En ven og jeg har besluttet at når fodbold fylder mindre efter efterårsferien, vil vi begynde at gå mere i fitness
Vh Frederik

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

stryhn skrev:Hej gutter!
En ven og jeg har besluttet at når fodbold fylder mindre efter efterårsferien, vil vi begynde at gå mere i fitnessVi har snakket om at lave et træningsprogram, men er dette nødvendigt? Giver det ikke lige så godt, bare at gå op og køre igennem til du er ved at brække dig?
![]()
Vh Frederik

incognito skrev:Hvad skal et godt træningsprogram indeholde?
Når man er ude over trivialiterne, som øvelsesvalg og hvor mange gange i ugen der skal trænes.
* Der skal være en form for periodisering.
Enten i kraft af almindelig planlagt progression, undulation eller noget andet.
* Der skal være noget tungt, noget kvalitetstræning.
Med kvalitetstræning, mener jeg sæt, hvor man fokuserer på udførslen af og vægten i det enkelte sæt, ligesom man gør i bill starr eller WSB, når man bygger op til topsæt.
* Der skal være en vis volumen.
Volumen er en af de vigtigste parametre for at have muskelvækst, derfor skal der være et tilstrækkeligt høj antal sæt, specielt hvis vægten eller muskeludmattelsen i det enkelte sæt ikke er så stor.
* Der skal være en vis muskeludmattelse.
Noget af det der står i Flex passer… Muskeludtrætning er også en vigtig faktor for muskelvækst og det opnås ved at arbejde til udmattelse i det enkelte sæt, eller ved at akkumulere det over flere sæt, ved at lave sæt med mange gentagelser eller lave sæt med korte pauser.
* Og der skal være en vis systemisk udmattelse.
Anaerob belastning opbygger work capacity, men gør også nogle ting for fedtprocenten, som klassisk styrketræning ikke gør. Den systemiske belastning opnås ved at lave et netto stort muskelarbejde på kort tid og det lader sig bedst gøre ved at fordele arbejdet over flere muskelgrupper og over flere, kortere sæt.
Og det er jo ikke nyt. Men fordi flere af disse faktorer i et eller andet omfang er modsatrettede er det er svært at lave et program der indeholder det hele og fordi folk ikke vægter vigtigheden af de forskellige parametre ens, betyder det også at der er flere bud på hvad det bedste kompromis mellem disse parametre er.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster