Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram for 16 årig?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bodybuilding.dk!

Jeg er en dreng på 16 år der gerne vil have en trimmet krop. Jeg har styrketrænet i 1 år totalt, hvor jeg havde trænet helt forkert. Jeg synes ikke at kunne se stor forskel, så jeg stoppede i 2 måneder og har mistet en del muskler siden. Men nu vil jeg meget gerne komme tilbage i fitness centeret og bedre end før! Jeg har i sommerferien læst meget mere grundigt om styrketræning, og jeg ved nu alle de ting som jeg gjorde forkert, og det vil jeg lave om på.

Så derfor ville jeg høre om der var en venlig sjæl herinde der ville hjælpe mig med at sætte et program sammen. Har også læst at det er bedst at træne få dage om ugen, men hårdt. Passer det? Er det bedst at køre 2-split program eller fullbody? Og hvor mange gange om ugen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil selvfølgelig foreslå Back to Basics, 2 split program, bare google det ;)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Tak det skal jeg nok Google :), ellers andre indslag?

Jeg vil i hvert fald, advarer dig mod at søge på siden og bruge andres programmet. Da de ikke er specifikt lavet til dig og du kun er 16 (hvilken er en utrolig farlig alder at træne i) vil de med næsten 100% sikkerhed, få dig til at mutere og ligne noget i retning at the honey monster.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hmm ved nu ikke helt, overdriver du ikke en smule? Der skal også en vildt god kost til at blive stor, så tror aldrig jeg bliver sådan et "monster" som du nævner.

katouler skrev:Jeg vil i hvert fald, advarer dig mod at søge på siden og bruge andres programmet. Da de ikke er specifikt lavet til dig og du kun er 16 (hvilken er en utrolig farlig alder at træne i) vil de med næsten 100% sikkerhed, få dig til at mutere og ligne noget i retning at the honey monster.

say what?...

OT: jeg vil gerne foreslå dig et helt standard fullbody program med store basis øvelser med forholdsvis lave rep ranges. som nybegynder responderer musklerne fint til det i starten, og det er godt at få noget styrke på først.

kosten skal selvfølgelig være iorden hvis du vil tage på.. hvis du ikke er i kcal overskud så vil du ikke øge vægten.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

^ Tak for indslag er :) skal overveje enten fullbody eller 2-split, for som sagt, er ikke helt nybegynder, har allerede lidt styrke :) vil gerne lære de mere avanceret ting nu :)

Bump

Du har fået alt den info du behøver. Og nej det handler ikke om at træne få gange om ugen men hårdt, det handler om at træne den mængde du har lyst til og den mængde din krop kan klar.

Hvis du træner 2-3 gange om ugen er fullbody vejen frem
4 gange om ugen er vi på et 2-spilt
5-6 gange om ugen 3-spilt

B2B har jeg selv brugt en gang http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics og synes det var et okay program
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

katouler skrev:Jeg vil i hvert fald, advarer dig mod at søge på siden og bruge andres programmet. Da de ikke er specifikt lavet til dig og du kun er 16 (hvilken er en utrolig farlig alder at træne i) vil de med næsten 100% sikkerhed, få dig til at mutere og ligne noget i retning at the honey monster.

:lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Jamen tak for svaret Sakin, så må jeg vel finde ud af hvor meget min krop kan tåle at træne? Har bare hørt at man skal lade kroppen restituter, så træning hver dag, så kan din krop ikke nå at følge med. Men okay skal da nok lige kigge på det Back to Basics 2 program :)

Tutorial skrev:^ Tak for indslag er :) skal overveje enten fullbody eller 2-split, for som sagt, er ikke helt nybegynder, har allerede lidt styrke :) vil gerne lære de mere avanceret ting nu :)

Nu siger du avanceret ting.. :? Som udgangspunkt skal du højst sansynligt tage udgangspunkt i de 3 basic øvelser...
Squat
Dødløft
Og bænkpres

Jeg startede som 16 år og med alle disco musklerne og en masse avanceret progeammer... Men steg først rigtig da jeg begynde at squate og dødløfte...
Og har haft rigtig god responce på B2B programmet... :dope: Selv og jeg havde 4 års trænings erfaring...

Håber du finder noget der dækker dine behov... :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Mange tak wintheren, jeps har også hørt meget om de der 3 basic øvelser, har selv lavet benchpress rigtig meget og det har givet fantastiske resultater. Nu skal jeg vel til at smide deadlift og squat med i programmet :) så skal det nok blive rigtig godt :)

Tutorial skrev:Jamen tak for svaret Sakin, så må jeg vel finde ud af hvor meget min krop kan tåle at træne? Har bare hørt at man skal lade kroppen restituter, så træning hver dag, så kan din krop ikke nå at følge med. Men okay skal da nok lige kigge på det Back to Basics 2 program :)

Det er rigtigt at kroppen skal kunne nå at restituere og er jo lige præcis derfor man ikke træner den samme muskelgruppe hver dag :) hvis man deler det meget firkantet op, er det jo kun den muskelgruppe du har brugt der har brug for at restituere, så ja et fullbody program hver dag, vil ik være godt, men 3-spilt med 3 dage on og 1 off og så forfra, er intet problem, så længe din krop kan klar det :) køre selv 3-spilt pt og min krop fortæller mig ret tydeligt når det er tid til at holde en fridag. Men ja gi den gas, learning by doing og så kan du jo altid stille spørgsmål når de dukker op :)

Ps. søger for at få styr på teknikken i squat og dødløft inden du begynder at løfte tungt, du kan få pænt ubehagelig skader hvis teknikken er dårlig. Der ligger en del gode vidoer på youtube om teknikken ved de 2 øvelser
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jeps det er rigtigt, den største fejl jeg lavede da jeg startede var at jeg trænede 4 gange om ugen fullbody, og som du siger så ja jeg burde gå efter et 3-split eller 2-split program. Og ja jeg skal nok sørge for at lære de forskellige øvelser korrekt, det har jeg også hørt fra venner, jeg skal, hvis jeg skal udføre squat på den rigtige måde :) once again tak for hjælpen, støder jeg på problemer kommer jeg tilbage hertil for at få hjælp :)

Hej.
Faldt over et FB program på nettet, fra nettraening.dk Det har jeg fuldt selv i en periode, efter nogle års pause. Og syntes det fungere rigtig godt. Men det kræve man følge det der står :)

http://www.nettraening.dk/fullbody-trni ... uskelmasse

God fornøjelse. :)

Styrkeliste
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

Mange tak daffy! :) den skal jeg nok kigge på :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster