Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

træningsprogram

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle sammen her inde. :D
Har prøvet at lave mit eget træningsprogram og gad godt at få noget respons om det er ok eller om der skal laves noget om på det?

Dag 1. Bryst og triceps.
Bænkpres 1x8 1x6 1x6_____
Incline bænkpres 1x8 1x6 1x6_____
Incline dumbell flyes 1x8 1x6 1x6_____
French presses 1X8 1x8 1x8_____
Skal køres I super.
Kabel push downs 1x8 1x81x8_____

Dag 2. Ryg og biceps
Pulldowns 1x8 1x6 1x6_____
Bent over barbell rows 1x8 1X6 1x6______
Dødløft 1X10 1x8 1x8_____
Pullovers 1x8 1x6 1x6_____
Barbell curls 1x8 1x6 1x6_____
Dumbell curls 1x8 1x6 1X6_____
Hammer curl 1x8 1x6 1x6_____

Dag 3. Ben skulder og nak.
Squat 1x15 1x12 1x10 1x8_____
Læg 1x20 1x15 1x12_____
Side laterals 1x10 1x8 1x8_____
Rear laterals 1x10 1x8 1x8_____
Behind the neck press 1x8 1x6 1x6_____
Upright rows 1x8 1x6 1x6_____
Barbell shrugs 1x12 1x10 1x8 _____
Dag 4. Afslapning.

takker. :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

..
Sidst rettet af B4RDUR 28. jun 2011, 12:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

Meget mere ben!

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 115.00

Kostplan: Ingen kostplan

så ville jeg også bytte behind the neck pres ud med pushpres eller military pres.
og smide upright rows ud.
ændre rækkefølgen som nævnt.
lade vær med at sætte mig fast på et bestemt sæt og reps skema, da det har en tendens til psykisk at låse folk fast i kg også. sådan har jeg det hvertfald.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Bango skrev:Meget mere ben!

hvad er der mere a øvelser hvor man træner ben. kender kun de 2? :?

MBang skrev:så ville jeg også bytte behind the neck pres ud med pushpres eller military pres.
lade vær med at sætte mig fast på et bestemt sæt og reps skema, da det har en tendens til psykisk at låse folk fast i kg også. sådan har jeg det hvertfald.

hvorfor vil du bytte den ud syns det er en mage go øvelse? :D

mussling skrev:

oevelsesbiblotek/
Find flere forskellige øvelser her :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

mussling skrev:
MBang skrev:så ville jeg også bytte behind the neck pres ud med pushpres eller military pres.

Grundet skadespotentialet stiger meget når du presser fra nakken. desuden ser man sjældent nogen udfører den rigtigt når der kommer kg på.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Jok skrev:
mussling skrev:

oevelsesbiblotek/

syns ikk rigtig jeg kan finde flere der inde andet end at de ogs træner ryggen. har kigget.

MBang skrev:
mussling skrev:

Grundet skadespotentialet stiger meget når du presser fra nakken. desuden ser man sjældent nogen udfører den rigtigt når der kommer kg på.

okay takker for hjælpen. :) kender ikk det helt store til det. har bare læst en hal masse på nettet.

mussling skrev:
Jok skrev:
mussling skrev:

oevelsesbiblotek/

syns ikk rigtig jeg kan finde flere der inde andet end at de ogs træner ryggen. har kigget.

Hvad med noget som http://www.exrx.net/WeightExercises/Ham ... CurlH.html f.eks? Det kunne jo være en mulighed hvis du føler for at få flere øvelser til ben med ind over din træning
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvordan i alverden har du dog fået den idé at du er mere kvalificeret til at lave et træningsprogram end eksempelvis Mark Rippetoe eller Bill Starr?

Du skriver selv at du ikke ved så meget om det - det er også tydeligt i dit "program", som mest af alt ligner noget du tilfældigt har fundet på mens du var på toilettet.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

SandyFrinkalike skrev:Hvordan i alverden har du dog fået den idé at du er mere kvalificeret til at lave et træningsprogram end eksempelvis Mark Rippetoe eller Bill Starr?

Du skriver selv at du ikke ved så meget om det - det er også tydeligt i dit "program", som mest af alt ligner noget du tilfældigt har fundet på mens du var på toilettet.

Den legendariske har en pointe. Vælg et program fra en anerkendt træner og træn det i stedet for. Når du har kørt det igennem en gang eller 2 kan du tilpasse det. Jeg kan anbefale Eric Cresseys bog med komplet træningsplanlægning osv:

http://www.amazon.com/Maximum-Strength- ... 946&sr=8-1
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:
SandyFrinkalike skrev:Hvordan i alverden har du dog fået den idé at du er mere kvalificeret til at lave et træningsprogram end eksempelvis Mark Rippetoe eller Bill Starr?

Den legendariske har en pointe. Vælg et program fra en anerkendt træner og træn det i stedet for. Når du har kørt det igennem en gang eller 2 kan du tilpasse det. Jeg kan anbefale Eric Cresseys bog med komplet træningsplanlægning osv:

http://www.amazon.com/Maximum-Strength- ... 946&sr=8-1

Kan du anbefale lignende bøger med henblik på hypertrofi-specifik træning?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Legend skrev:Hvordan i alverden har du dog fået den idé at du er mere kvalificeret til at lave et træningsprogram end eksempelvis Mark Rippetoe eller Bill Starr?

hvad snakker du om? Har sku da aldrig sagt at jeg er mere kvalificeret en nogen andre har bare orøvet at lave et ud fra hvad jeg har læst mig frem til og så har jeg prøvet at høre folk om jeg er helt forkert på den eller om det ser godt nok ud.

Det er en fin tilgang til tingene at prøve sig frem, læse om det, og tilpasse programmet som man bliver klogere. Bedre end at vælge et kendt træningsprogram og hjernedødt køre det og derved risikere at man kører død i det fordi det ikke passer til ens behov. Det vigtigste er at opretholde motivationen og det gør man bedst ved selv at prøve sig frem. At det så i starten ikke er træningsprogrammet der får dig til at ligne Schwarzenegger er i mine øjne underordnet.

Hvordan er din træningserfaring?

Hvor mange gange om ugen, har du tænkt dig at køre programmet igennem?

Aikon skrev:Det er en fin tilgang til tingene at prøve sig frem, læse om det, og tilpasse programmet som man bliver klogere. Bedre end at vælge et kendt træningsprogram og hjernedødt køre det og derved risikere at man kører død i det fordi det ikke passer til ens behov. Det vigtigste er at opretholde motivationen og det gør man bedst ved selv at prøve sig frem. At det så i starten ikke er træningsprogrammet der får dig til at ligne Schwarzenegger er i mine øjne underordnet.

Hvor nævner TS at der er mulighed for problemer med motivationen?
Han tilspørger hjælp til programlægning, og Bill Stars' program er da ubenægteligt bedre.
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar

mussling skrev:
Legend skrev:Hvordan i alverden har du dog fået den idé at du er mere kvalificeret til at lave et træningsprogram end eksempelvis Mark Rippetoe eller Bill Starr?

hvad snakker du om? Har sku da aldrig sagt at jeg er mere kvalificeret en nogen andre har bare orøvet at lave et ud fra hvad jeg har læst mig frem til og så har jeg prøvet at høre folk om jeg er helt forkert på den eller om det ser godt nok ud.

Hvorfor så give dig i kast med noget du ved vil give et dårligere resultat?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

a34 skrev:Hvordan er din træningserfaring?

Hvor mange gange om ugen, har du tænkt dig at køre programmet igennem?

Har trænet i ca 5 måneder efter hånden. :D Har tænkt mig at køre det i gennem 5-6 gange om ugen.

Aikon skrev:Det er en fin tilgang til tingene at prøve sig frem, læse om det, og tilpasse programmet som man bliver klogere. Bedre end at vælge et kendt træningsprogram og hjernedødt køre det og derved risikere at man kører død i det fordi det ikke passer til ens behov. Det vigtigste er at opretholde motivationen og det gør man bedst ved selv at prøve sig frem. At det så i starten ikke er træningsprogrammet der får dig til at ligne Schwarzenegger er i mine øjne underordnet.

takker for responsen mester. :)

Legend skrev:
mussling skrev:

Hvorfor så give dig i kast med noget du ved vil give et dårligere resultat?

for at prøve det. og fpr at lære selv at sætte et ordenligt træningsprogram sammen.
Har man da ikk lov til det eller mener du måske at man bare skal gå ind på nettet og finde et træningsprogram fordi de er de eneste der kan finde ud a at lave et?

Musling, pointen er at du nok får mere ud af at starte med et efterprøvet program - sammensat af en ekspert på området. Når du så har fået lagt en god grundform, og sideløbende gjort dig erfaringer med teknik, øvelsesvalg og (ikke mindst) din egen krops respons på træning samt div. tilgange til og filosofier bag The Iron Game, så kan du roligere begynde selv at eksperimentere med programsammensætninger.

.. det er ikke fordi du ikke lave dit eget program, det er bare smartest at lægge ud med det sikre og derefter udbygge desto klogere du bliver.

En estimeret bruger her på stedet har en meget rammende signatur, tillad mig at citere: NO BRAIN, NO GAIN.

Bill Star og Rippetoe har nogle rigtig gode programmer, til begyndere.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Musling, pointen er at du nok får mere ud af at starte med et efterprøvet program - sammensat af en ekspert på området. Når du så har fået lagt en god grundform, og sideløbende gjort dig erfaringer med teknik, øvelsesvalg og (ikke mindst) din egen krops respons på træning samt div. tilgange til og filosofier bag The Iron Game, så kan du roligere begynde selv at eksperimentere med programsammensætninger.

.. det er ikke fordi du ikke lave dit eget program, det er bare smartest at lægge ud med det sikre og derefter udbygge desto klogere du bliver.

En estimeret bruger her på stedet har en meget rammende signatur, tillad mig at citere: NO BRAIN, NO GAIN.

Bill Star og Rippetoe har nogle rigtig gode programmer, til begyndere.

okay på den måde. det var ikk lige sådan jeg forstod på den anden.
prøver mig frem med nogen ander programmer og så må jeg se om et års tid. takker for det. :D

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster