt forskelligt hvornår man er sulten på de forskellige tidspunkter af dagen, på de forskellige dage.
Om morgenen tvinger jeg også lidt de 100 g havregryn ned. Ikke fordi jeg hader dem, men jeg kunne godt nøjes med 50-70 og stadig være mæt. Det skal også til engang imellem.
Jeg ignorerer dog aldrig min sult. Æd, hvis du har lyst.

Chelsea2013 skrev:Jmt skrev:kasperroed skrev:Jmt skrev:Hvis du har nogle faste vaner, kan du også blot have nogle minimum'er.
Om morgenen tvinger jeg også lidt de 100 g havregryn ned. Ikke fordi jeg hader dem, men jeg kunne godt nøjes med 50-70 og stadig være mæt. Det skal også til engang imellem.
Du har det godt nok nemt, hvis du bliver mæt af 50-70 gram havregryn.

andreas7074 skrev:Chelsea2013 skrev:Jmt skrev:kasperroed skrev:Jmt skrev:Hvis du har nogle faste vaner, kan du også blot have nogle minimum'er.
Du har det godt nok nemt, hvis du bliver mæt af 50-70 gram havregryn.
Ja, nemt, hvis manden skal cutte. Jeg vill nødig være ham når jeg skal bulke..50g havregyn. Det kan ikke engang mærkes.

Chelsea2013 skrev:Du har det godt nok nemt, hvis du bliver mæt af 50-70 gram havregryn.

kielzor skrev:Jeg har det på samme måde med at spise på gefühl og sørger for at få rigeligt protein (2-2.5 g per kilo om dagen) og har i den forbindelse taget 5 kilo på de sidste 6-7 ugers tid. Man kan selvfølgelig godt se et vidst fedtudslag på min krop, men vil dette skønnes at være en for høj stigning taget i betragtning, at jeg kun har tid til at træne 3-4-5 gange i ugen?
Undskyld jeg stjæler spotlightet, men ville ikke oprette en tråd bare for dette.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster