Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stenalt skrev:Hvorfor ikke bare forsøge dig med kvote 2 på SDU fra start?

Mikael skrev:Stenalt skrev:Hvorfor ikke bare forsøge dig med kvote 2 på SDU fra start?
Jeg tror det er for sent. Da jeg i sin tid skulle på uni var der vidst deadline for kvote to deadlinen tidligt i marts.

hvis jeg altså klarer mine eksaminer i år godt

burde kunne gøres ifølge det der står på sdu.dk omkring dispensation, og jeg er i gang med at supplere ;) .. så tror jeg gør følgende : kemi på ku, søger dispensation i oktober - og håber på at det går, tager til deres tests og ser om jeg får en plads
værste der kan ske er at jeg ikke kommer ind, og så er jeg alligevel i gang med en uddannelse som også er spændende.

G.I Joe skrev:tror godt jeg kan komme til deres tests til kvote 2burde kunne gøres ifølge det der står på sdu.dk omkring dispensation, og jeg er i gang med at supplere ;) .. så tror jeg gør følgende : kemi på ku, søger dispensation i oktober - og håber på at det går, tager til deres tests og ser om jeg får en plads
værste der kan ske er at jeg ikke kommer ind, og så er jeg alligevel i gang med en uddannelse som også er spændende.

G.I Joe skrev:Mat A ;) bestod kemi b i sommers med 12 !
søger dispensation for 6,0 kravet

dansk A, eng B, mat A, kemi B, fysik B så vidt jeg ved
G.I Joe skrev:de kigger mest på de specifikke adgangskrav så vidt jeg veddansk A, eng B, mat A, kemi B, fysik B så vidt jeg ved

)
- altså synes medIS ser virkeligt spændende ud, men jeg er bare nervøs mht job/karriere muligheder med uddannelsen
? hvad laver man som færdiguddannet ?
G.I Joe skrev:NGS - præcis, men det er muligt at få dispensation for 6.0 kravet og ikke totalt umuligt efter hvad jeg fik af vide af studievejledningen på SDU![]()
dispensationen bliver blandt andet givet hvis man har suppleret i et eller flere fag med gode karakterer

lyder spændende

Stenalt skrev:Det er vigtigt at du gør dig helt klart hvad du vil med din uddannelse.
Vil du læse medicin grundet din teoretiske interesse og kan du se dig selv i arbejdet som læge?
Jeg har været læge i over 2 år nu og er super glad for det, men det kræver jo at du faktisk er til den type arbejde.
Arbejdet er hårdt og slidsomt og man kan ikke undgå at arbejde nat, weekender, helligdage og så videre hvis man vil være inden for de specialer som jeg ser som spændende.

The-Viking skrev:Du må meget gerne fordybe det du skriver der omkring lægearbejdet og hvad du mener med den type arbejde?
For overvejer selv at læse medicin selvom jeg allerede har en anden uddannelse indenfor den hvide verden.
på forhånd tak!

Stenalt skrev:The-Viking skrev:Du må meget gerne fordybe det du skriver der omkring lægearbejdet og hvad du mener med den type arbejde?
For overvejer selv at læse medicin selvom jeg allerede har en anden uddannelse indenfor den hvide verden.
på forhånd tak!
Meget konkret er det et arbejde med relativt stor arbejdspres samtidig med at der i mange specialer er dårlig mulighed for selv at have mulighed for indflydelse på sine arbejdsopgaver.
Det afhænger naturligvis meget af specialet. Bliver du miljømediciner kommer du til at have normale arbejdstider og megen forskning. Andre specialer indholder klinisk arbejde på alle tider af døgnet og indebærer at du i meget lav grad kan planlægge dit arbejde. Det er bare godt at gøre sig klar om man er til det.

The-Viking skrev:Du siger indflydelse på sine arbejdsopgaver. Mener du så at man kan blive sat til skod arbejdet? som de mere erfarne læger ikke gider at lave?
Og med hensyn til arbejdspresset. Så kan man vel ikke nå mere end man kan overkomme og holde styr på? Man arbejder jo trods alt med menneskeliv...
Nu kunne jeg jo prøve at give nogle grunde til at jeg overvejer at læse videre.
Mangler at stå med mere ansvar i mit arbejde.
Mangler udfordringer i arbejdet selvom jeg mestre mit arbejde 100%.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster