Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1298
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1296

Følg bodybuilding.dk på

Tvivl omkring min cut fremgangs måde.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey out there.

Jeg cutter lige pt. fordi jeg synes der er kommet en del fedt på rammen under mit bulk, og derfor vil jeg gerne cutte lidt ned igen.

Hak mig ikke ned pga. dette spørgsmål hvis det muligvis er dumt. Jeg er meget i tvivl da jeg læser forskellige meninger og erfaringer over google, osv. Min egen logik siger at jeg kører den rigtige vej, men er ikke sikker, so here goes:

Jeg kører for tiden en kostplan, hvor jeg sørger for at ligge 500 kalorier i underskud, og få mine nødvendige proteiner osv.
Men da min kostplan gør at jeg kommer til at ligge i -500 , dyrker jeg ikke noget cardio, udover min daglige vægttræning, som der også er taget hensyn til i kostplanen.

Jeg ved at stort set alle dyrker cardio, nogen både morgen og aften, men hvorfor gør folk dette hvis det egentlig ikke er nødvendigt, når man bare kan strukturere sin kost? Gør folk det fordi at for at kunne få de nødvendige proteiner, fedt, osv, bliver nødt til at spise over deres ligevægtsindtag, og derfor dyrker cardio for at komme ned på i 500 minus igen, eller gør folk det fordi man forbrænder fedt på en anden måde / hurtigere under cardio?

På forhånd tak for svarene
- Cazper
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej du,
Jeg er ikke 100% sikker på hvad jeg siger her, men tror det har noget at gøre med at bevare den muskelmasse, som du lige har fået under dit bulk. Du kan også gøre hvad du er igang med, da du jo så også vil ligge i energiunderskud. Men at øge sit energiforbrug sparer altså mere på dine muskler end hvis du sænker dit indtag, så en kombination af både at sænke sit indtag og øge forbruget er nok vejen frem, ellers så har dit bulk måske været en smule spildt :wink:
I'd rather hurt, than feel nothing at all

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Det er lidt en smagssag, om man vil lave cardio under cut eller ej. Personligt vil jeg hellere skrue op for cardioen og så kunne spise det ekstra frem for at sulte mig selv - men jeg er så også konstant sulten :D

Hvis du ikke har problemer med at spise færre kcal, behøver du ikke lave cardio.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Husk at man også forbrænder kalorier ved hård styrketræning.
Cardio under cut er også en god ting hvis du er kommet til at synde ;) ... for at brænde det stykke kage du kom til at tage hjemme ved mor væk, men ellers er der ingen grund til at lave cardio hvis du ligger i underskud, så vil jeg faktisk sige det er spild.

Hvis du gerne vil lave cardio imens så ville en god idé være at ligge kun 100-200 underskud og så ta resten ved det, men det er jo op til den enkelte. du kan jo også cutte selvom du er i overskud af kalorier, hvis du bare laver nok cardio og forbrænder en masse :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog

Hmmm er i sikre på det i siger der? For så er det lige pludselig at jeg bliver i tvivl. Jeg har for nylig hentet et kalorietæller program, hvor jeg indtaster hvad jeg spiser, eksempelvis indtaster jeg navnet på en kødpølse, og den regner selv ud hvor mange gram fedt, protein, kulhydrater osv. der er i. Jeg skal sådan set også have min fedtprocent en del ned, og den beregnede jeg skulle have omkring 1700 kalorier om dagen. Når jeg så er ude til f.eks spinning i en halv time øger det antal kalorier jeg skal have om dagen. Jeg forstår virkelig ikke hvad pointen med ekstra motion er, hvis man så bare skal spise mere for at nå op på det anbefalede antal kalorier.
(i øvrigt har jeg læst i artiklen artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php at det betaler sig bedst at skrue energiforbruget op for at spare på muskler.)
Jeg synes det hele bliver lidt rodet for mig lige nu! nogen som kan forklare lidt dybere hvad det i grunden handler om? :D

Styrkeliste

F E H skrev:Hmmm er i sikre på det i siger der? For så er det lige pludselig at jeg bliver i tvivl. Jeg har for nylig hentet et kalorietæller program, hvor jeg indtaster hvad jeg spiser, eksempelvis indtaster jeg navnet på en kødpølse, og den regner selv ud hvor mange gram fedt, protein, kulhydrater osv. der er i. Jeg skal sådan set også have min fedtprocent en del ned, og den beregnede jeg skulle have omkring 1700 kalorier om dagen. Når jeg så er ude til f.eks spinning i en halv time øger det antal kalorier jeg skal have om dagen. Jeg forstår virkelig ikke hvad pointen med ekstra motion er, hvis man så bare skal spise mere for at nå op på det anbefalede antal kalorier.
(i øvrigt har jeg læst i artiklen artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php at det betaler sig bedst at skrue energiforbruget op for at spare på muskler.)
Jeg synes det hele bliver lidt rodet for mig lige nu! nogen som kan forklare lidt dybere hvad det i grunden handler om? :D

Der er massere grunde til at dyrke cardio under cut, og også under bulk, vigtigst af alt fordi det er sundt. Om du er i 500kcal overskud/underskud med eller uden cardio har ingen betydelse for dit slut resultat (i hvert fald ikke som begynder).
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

"F E H"skulle have omkring 1700 kalorier om dagen. Når jeg så er ude til f.eks spinning i en halv time øger det antal kalorier jeg skal have om dagen

Nej du behøver ikke at indtage ekstra kalorier på dine spinning dage, dette bevirker jo bare at du taber dig hurtigere.

Derudover er der den fordel ved konditions træningen, at de forbedrer din vo2 max, som jo bevirker at din iltoptagelse øges, sammen med blodmængde osv.
Derfor vil du selv i hvile have en større forbrænding, så jo der er fordele ved at implementere kredsløbs træning i sit program.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Okay, Tusind tak. :D

Styrkeliste

Det er videnskabeligt bevist at forhøjet stofskifte også øger din fedtforbrænding:

"Jeg har fundet en videnskabelig artikel om fedttab her: hhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16526835

Basalt set kan man tabe (249+/-25) kj/kilo fedt/per dag ved normalt stofskifte. Der er dog en sammenhæng, mellem mængden af energi dit fedt kan levere og dit aktivitetsniveau, artiklen nævner at et modrat stofskifte hæver energi "transfer-rate" fra fedt med ~17%. "

Der nævnes ikke noget om hvor højt et moderat stofskifte er, dog kan du sikkert godt forøge din fedtforbrænding med helt op til 30% ved hjælp af styrketræning + cardio på offdays.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Det giver da sig selv, at man forbrænder flere kalorier, når man dyrker cardio, Oliverg? Men det er jo som sådan ikke det, trådstarter spørger om.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Det giver da sig selv, at man forbrænder flere kalorier, når man dyrker cardio, Oliverg? Men det er jo som sådan ikke det, trådstarter spørger om.

Hvis ens glykogendepoter er helt tomme, forbrænder man langt fra kun fedt, når man dyrker cardio. Kroppen har et maks, den kan forbrænde af fedt, og det forøges ved højere stofskifte. Det vil sige, hvis man dyrker cardio kan man tabe ydereligere fedt, sammenlignet med et lige så stort underskud dog uden cardio.

Cazper skrev:Jeg ved at stort set alle dyrker cardio, nogen både morgen og aften, men hvorfor gør folk dette hvis det egentlig ikke er nødvendigt, når man bare kan strukturere sin kost? Gør folk det fordi at for at kunne få de nødvendige proteiner, fedt, osv, bliver nødt til at spise over deres ligevægtsindtag, og derfor dyrker cardio for at komme ned på i 500 minus igen, eller gør folk det fordi man forbrænder fedt på en anden måde / hurtigere under cardio?

Såfremt mit indlæg blev misforstået, mente jeg, at det kan sagtens betale sig at dyrke cardio, da man kan forøge fedtforbrændingen gevaldigt.

Styrkeliste

Oliverg skrev:
Garik skrev:Det giver da sig selv, at man forbrænder flere kalorier, når man dyrker cardio, Oliverg? Men det er jo som sådan ikke det, trådstarter spørger om.

Hvis ens glykogendepoter er helt tomme, forbrænder man langt fra kun fedt, når man dyrker cardio. Kroppen har et maks, den kan forbrænde af fedt, og det forøges ved højere stofskifte. Det vil sige, hvis man dyrker cardio kan man tabe ydereligere fedt, sammenlignet med et lige så stort underskud dog uden cardio.

Cazper skrev:Jeg ved at stort set alle dyrker cardio, nogen både morgen og aften, men hvorfor gør folk dette hvis det egentlig ikke er nødvendigt, når man bare kan strukturere sin kost? Gør folk det fordi at for at kunne få de nødvendige proteiner, fedt, osv, bliver nødt til at spise over deres ligevægtsindtag, og derfor dyrker cardio for at komme ned på i 500 minus igen, eller gør folk det fordi man forbrænder fedt på en anden måde / hurtigere under cardio?

Såfremt mit indlæg blev misforstået, mente jeg, at det kan sagtens betale sig at dyrke cardio, da man kan forøge fedtforbrændingen gevaldigt.

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg tror, du mistolker konklusionen. Cardio er jo ikke kun med til at øge fedtforbrændingen - det øger blot forbrændingen, men her kan muskler jo desværre også ryge med i svinget.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Oliverg skrev:

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg tror, du mistolker konklusionen. Cardio er jo ikke kun med til at øge fedtforbrændingen - det øger blot forbrændingen, men her kan muskler jo desværre også ryge med i svinget.

Det er min fejl; henviste til en forkert artikel. Den korrekte er: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1561 ... stractPlus

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster