Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Tvivl om første bulk

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB'ere.

Jeg har trænet i snart 4 måneder, og har nu tænkt mig at starte mit første bulk.
Jeg er 181 cm høj, og vejer omkring 65 kg.
Jeg er dog i tvivl om, hvor meget jeg bør bulke, og over hvor lang en periode? En sagde til mig tidligere, at han ville (hvis han var mig) bulke ca. 15 kg., så vægten ramte 80 på ca et år, og så evt. cutte ned til sommer - hvad mener I?

Billede

Billede

Jeg forstår ikke lige helt det der med at ligge billeder ind, men de burde kunne blive set her:

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... T37202.png
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... Q36779.png
Sidst rettet af Nqrd 29. jan 2013, 06:32, rettet i alt 4 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan ikke lige se billederne, så kommenterer bare ud fra det du har skrevet

Når du er 181 cm. høj og kun vejer 65 kg., så er det helt sikkert en god idé at få smidt noget masse på kroppen. Hvor meget er individuelt, men du kan godt komme op og ramme 80 kg. uden at du vil komme til at se tyk ud
Jeg syntes du skal bruge spejlet, og se hvornår du rammer et punkt hvor du føler at der ikke er behov for at bulke mere
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Er enig med ham. 15 kg på et år er passende for dig (højst sansynligt).

gå ind på kostplan --> lav ny kostplan --> beregn ligevægts indtag, og spis ca 500 kcal over dit ligevægts indtag :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg siger tak for rådene indtil videre, kan I stadig ikke se billederne? :)
Synes det er lidt svært med kostplan, spiser i så det samme hver dag, eller bare nogenlunde, og så kigger på vægten samtidigt?

Nej vi kan ikke se billederne.

Mht. kostplan og hvorvidt man spiser det samme dag ud og dag ind, så er der mange som gør det på den måde. Personligt ville jeg blive idiot af at skulle æde det samme. Det er nemt, men det er satme også nemt, for mig, at springe fra planen hvis det bliver trivielt.
Pt. planlægger jeg på dagsbasis. Det er næppe noget man kan som nybegynder i kostplanlægning. Derfor ville det optimale efter min mening være at lave en fire til fem forskellige planer, der holder, som man så kan rotere rundt med som man lyster. På den måde køre man ikke træt i ris + kylling dag ud og dag ind.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Gravzor skrev:Jeg siger tak for rådene indtil videre, kan I stadig ikke se billederne? :)
Synes det er lidt svært med kostplan, spiser i så det samme hver dag, eller bare nogenlunde, og så kigger på vægten samtidigt?

nej... http://www.imageshack.dk højreklik på billedet og tryk "kopier link" og så kan du sætte dem ind..
Tjekkede lige, og du har taget dem direkte fra din google mail.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Pind skrev:Nej vi kan ikke se billederne.

Mht. kostplan og hvorvidt man spiser det samme dag ud og dag ind, så er der mange som gør det på den måde. Personligt ville jeg blive idiot af at skulle æde det samme. Det er nemt, men det er satme også nemt, for mig, at springe fra planen hvis det bliver trivielt.
Pt. planlægger jeg på dagsbasis. Det er næppe noget man kan som nybegynder i kostplanlægning. Derfor ville det optimale efter min mening være at lave en fire til fem forskellige planer, der holder, som man så kan rotere rundt med som man lyster. På den måde køre man ikke træt i ris + kylling dag ud og dag ind.

Det er også det jeg har tænkt - det må jo være lort at skulle spise det samme hver eneste dag - det lyder som en meget god idé, det at have flere kostplaner! Det tror jeg er oplagt for mig :)

Jeg har også tænkt på, da jeg alligevel spiser en del af det samme hver dag, at lave ca. 2 kostplane uden aftensmad, og så bare have fx. 600-700 kcal sat af til det - kunne det ikke være en mulighed - så må jeg jo kigge på vægten og se om både de 6-700 kcal til aftensmaden og resten af kostplanen er beregnet?
Sidst rettet af Nqrd 29. jan 2013, 06:41, rettet i alt 1 gang.

toto_G4M3R skrev:
Gravzor skrev:Jeg siger tak for rådene indtil videre, kan I stadig ikke se billederne? :)

nej... http://www.imageshack.dk højreklik på billedet og tryk "kopier link" og så kan du sætte dem ind..
Tjekkede lige, og du har taget dem direkte fra din google mail.

Tak for det, jeg tror det virker nu, i hvert fald på link

så snup lige et kig på billederne folkens :)

Buuuulk. Du har ikke rigtig noget muskelmasse. Men til gengæld en lav fedtprocent der gør at du kan holde et bulk et stykke tid uden at blive tyk :D!
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:Buuuulk. Du har ikke rigtig noget muskelmasse. Men til gengæld en lav fedtprocent der gør at du kan holde et bulk et stykke tid uden at blive tyk :D!

Det er også min plan at starte et mere seriøst bulk. Og nej, jeg har ikke rigtigt noget muskelmasse, og kan sikkert bulke i lang tid uden at blive tyk, så derfor skal der noget masse på. Jeg er dog i tvivl om hvor langt tid jeg burde bulke, og hvad mit vægten skulle ende på inden et Cut - passer de 15 kg så jeg rammer 80 på omkring 12 måneder godt, eller hvordan? :)

Gravzor skrev:Jeg har også tænkt på, da jeg alligevel spiser en del af det samme hver dag, at lave ca. 2 kostplane uden aftensmad, og så bare have fx. 600-700 kcal sat af til det - kunne det ikke være en mulighed - så må jeg jo kigge på vægten og se om både de 6-700 kcal til aftensmaden og resten af kostplanen er beregnet?

Det synes jeg er en fornuftig tilgang til det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
Gravzor skrev:Jeg har også tænkt på, da jeg alligevel spiser en del af det samme hver dag, at lave ca. 2 kostplane uden aftensmad, og så bare have fx. 600-700 kcal sat af til det - kunne det ikke være en mulighed - så må jeg jo kigge på vægten og se om både de 6-700 kcal til aftensmaden og resten af kostplanen er beregnet?

Det synes jeg er en fornuftig tilgang til det.

Super, det må være det der er planen så :) Har du nogen mening om mit tidligere spørgsmål mht. bulking-periodens længde og vægtøgning?

Et bulk på en 15kg ville være fornuftigt fra dit udgangspunkt i mine øjne. Bare sørg for at holde vægtforøgelsen kontrolleret og til max 0,5 kg/ugen..

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Gravzor skrev:Jeg er dog i tvivl om, hvor meget jeg bør bulke, og over hvor lang en periode? En sagde til mig tidligere, at han ville (hvis han var mig) bulke ca. 15 kg., så vægten ramte 80 på ca et år, og så evt. cutte ned til sommer - hvad mener I?

Bulk til du ikke længere synes, du vil tage mere på = Når du ikke kan holde dit spejlbillede ud.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Der findes ingen opskrift, og der er ingen som kan give dig den her, for vi kender dig ikke.

Hvis du vil bulke så spis ordentligt og vær aldrig sulten.

Dette gjorde jeg ved mit første bulk for 4 år siden efter at have trænet i 1-2 måneder. Efter 1 måneds bulk troede folk jeg var startet
på steorider :)

Brug spejlet til at vurdere hvordan det går og lyt til kroppen, så skal du nok finde ud af hvordan du skal spise i forhold til hvad du vil opnå.

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

rolleKN skrev:Der findes ingen opskrift, og der er ingen som kan give dig den her, for vi kender dig ikke.

Hvis du vil bulke så spis ordentligt og vær aldrig sulten.

Dette gjorde jeg ved mit første bulk for 4 år siden efter at have trænet i 1-2 måneder. Efter 1 måneds bulk troede folk jeg var startet
på steorider :)

Brug spejlet til at vurdere hvordan det går og lyt til kroppen, så skal du nok finde ud af hvordan du skal spise i forhold til hvad du vil opnå.

Det er heller ikke en opskrift jeg søger/har søgt, blot nogle gode råd, hvilket jeg også synes jeg har fået :)

Hehe det lyder vildt nok at folk troede du var startet på steroider - havde du trænet i lang tid inden dit første bulk, og hvad vejede du på daværende tidspunkt? :)

Og tak for svaret

Jeg siger tak for de mange gode råd, det er jo dejligt, at få nogle mennesker der er lidt mere kompetente på dette område end jeg, til at rådgive en :)

Min plan er at begynde et bulk med 1-3 kostplane (uden aftensmad, men med plads til 6-700 kcal , eller hvad et normalt måltid for mig udgør), hvor jeg ligger i 3-500 kcals overskud og dermed ca. stiger 300-500 gram om ugen til jeg når et punkt, hvor jeg synes det er nok (kan være jeg smider et par billeder op til vurdering der).

Jeg kan ikke huske hvor meget jeg tog på, men havde trænet 1-2 måneder for ligesom at gøre kroppen klar. Men det har nok været en del kg (kg i vægt, ikke muskelmasse), da jeg var godt fyret op på kreatin, så en del af det har nok været væske også :)

Så det kan godt lade sig gøre, bare klø på. Hvis du er en af dem som aldrig rigtig tager på (ligesom mig selv), så bare giv den gas.

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

rolleKN skrev:Jeg kan ikke huske hvor meget jeg tog på, men havde trænet 1-2 måneder for ligesom at gøre kroppen klar. Men det har nok været en del kg (kg i vægt, ikke muskelmasse), da jeg var godt fyret op på kreatin, så en del af det har nok været væske også :)

Så det kan godt lade sig gøre, bare klø på. Hvis du er en af dem som aldrig rigtig tager på (ligesom mig selv), så bare giv den gas.

Hehe nej okay. Jamen sagen er den, at jeg engang for 3-4 år siden var lidt overvægtig, jeg lavede ingen fysisk aktivitet udover at cykle en kort tur i skole og på arbejde og sådan, men efterfølgende begyndte jeg at løbe og smed alt overflødigt+ekstra og har lige siden været ret aktiv. Nu ved jeg så ikke rigtigt om jeg er en af dem, der har svært ved at tage på, da jeg jo som sagt er blevet meget aktiv siden - så det må tiden vel vise :p

Gravzor skrev:
rolleKN skrev:Jeg kan ikke huske hvor meget jeg tog på, men havde trænet 1-2 måneder for ligesom at gøre kroppen klar. Men det har nok været en del kg (kg i vægt, ikke muskelmasse), da jeg var godt fyret op på kreatin, så en del af det har nok været væske også :)

Hehe nej okay. Jamen sagen er den, at jeg engang for 3-4 år siden var lidt overvægtig, jeg lavede ingen fysisk aktivitet udover at cykle en kort tur i skole og på arbejde og sådan, men efterfølgende begyndte jeg at løbe og smed alt overflødigt+ekstra og har lige siden været ret aktiv. Nu ved jeg så ikke rigtigt om jeg er en af dem, der har svært ved at tage på, da jeg jo som sagt er blevet meget aktiv siden - så det må tiden vel vise :p

Det er du ikke - bare rolig.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Havde først oprettet en tråd med kostplanen, men poster den bare her, så slipper jeg for at spamme forumet :)

Har lavet en kostplan, så jeg er i 250 kcal overskud.

Jeg cykler en del (transport - 10 km dagligt), og løber ca. 1 gang (4km.) i ugen udover min styrketræning, hvor programmet er back to basics.
Mht. shaken om aftenen; burde jeg flytte den op til pre-workout, eller er det fuldstændigt ligegyldigt? Jeg får altid en shake efter træning.

Stats:
Højde: 181
Vægt: 64,5
Ligevægtsindtag: 2653 - ifølge kostberegneren - moderat træning, 3-5 træningspas om ugen.

kostplan

Garik skrev:
Gravzor skrev:

Det er du ikke - bare rolig.

Nej okay, men mit ligevægtsindtag er jo selvfølgelig steget siden pga. aktivitetsniveauet :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster