Er i gang med at køre mit full body færdigt her i december, og synes egentligt det er gået ok. Har dog ikke trænet ben, så full body er nok lidt misvisende. Benene kommer med i det program jeg starter op på her efter nytår. Jeg har tænkt mig at køre B2B-programmet (godt nok som 3-split i stedet for 2). Det vil sige jeg kommer kroppen igennem 2 gange fordelt på 6 træningsdage, med en enklet fridag pr. uge. Hver træningssession kommer til at vare 1 - 1½ time med 4-5 øvelser pr. gang og 4 sæt pr. øvelse.
Jeg planlægger at køre på følgende måde:
1. 3 uger hvor jeg øger vægten når jeg kan 6-8 reps pr. sæt
2. Dernæst en uge, hvor jeg cutter lidt tilbage på vægten, og bygger op igen, og efter 4 uger tager et skridt ned igen
På denne måde bliver hver 4. uge en slags dekonditionering (cut back uge)
3. De sidste 3 uger af min cyklus indtil den slutter 1/4 2014 skal så være træning for styrke, hvor jeg lægger mig fast på 3-5 reps pr. sæt, men iøvrigt med samme antal sæt og øvelser.
4. Til slut en uges fri inden jeg starter på en ny cyklus med enten et nyt program, det samme, eller en modificering
Mine spørgsmål til panelet er følgende:
1. Er det en god måde at strukturere det på?
2. Hvis nej, hvilke andre måder foreslår I?
3. Er det dumt at styrketræningsperioden ligger til sidst?
Skal til slut nævne at mit hovedmål er hypertrofi. Og lad nu være med at komme med forslag til programændringer
. Det er sådan set kun cyklussen jeg spørger til (hints til ændring af sæt og repranges ifb med styrkedelen er dog ok, idet det er den del jeg har mindst erfaring med)